A DICE már a következő generációra készül

  • Írta: zoenn
  • 2011. április 13.
  • Érdekesség
Link másolása
A Battlefield 3 fejlesztői kijelentették, hogy a Frostbite 2.0 engine már elérte az aktuális konzolok technikai korlátait, és a motorjuk ennél is többre képes: elmondásuk szerint a Microsoft és a Sony nextgen gépén is megállja a helyét valamikor a jövőben.

Az elmúlt hetekben megjelent Battlefield 3 videók alaposan lenyűgözték a közvéleményt, sokan joggal kérdőjelezhetik meg, hogy az ott szemrevételezett látványt képtelenek reprodukálni nem PC-s hardveren. És milyen igazuk van!

A DICE vezető producere, Patrick Bach elmondta, hogy nem feltétlenül nyilatkozták azt úton-útfélen, hogy a Battlefield 3 a legjobban kinéző konzolos játék ebben az évben, s mindezt bizonyítani szeretnék inkább, semmint beszélni róla. Bach hozzátette, hogy abszolút elérték a jelen generációs konzolok határait a játékukkal, ám a DICE egyik szemével már a Sony és a Microsoft újdonsült gépei felé kacsintgat. És dícséret érheti a Frostbite 2-t, elvégre a motor már meg tud birkózni a következő generációval.

A Battlefield 3 már úgy néz ki, mint egy nextgen játék, az egész technológiát, az animációkat, a hangokat, mindent úgy építettek fel, hogy egy-két évvel később is megállják a helyüket, ahelyett, hogy csak a jelenre koncentrálnának.

"Mi már felkészültünk arra, hogy a Sony vagy a Microsoft akár holnap kiadja az új konzolját. A PC-s technológia nem csak a skálázhatóságáról híres, hanem egyfajta spekuláció, hogy mi fog történni holnap. Szóval a renderelési technológiánk már méretezhető a jövőbeli platformokra" - tette hozzá Bach.

34.
34.
Mortician
#32: A játékélményt szvsz nem befolyásolja az, hogy HD vagy SD TV-n játszol. Tapasztalat.

De ez még mindig ugyanúgy fennáll a monitorokra, egy átlag CRT nem feltétlen képes kezelni azt a felbontást, amit egy LCD monitor.
33.
33.
Hubert Cumberdale
Jó ez a pc vs. konzol csata. :D Én a pc-re szavazok, de mivel többször is le írtam a véleményem erről, most nem teszem még egyszer. De igazából kinek a pap, kinek a paplan... mind a kettőnek van jó és rosz oldala.
32.
32.
randall13
#31: De ha már egyszer mindenki a grafikára hajt, ahhoz nem ártana egy normális tv is. Vagy nem?
31.
31.
Mortician
#30: SD TV-n ugyanúgy lehet játszani, mint HD-n, szóval ez így értelmetlen. Ennyi erővel LCD monitor sincs minden háztartásban.
30.
30.
randall13
#29: Csak míg monitorja van mindenkinek, hd tv-je már nem biztos.
29.
29.
Mortician
#27: PC-hez nem kell monitor? Azt is számold bele.
28.
28.
Zauder
#27: Azért abból a 90.000-ből csapjunk már le kb. 20.000-et. Újonnan lehet már kapni 65-70 ezerért is PS3-at.

TV meg még a nagyiéknál is van. ;)
27.
27.
randall13
Egy ps3(90000huf) és egy full hd tv(100000huf) árából felső kategóriás pc-t veszek lol.
26.
26.
XDannyL
#24: Egy ilyen játéknál, mint a Battlefield nagyon is fontos, milyen a játék grafikája. Természetesen próbálják minél inkább a valóságot megközelíteni. És ezzel semmi probléma... sőt, még jobb mint ha beletörődnénk, hogy ez van, nincs jobb.
A Minecraft-nak, meg az Angry Birds-nek direkt nincs élethű grafikája (az eléggé gagyi lenne). Egy rajzfilm se törekszik feltétlenül a valóságra. Ugyan ez a helyzet a fantasy játékokkal. De ez a játék nem az. Így igen is elvárom a valósághű grafikát.

