Del Toro: A narráció lesz a játékok sarokköve

  • Írta: zoenn
  • 2011. január 24.
  • Érdekesség
Link másolása
A rendező szerint a következő évtized videojátékai átveszik a mesemondó szerepét a filmektől. Ugyan ki másnak hinnénk ezt el, mint aki megjárta Hollywoodot, és olyan alkotásokat tett le az asztalra, mint a Faun labirintusa, vagy a Hellboy két része? A történet mindennél fontosabb lesz közeljövőben.

Persze Guillermo del Toro nem mint külső szemlélő tekint a videojátékokra, hanem a THQ megbízásából most a horrorjátékokat szeretné megreformálni a Volition stúdió segedelmével. Bár az Insane csak 2013-ban érkezik, hála a rendező közvetlen kapcsolatának a videojátékokkal, több érdekes felvetést is megosztott a Game Informernek. Szerinte nem Hollywood lesz a motorja a történetmesélésnek, hanem maguk a játékok:

"46 éves vagyok. Már minden lényeges videojátékkkal játszottam, melyek a nyilvánosság számára is elérhetőek. Láttam, miként fejlődnek a kezdeti reflex-koordinációt erőltető játékok igazi narratív gyöngyszemekké" -  mondta. "Úgy vélem, a videojátékok sarokköve a narráció lesz az elkövetkezendő évtizedben. Mint mesemondó az a kötelességem, hogy megtaláljam a közös nyelvet a játékosokkal."

De ez még semmi, elvégre nem a filmekben látja a történetmesélés egyedüli uralkodóját:

"Azt hiszem, hogy a videojátékok teljesen átveszik a mesemondó szerepét a mi társadalmunkban, és az a szilárd meggyőződésem, hogy szerencsés és boldog vagyok, hogy bebizonyíthatom, hogy miben fog változni a történetmesélés."

Vajon tényleg igaza van del Toronak? Vagy csak a játékfejlesztés csupán egy mulandó heppje? Tény, hogy bármelyik Bioware szerepjáték, vagy éppen a Heavy Rain masszív történeti szálat göngyölített fel, és a tendencia nemhogy változni, hanem erősödni fog a jövőben. Az Insane lehet az első mérföldkő e tekintetben?

13.
13.
Mortis
Az uralkodó szerepet biztos, hogy nem fogja felvenni ez a fajta stílus, de nem lenne semmi baj, ha terjeszkedne. A történet fontos dolog, de kellenek olyan programok is, ami valami mást mutat. Ha minden ugyan olyan lenne már belefásult volna a gamer világ. :)
12.
12.
adikas
Van 1-2 játék ami sok film megnézésénél jobb pl:Mass Effect 2.
De azért az olyanokat mint a Sebhelyesarcú,Nagymenők,Casino stb egy játék se pipálná le,főleg nem a Gyűrűk Urát bár várom már nagyon a War of the Northot.
11.
11.
felegyi
#10: Egyáltalán nem erre gondolt Toro... csak a történetmesélés, a játékmenet filmbe illő lesz... ezt mindenki úgy képzelje el ahogy akarja!
10.
10.
Vendu
"Azt hiszem, hogy a videojátékok teljesen átveszik a mesemondó szerepét a mi társadalmunkban és az a szilárd meggyőződésem, hogy szerencsés és boldog vagyok, hogy bebizonyíthatom, hogy miben fog változni a történetmesélés."

Remélem te nem ezt akarod Del Toro, remélem az általad vázolt jövő soha nem fog eljönni. A videójáték az maradjon videójáték, ne akarjon film lenni, mert arra allergiás vagyok. Főleg a jó irányítást tartom egy játék legfőbb erényének, ha az nem jó és nem tudok úgy mozogni a karakterrel ahogy én szeretnék akkor az a játék nálam bukta.
Ha abból fog a jövőben állni egy játék, hogy 30perc videózás 1-2perc gombnyomogatás, 30perc videózás, 1-2perc gombnyomogatás akkor fog végetérni az én játékos pályafutásom.
9.
9.
Tacskoexe
Számomra eddig is a sztori és a karakterek voltak a legfontosabbak egy játékban. Meglátjuk mi sül ki az úr projektjéből.
8.
8.
drat576
#1: a Silent Hill elég jó sorozat szvsz
7.
7.
Skyer
#5: Amnesia 3. pályája körül belémfagyott a sz@r. Annál fosatósabb game nincs.
6.
6.
Skyer
#1: Dead Space.
Penumbra.
Amnesia.
5.
5.
Dresa
#1: Sztem ha horrorjáték akkor Forbinden Siren vagy a nemrégi Amnesia the dark dedcent vmi.. egy horrorjáték akkor jó ha sose játszom végig (akor elég parás már:)))
4.
4.
Hab
"Del Toro: a narratíva lesz a játékok sarkokköve" nem inkább sarokköve?
3.
3.
adamsfamily
#1: Szerintem vannak jó horror játékok.Ott van például az alan wake,dead space,doom 3 is jó volt.
2.
2.
hali74
A kérdés csak az hogy ki meri megcsinálni az újj ötleteket ahogy most elnézem a megjelenéseket mindenki a saját sorozatát folytatja dragon age2-dead space2stb..
stilusteremtö játékok nem születnek mindig de a jó forgatokönyv tele történettel az ma már alap követelmény és a siker akor sem garantált!!
1.
1.
MZperX
Hát még nem láttam tényleg jó horrar gamet, de kiváncsi leszek erre az Insane-re
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...