Az elmúlt hetekben megjelent Battlefield 3 videók alaposan lenyűgözték a közvéleményt, sokan joggal kérdőjelezhetik meg, hogy az ott szemrevételezett látványt képtelenek reprodukálni nem PC-s hardveren. És milyen igazuk van!
A DICE vezető producere, Patrick Bach elmondta, hogy nem feltétlenül nyilatkozták azt úton-útfélen, hogy a Battlefield 3 a legjobban kinéző konzolos játék ebben az évben, s mindezt bizonyítani szeretnék inkább, semmint beszélni róla. Bach hozzátette, hogy abszolút elérték a jelen generációs konzolok határait a játékukkal, ám a DICE egyik szemével már a Sony és a Microsoft újdonsült gépei felé kacsintgat. És dícséret érheti a Frostbite 2-t, elvégre a motor már meg tud birkózni a következő generációval.
A Battlefield 3 már úgy néz ki, mint egy nextgen játék, az egész technológiát, az animációkat, a hangokat, mindent úgy építettek fel, hogy egy-két évvel később is megállják a helyüket, ahelyett, hogy csak a jelenre koncentrálnának.
"Mi már felkészültünk arra, hogy a Sony vagy a Microsoft akár holnap kiadja az új konzolját. A PC-s technológia nem csak a skálázhatóságáról híres, hanem egyfajta spekuláció, hogy mi fog történni holnap. Szóval a renderelési technológiánk már méretezhető a jövőbeli platformokra" - tette hozzá Bach.
De ez még mindig ugyanúgy fennáll a monitorokra, egy átlag CRT nem feltétlen képes kezelni azt a felbontást, amit egy LCD monitor.
TV meg még a nagyiéknál is van. ;)
A Minecraft-nak, meg az Angry Birds-nek direkt nincs élethű grafikája (az eléggé gagyi lenne). Egy rajzfilm se törekszik feltétlenül a valóságra. Ugyan ez a helyzet a fantasy játékokkal. De ez a játék nem az. Így igen is elvárom a valósághű grafikát.
#25: Nagyjából stimmel az állításod. Csak annyit javítanék rajta, hogy aki jó grafikát akar és játszani is az konzolt vesz ;-)
Akár hogy számolok, sokkal jobban kijössz anyagilag egy PS3-al, mint egy PC-vel (ami tud annyit, mint egy PS3).
De egy játék nem ettől lesz jó! Wee, DS, PSP, iPhone és még egy csomó sokkal gyengébb hardware van, amin egy csomó szórákosztató játék van és nem esik senki hasra, hogy "jajj de nem élethű az a sárkány" :))) Különben nem volna létjogosultsága az olyan címeknek, mint a Minecraft (2 millió eladás) vagy az Angry Birds (csak iphone-on több, mint 4 millió) !
A probléma, hogy manapság az "enyém lesz a legszebb" és a "legkomolyabb marketing kampányt fogjuk produkálni" mellet arról egyik kiadó se nagyon beszél, hogy a játékaik nem tartalmaznak 5-6 órás lineáris kampánynál többet, szinte nulla vagy sablon történettel és kreativitással.
Mai napig szívesebben játszok a Mass Effect első részével (2007), vagy a NOLF-al (2000), a HalfLife2-vel (2004), vagy a Stalker-al (2007)... Ezek amikor megjelentek sem a grafikáról szóltak. A HalfLife2-vel hetekig játszottam mire a végére értem, most a Crysis2 alig volt 4 nap. :( Ez esténként 2-3 óra játékidő mellett, az elsőt viszont két hétig nyomtam !!!).
1 éve azt mondták a fejlesztők, hogy még nem is használják ki teljesen a ps3 adottságait, de majd igyekeznek. Erre hirtelen már kevés lett a cucc...
Azokkal értek egyet akik azt mondják, hogy előbb érdemes lenne jó játékokat csinálni az adott generációra, és aztán továbblépni. De az üzlet nem erről szól :)
#18: nem, ezek az eladott példányszámot növelik. Ezért volt hogy hiába kelt el több mint 20 millió mw2, bc2-ből kicsivel több mint 5 milliót adtak el. Emellett jobb grafikája van és az értékelése is jobb valamivel.
#4:
Ez pont fordítva van sajna. Amint elérik a max grafikát akkor lesznek jó játékok is :p
Ma már ez kevés, főleg a Crysis 2 emberi karakterei után.
A Bad Company 2 is real time egy közepes grafikájú, kózepes fizikájú játék volt. Képeken meg mást mutatott.
Ami a mostnai képeket illeti, smemi extrát nem látok benne, sok PS3 exkluzív cím simán kenterbe veri ezt a színvonalat.
Kevés poligonszám, mindenhol full ugyanolyan textúrák, kb 4-6 színárnyalattal.....
Egyébként meg én úgy látom, hogy minden egyre szebb lesz, közben meg a játékok butulnak. Ha belegondolok mennyi tartalom és kihívás volt relatív nem is olyan régen a játékokban, és mi van most, elborzadok. Konkrétan a legutóbbi döbbenetem a Forma1 2010, ahol könnyű fokozaton magától kanyarodik (!!!!) az autó.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.