#25: Nagyjából stimmel az állításod. Csak annyit javítanék rajta, hogy aki jó grafikát akar és játszani is az konzolt vesz ;-)
Akár hogy számolok, sokkal jobban kijössz anyagilag egy PS3-al, mint egy PC-vel (ami tud annyit, mint egy PS3).
25.
25.
Noozi
#24: egy graf orientált gémer pc-t vesz aki játszani akar konzolt :P :D
24.
24.
Erről pofázok azóta amióta megjelent mind az x360 és a ps3... Hiába van egy relatíve jó processzor mindkettőbe (azért egy mai ÁTLAG pc-ben sincs 4 magos XEON), a nulla memória (a 512mb már akkor is nevetségesen kevés volt amikor ezeket kiadták) és a gyorsan elavuló korlátolt képességű GPU miatt gyorsan lemaradnak a pc-k mögött hiába is lenne még a CPU-ban erő!

De egy játék nem ettől lesz jó! Wee, DS, PSP, iPhone és még egy csomó sokkal gyengébb hardware van, amin egy csomó szórákosztató játék van és nem esik senki hasra, hogy "jajj de nem élethű az a sárkány" :))) Különben nem volna létjogosultsága az olyan címeknek, mint a Minecraft (2 millió eladás) vagy az Angry Birds (csak iphone-on több, mint 4 millió) !

A probléma, hogy manapság az "enyém lesz a legszebb" és a "legkomolyabb marketing kampányt fogjuk produkálni" mellet arról egyik kiadó se nagyon beszél, hogy a játékaik nem tartalmaznak 5-6 órás lineáris kampánynál többet, szinte nulla vagy sablon történettel és kreativitással.

Mai napig szívesebben játszok a Mass Effect első részével (2007), vagy a NOLF-al (2000), a HalfLife2-vel (2004), vagy a Stalker-al (2007)... Ezek amikor megjelentek sem a grafikáról szóltak. A HalfLife2-vel hetekig játszottam mire a végére értem, most a Crysis2 alig volt 4 nap. :( Ez esténként 2-3 óra játékidő mellett, az elsőt viszont két hétig nyomtam !!!).
23.
23.
Ez már a reklámkampány része. Pár napja mondták hogy itt nagy reklámhadjárat fog indulni.
1 éve azt mondták a fejlesztők, hogy még nem is használják ki teljesen a ps3 adottságait, de majd igyekeznek. Erre hirtelen már kevés lett a cucc...
Azokkal értek egyet akik azt mondják, hogy előbb érdemes lenne jó játékokat csinálni az adott generációra, és aztán továbblépni. De az üzlet nem erről szól :)
21.
21.
pocla4
Épp ezért van inkább fain gépem mint konzolom, 2 év mulva is elég lesz ez amim van jelenleg max kicserélek benne 1-2 dolgot és annyi. Amugy BC3 tuti jó lesz, egyetlen eredeti játékom (wow mellett :D) bfbc2+vietnam, 1 év cod6 után nagyon le tud kötni, nem az agyatlan tunkolásrol szol hanem beleéled magad a háboruba
20.
20.
Mathia$
#15: HD-ba kéne játszani a játékokat, de már egy sima tv-n is megkülönböztethető, hogy ez sokkal jobban mutat mint egy akkoriban 5 éves, most 9 éves grafikus motorral felszerelt mw1. Nem beszélve arról hogy a pc-s verzió mind grafikában mind élményben szarrá veri a crysis-t is.
#18: nem, ezek az eladott példányszámot növelik. Ezért volt hogy hiába kelt el több mint 20 millió mw2, bc2-ből kicsivel több mint 5 milliót adtak el. Emellett jobb grafikája van és az értékelése is jobb valamivel.
19.
19.
cast22
#18: A játékélménytől. De akinek van jó pc-je az biztosan megnézi hogy milyen a grafikája. Ha van ráá lehetőségük hogy jobbat csináljanak hát csináljanak a grafikára értem.
18.
18.
randall13
Vajon tényleg a grafikájától és a minél nagyobb reklámkampányától lesz jó egy játék?
17.
17.
cast22
Felesleges találgatni milyen lesz a játék, az majd akkor derül ki ha kijön. A cikkre vissza térve és a hozzászólásokra. Véleményem szerint is jó lenne a sok játékidő, csak az a baj hogy akkor ne érné meg fejleszteni a játékokat. Több tervezési idő több pénz, ezért drágább játék, még jobban menne a tört játékok leszedése az internetről. Ördögi kör lenne az egész(most is kezd olyan lenni). A grafika sosem baj ha fejlődik, de a viszonylag rövid játékidő mellett legalább élvezetes legyen. A konzolokból pedig tényleg ennyit lehet kihozni példa rá a Crysis 2, ami már így is laggol.
16.
16.
Hubert Cumberdale
#14: Sok? Mondj 5-öt plz. Egyébként nem tom miről beszélsz, itt a bf 3-ról van szó és nem a bad company-ról. Nem ugyan az a motor. Az meg nem épp egy MW1
#4:
Ez pont fordítva van sajna. Amint elérik a max grafikát akkor lesznek jó játékok is :p
15.
15.
Tokodboy
Elég a karakterekre is egy pillantást vetni, ugynaaz a színvonal mind MW 1-ben.
Ma már ez kevés, főleg a Crysis 2 emberi karakterei után.
14.
14.
Tokodboy
Fogalmam nincs, hogy mit vannak ennyire oda az engine-jükkel.
A Bad Company 2 is real time egy közepes grafikájú, kózepes fizikájú játék volt. Képeken meg mást mutatott.

