Manapság mondhatni öngyilkosság FPS-t multiplayer mód nélkül kiadni, a BioShock fejlesztői anno mégis ezt tették: az Irrational Games (akkor 2K Boston) kihagyta a többjátékos opciót, és egy végletekig kidolgozott szingli résszel kápráztatta el a játékosokat. A BioShock 2-ben már volt multi, most azonban, hogy a BioShock Infinite megint Ken Levine csapatánál készül, úgy tűnik, az új rész ismét a magányos farkasoknak fog kedvezni.
"Csak azt tudom mondani, amit a BioShock 1 esetében is: még nem döntöttük el, hogy lesz-e multi" - nyilatkozta Levine, aki szerint egyébként őket nem igazán hajtja a vágy, hogy mindenképpen összedobjanak egy olyan többjátékos részt, amit más játékokban megtalálnak a játékosok: ez szimpla pénz- és időkidobás lenne, az emberek úgyis a Call of Duty-t vagy a Halo-t fogják választani. A BioShock Infinite-ben csak akkor lesz multi, ha valami új dolgot (Levine itt a Left 4 Dead-et hozta fel példának) tudnak összehozni, egyébként nem fognak vele foglalkozni.
Levine-nak egyébként feltett célja, hogy újra rejtélyt csempésszen a BioShock világába, ezért nem véletlen, hogy az új részben maguk mögött hagyják a Rapture-t: "Amikor kijött a BioShock első része, az emberek azt kérdezgették: 'Micsoda? Mi ez? Mi az, amit itt látok?' - viszont a BioShock 2 alatt ezt már nehéz volt elérni, hiszen újra ugyanabba a környezetbe került a játékos." A csapatnak a BioShock sosem a helyszíneket jelentette, hanem inkább azt az ötletet, hogy olyan környezetet teremtsenek meg, amely egyszerre furcsa, idegen és nevetséges, mégis az emberi természetből gyökeredzik.
Bár a készítők - az élmény megóvása végett - egyelőre nem nagyon akarnak beszélni arról, hogyan kötődik a játék a többi BioShockhoz, az már bizonyos, hogy a játékmenet sokban hasonlít majd, plazmidok például megint lesznek: a GamesComon egy ötperces demót mutattak a sajtónak, amelyben a játék főhőse, Booker a Columbia egyik lakosának legyűrése után jut hozzá a Murder of Crows képességhez, mellyel emberünk egy sereg varjat tud ráúszítani a rosszarcúakra - slusszpoén, hogy ezt ellenfelünk is bőszen használja majd ellenünk, mielőtt legyőzzük.
Az első trailerben látott Big Daddy hasonmást a készítők Alpha illetve Handyman néven emlegetik. Érdekesség, hogy a kollégának eredetileg hatalmas bajsza lett volna, szerettek volna keménykalapot ráadni, sőt a mostani keze helyett rákszerű ollókkal hadonászott volna, végül azonban ezeket az ötleteket elvetették. A legkomolyabb, hogy az első tervek szerint Handyman sírt Booker megtámadása előtt, de a trailer végleges hangulata miatt ezt a részt is kivágták. Kár.
Egy ütős legalább 10 órás játékidejű single nagyot üthet multi nélkül is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.