BlizzCon 2011: Konzolos Diablo III és egyebek

  • Írta: InGen
  • 2011. október 23.
  • Hír
Link másolása
Sok mindenre fény derült a BlizzCon 2011 Diablo III-as előadásán. Chris Metzen és Jay Wilson beszélt többek között a történetről, a karakterekről, a világról, az aukciós házról, s persze arról is, hogy jelenleg mi a helyzet a Diablo III konzolos változatával.

Úgyhogy kezdjük is mindjárt ezzel: Jay Wilson, a Diablo III lead designere még mindig nem tudja megmondani, hogy lesz-e konzolos verziója a játéknak. Egyelőre felvettek néhány, konzolokban jártas fejlesztőt, akik próbálják átültetni a cuccot a játékgépekre. A legnagyobb probléma az irányítás: Wilson szerint maga a mozgás még jobb is kontrollerrel, mint egérrel, de rengeteg probléma felmerül például a célzással, a lootolással, az ellenfelek mennyiségével és eloszlásával, illetve az AI-val. Néhány résznél komoly módosításokat kellene végezni a játékon, amire a csapat nem minden esetben lenne hajlandó. Úgyhogy a hivatalos álláspont szerint majd akkor jelentik be, hogy tényleg lesz konzolos verzió, ha tényleg meg tudták oldani a problémákat.

Wilson beszélt a pályák randomizálásáról is: ez persze megvolt az első két részben is, de most sokkal jobb lesz. A szintek sokkal részletesebbek és a véletlengenerátor is jobban működik. Mivel a Diablo III-ban több történethez kapcsolódó rész lesz mint korábban, így egyes pályarészek nem véletlenszerűek, hanem előre megtervezettek, de még itt is be tudnak szórni néhány random dolgot.


Nagyon izgalmasnak tűnnek a Sanctuary világához hozzáadott új területek is, melyek közül most a fejlesztők a Kelet Gyöngyét, Caldeumot emelték ki. Ebben az elsőre ragyogónak tűnő kereskedővárosban egy gyerek király uralkodik, s három különböző csoport harcol az uralom megszerzéséért. Kalandjaink során persze felderítjük majd a város lepukkantabb részeit, illetve a környező sivatagokat is.

Jay Wilson beszélt a nehézségi szintekről is: az Act I mindenképp könnyű lesz, ugyanis gyakorlatilag ez a tutorial. Onnantól kezdve azonban már normal fokozaton is okoznak majd meglepetést a szörnyek, s ahogy megyünk feljebb a nehézségi szinteken, egyre durvább és több képességgel rendelkező champion-monszták állják majd utunkat. Márpedig az előrehaladásért mindenképp végig kell nyomnunk a többi nehézségi szintet is, hiszen normalban az összes megszererezhető cucc 30 százaléka érhető csak el.

23.
23.
Elyas
hm én szeretem a diablot és valószínűleg ez is meglesz
amugy én vagyok hülye vagy innen tényleg hiányoznak kommentek?
22.
22.
p3ti
Eszembe jutott még az első diablo amit ki hoztak ps1re ... Ami egészen jó volt , de a PCshez képest nem ütött akkorát , kényelmetlen volt az irányítása . Bár konzolon játszok a legszívesebben , még mindig azt mondom hogy a diablo sorozatnak nincsen helye Xboxon sem PS3mon .
21.
21.
Khaszás
#18: hát igen.. amúgy meg pl mérnem lehet azt megcsinálni h az 1ig analog az "egér" és a többi meg a skillekre marad meg a "mouse1 és 2"... sztem ilyen egyszerű.. nem kell túl bonyolítani gyakorlatilag gépen is van 1 egér 2gombal a 4-5 skill a többi annyira nem fontos egérrel is meg lehet nyitni az inventorit stb.. :D
én mindig azt mondom h adják ki úgy h csak bill és egér.. akár még azt is el tom képzelni h csak azzal mennyen... ez olyan mintha csak vmi move-val menne.. de igazából tök mind1 mivel Pc-re jön előbb ezért arra veszem majd meg.. utána meg már értelmetlen psre is..
20.
20.
hedzsooo
Sziasztok! :-) Uj BLOGomba erdemes benezni! ;D

http://www.gamekapocs.hu/tag/hedzsooo/blog/1590/ujabb_blogom_ujabb_fincsi_tes_v_azaz_the_elder_scrolls_v_skyrim_infoval
18.
18.
Lordnekroseth
Nemhiszem, hogy előírási gondok vannak, inkább az, hogy maga a renszer lehet úgy tervezve, hogy a kontroller irányítását támogatja, és elég érdekes lenne, ha pl 2 vel több gombot tudnál használni, mint ami a konrolleren van. A legtöbb konzolos játék almenükkel és ezzel az "oldalra slide" menükkel oldja meg.