Ami a mostnai képeket illeti, smemi extrát nem látok benne, sok PS3 exkluzív cím simán kenterbe veri ezt a színvonalat.

Kevés poligonszám, mindenhol full ugyanolyan textúrák, kb 4-6 színárnyalattal.....
13.
13.
kevinbutler
#11: Van egy régi ps1-es Forma1-em fejből nem tudom melyik része, de olyan beállítás itt is van, sőt még úgyis belehet, hogy magától fékez, csak a gázt kell nyomni, amúgy ezenkívül szerintem is igaz régebbi játékokba volt kihívás rendesen.
12.
12.
Yagami Light
Azért remélem, hogy konzolon az über látványvilág miatt nem fog úgy szaggatni a játék mint a Crysis 2, mert akkor a játékélménynek kampec. Azért van egy olyan sejtésem, hogy így lesz, de ne legyen igazam. A Bad Company 2 nagyon folyamatosan ment, semmi szaggatás, pedig az is nagyon szép játék.
11.
11.
Vopesz
#5: Az Epic Unreal-ját kihagytad.

Egyébként meg én úgy látom, hogy minden egyre szebb lesz, közben meg a játékok butulnak. Ha belegondolok mennyi tartalom és kihívás volt relatív nem is olyan régen a játékokban, és mi van most, elborzadok. Konkrétan a legutóbbi döbbenetem a Forma1 2010, ahol könnyű fokozaton magától kanyarodik (!!!!) az autó.
10.
10.
galmat
Na várhatják a DICE-nál a következő konzol generációt, mert az még jócskán odébb van. 2015 előtt se Sony se MS nem fog új konzolt kiadni.
9.
9.
kevinbutler
Majd ha minden multiplatformos játék olyan lesz mint a Killzone, vagy akár a Gears of War látványügyileg akkor jöhet a kövekező generáció, kíváncsi leszek én, hogy milyen lesz ennek a grafikája, gondolom ha ronda lesz akkor majd ezzel a szöveggel jönnek, hogy a konzolok ennél nem bírnak többet...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...