A TIGA, a brit videojáték-ipar kereskedelmi képviselőiből álló szervezet tegnap kiadott egy nyilatkozatot, válaszul arra, hogy a BBC egy lejárató dokumentumfilmet tűzött műsorra, mely felfedi azokat a rejtett pszichológiai eszközöket a játékokban, melyek arra sarkallják a gamereket, hogy függővé váljanak, és ne tudják letenni kedvenceiket.
A show becsméreléseire az iparág képviselői nemtetszésüket fejezték ki, szerintük a BBC reakciója pusztán megalapozatlan bíráskodás. Richard Wilson, a TIGA vezérigazgatója ugyan személy szerint még nem látta a dokumentumfilmet, de elutasította a Panorama azon állításait, miszerint orvosi értelemben véve a játékok addiktívak.
"Ki tudjuk jelenteni, hogy egyáltalán nem bizonyított a kapcsolat a videojátékok és a függőség között" - olvashatjuk nyilatkozatában. "Az Egészségügyi Világszervezetnek nincs hivatalos orvosi diagnózisa a videojáték-függőségre. A játék csak egy hobbi, holott az emberek minden bizonnyal szenvedélyesen művelik. De ez a szenvedély nem másabb, mint amit egy könyv, TV-műsor, vagy a sport vált ki. Ezen túlmenően az olyan játékok, mint a Wii Sports és az Xbox Kinectje javíthatja testünk fittségét. Sőt játékok a szakképzésben is szerepet vállalnak."
"Különbséget kell tenni az emberek között: vannak akik köznyelvi - tehát nem orvosi - értelemben "rabjai a játékoknak, a zenének, a focinak, vagy egy TV-műsornak is. És vannak azok az emberek, akik klinikailag függők, a drogok és az alkohol rabjai." A kettő nem ugyanaz.
A TIGA jobbnak látná, ha egy független kutatás is kielemezné a függőség kérdését, mivel ezt a kérdést nagyon komolyan kell venni. Azonban azt ők is javasolják, hogy mint minden hobbi esetében, a játékoknál is figyelembe kell venni a moderált megközelítést és a felügyeletet.
Szerintük a szülőknek és a kiskereskedőknek biztosítaniuk kell, hogy a gyerekek csak az életkoruknak megfelelő játékokkal játszhassanak, a videojátékok dobozán pedig egyértelműen fel van tüntetve a korhatár besorolás, így a szülőknek tisztában kell lenniük azzal, hogy mely játékok kerülhetnek a gyermek kezébe.
A TIGA-n kivült több fejlesztő - köztük a Blizzard is - felemelte a hangját a műsor ellen, egyöntetűen az a véleményük, hogy a BBC meglátásai túlzottan is beszűkültek, egyoldalúak.
a játék a csak látásra, nem tűnne izgatonak, mert csak mész lősz, egy pali megy
de az embereket szorakoztatja, !! vajon miért csinálják ?! azhogy direkt beletesznek ilyen függőség okozót, azt nem hinnám, ( bár lehet , fifty-fifty , tlán igaz), szval miért játszol, tom milyen érzés, szval ez van, amerikába csomo merénylet meg gyilkoisságvan játék miatt, meg tudjátok
és már m.o-n is egyre több !!! és nem érdekel ha egy gyerek azt mondja hogy "de
!! " mert lehet ő is függő !
ráadásul csomo ember nem tudja miből marad ki gépezés közbe : ( az "életből", mozgás, ...) arrol nem beszélve hogy káros a szervezetre , napi 6 óra, vagy 12, basszus !
am, csak hozzá fűzném, a mozgást miért írtátok a cikbe ??? O_O az csak is jó!!!
nem okozhat függőséget !
Még hozzá tenném, hogy amit még megemlítenek, hogy a "loot" meg ilyenek HOZZÁ TARTOZNAK A JÁTÉKHOZ. Azaz a GAMEPLAY része, enélkül nem igazán lehetne megkülönböztetni pár játékot, a fejlődés érzése nélkül persze hogy nem játszanának az emberek, de a játékos társadalom legkisebb részét mutatják be, szal persze hogy megijed a szülő meg minden, hogy a "tök értelmes" gyermeke nehogy hülye legyen mert 1 órát játszott.
Már nem azért de én előbb állnék be egy sorba egy játékért, amivel akár több órát/napot/hónapot(bár manapság ilyen játékból kevés van) szórakozhatok, mint hogy beálljak egy sorba, ami a Harry Potter 7. részének premierjére visz, amit olyan 2-3 óráig nézhetek tespedve, és semmit nem csinálhatok közben, csak zabálhatok, és ha véletlenül túl hangosan beszélek akkor a hátsó sorban ülő skinhead leüvöltsön.
Szerintem nem csak a szülő felügyelete, mert rengeteg olyan kocka létezik, akik már túlvannak ezen az életkor korlátozáson. Van is egy ismerősöm, aki szinte nem is él szociális életet. Folyton CoD-ozik amit ráadásúl saját bevallása szerint nem is szeret, csak hát ahogy ő mondta, máshoz nem ért, abban pro...
Persze hogy a cégek tagadják meg hisztiznek, mert végülis abból élnek ezek hogy a játékaikat veszik, meg játszanak velük.
A probléma az, hogy mivel ezek a kontrollok nem működnek, előbb-utóbb megpróbálják majd korlátozással vezérelni a dolgot (erre már több példa volt a közelmúltban is, hogy Németben / Ausztráliában nem vagy csak cenzúrázva jelent meg egy játék) és ez csak egy dolgot fog jelenteni: aki legál játszik megszívja :((( Szopóka-nyalóka!
A szakértő szerint azért alakul ki függőség mert a Game jutalmaz és ez még több játékra ösztönöz (patkányos jelenet). Az iskola is így működik, mégsem iskolafüggő senki. Mindazonáltal az ipar érdeke nem az hogy 1 Game-el minél többet játsz, hanem hogy játszd végig gyorsan és vegyél egy másikat.
A riporter az elején elcsodálkozik hányan állnak sorba "csupán egy játékért". A Harry Potter megjelenésénél többen voltak, persze az nem okozhat függőséget mert nem jutalmaz!?
Az EIDOS embere jól mondja : vannak függő személyiségek. A gyerekekért pedig a szülő a felelős. Jönnek itt a kislánnyal aki meghalt annyit játszott, mert a szomszédban van az on-line játékterem. A sarkon is van kocsma még sem alkoholisták a gyerekeim. Non sense.
Figyeljünk a családra, barátokra, törődjünk egymással , ennyi. És játszunk!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.