Egyébként a diabló 2 valójában TÖKÉLETESEN jól irányítható lett volna kontrollerrel. Mi is kell hozzá valójában? Jobb és bal klikk, célzás, inventori pakolászás. Talán még kevesebb gombal meg lehe oldani mint a konzolos játékok 90% át.
Lehet sokan anyira átszellemültekmár, hogy a diabló a csúcs, de ez akkor is "csak" egy hack and slash.....nemkell szuperkomplex gameplayt vagy irányítást várni.
17.
17.
Khaszás
nem azért de a fejlesztők tényleg ennyire hülyék ?.. bill + egér támogatás!!! istenem ezt egy 5 éves is meg mondja... (és akkor a játékot bill+egérel kéne árulni .. kis plusz bevétel nekik...) de gondolom elő írás h conttrollerel is kell menni.. :S
15.
15.
Mortician
#12: Kb. egy évvel később adták ki a konzolos verziót és a PC-s megjelenéskor még szó se volt ilyesmiről. Másfelől, a játék kb. egy az egybe a Diablo első két részének a játékmenetét hozta, és Diablo 2 példának okán csak PC-re jelent meg. De nem véletlenül tettem hozzá, hogy nem tudom, hogy a Diablo 3 mennyivel összetettebb...

A képességeket már az Oblivionban is megoldották, D-pad-ra rakták rá őket, egészen pontosan 8 slotot.
14.
14.
Lordnekroseth
Érdekes. Minden esetre jó dolog, ha valami másra is kijön, de azért mostanában elég sokat ront az irányításon a dolog, ismerjük be.
12.
12.
elite_hun
#10: És honnan tudod hogy a Torchlight ugyanilyen lett volna PC-n ha nem jön ki konzolokra? :D
Amúgy nem nagyon lehet megoldani butitás nélkül, de ha nagyon ki akarják adni konzolokra akkor csinálják de úgy hogy ne a PC-s verzió lássa kárát. Mondjuk kijön PC-re és utána elkezdik átalakitani konzolra vagy valami ilyesmi. Amúgy csak az aktiv képességek 5 gomb lenne, plusz még az ütések.
10.
10.
Mortician
#1: A Diablo első részével játszottam PC-n és PS-en egyaránt, akkor olyan 12-13 éves fejjel én nem éreztem különbséget, az irányítás volt egyedül más, a kezelőszervből adódóan.

Hasonló eset még a Torchlight, amit szintén próbáltam PC-n és Xbox-on is, ott sem érzékeltem azt, hogy bármit is butítottak volna a PC-s verzióhoz képest.

Ellenben a Diablo 3-hoz még semmilyen formában nem volt szerencsém, így fogalmam sincs, hogy mennyivel összetettebb az irányítás vagy épp a játékmenet a korábbi részekhez, illetve a konkurenciához képest. De szerintem ha nagyon akarják, butítás nélkül is képesek lennének átültetni konzolokra.

6.
6.
#4: kb ez ja.

#3: látom vasárnap van, facepalm
és mi az, hogy továbbra is? mit tettél te hozzá 15 évesen eddig a világhoz?
ki vagy te valójában, te veréb??
egyáltalán van fogalmad a D1 konzolos verziójáról?
adatlapodat és korodat elnézve, legjobb esetben is csak szobatiszta voltál amikor kijött a D2.
ne osszad itt az észt, fészbúkozz inkább :)
2.
2.
AnimeWarlord
Az a baj a konzolos verzióval, hogy mint az orange boxnál megfognak feledkezni róla a fejlesztők. Semmi patch, semmi újítás, semmi map pack nem jött a konzolos verzióhoz.
1.
1.
tudom hogy az első rész volt ps-re, de egyáltalán nem tartom jó ötletnek egy konzolos verzió bevezetését. ahogy a fejlesztők s nyilatkozták: több helyen bele kéne nyúlni. az pedig egyszerűsítést jelent leginkább, a jól bevált rendszer kukázását. örülök neki, hogy legalább ennyire igényesek. értem én, hogy profit orientált cég a blizz, és szeretne ha lehet konzolra is menni. de ezzel kinyírnának több évi munkát, egy nagyon jó franchise-t, és még a siker is kétséges. én biztos nem támogatnám az ötletet. inkább egy mmo-t kéne nekik csinálni, ha már mindenáron játékot akarnak konzolra.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...