A The Elder Scrolls V: Skyrim megjelenése óta folyamatosan panaszkodik a PS3-as játékosok egy része, hiszen leginkább a sok NPC-vel vagy több akcióval operáló jelenetekben az anyag komoly akadásokat és laghoz hasonló problémákat produkál. A Bethesda úgy vélte, az 1.2-es patch megoldást jelent ezekre a dolgokra, de végül nem így lett.
Úgy tűnik, a bajok egy részéért az opcionális automatikus mentés felelős, amit a menüből ki lehet kapcsolni. Az idővel egyre nagyobbra hízó mentési fájlok betesznek a PS3-nak, főként a régi modellek tulajdonosainak, ahol a merevlemez esetleg már töredezettebb. Ezen kívül viszont a programkódban is akadnak hibák, a Bethesda szerint főleg az SPU-kon futó AI-számításokkal és a memóriakezeléssel. Ezek javítása viszont még nem kerül bele a következő, 1.3-as javításba sem, melynek munkálatai egyébként jelenleg a tesztelés végső fázisainál tartanak.
A problémával kapcsolatban egyébként közbeszólt Josh Sawyer, a Fallout: New Vegas egyik fejlesztője, aki szerint hasonló problémákkal ők is küzdöttek, mert a Bethesda engine-je nem mindig kezeli megfelelően a PS3 egyedi memóriarendszerét.
En is ugy vagyok vele, h tulzottan is jo ez a jatek, h ne birjak 1-2 apro hibaval turelmes lenni. PS3-asoknak meg drukkolok, ha nekik egyenlore rosszabb a helyzet!
Patch nekem is megint elQrta amugy PC-n!!! XD ;D Regi Skyrim exe-t megint bemasoltam viszont, felulirtam vele az ujat es igy megint tokeletesen jo a jatek. :)
Idovel a PC-re valo vasarlasa persze akar meg valtozhat szerintem, ami a Skyrim-et illeti. Bar ez meg nagyban fugg attol is, h a modok elerhetove valnak-e majd valoban a konzolokra is.
En inkabb kimaradok belole, orulok, h nekem PC-n OK a Skyrim es ezt kivanom azoknak is akinek vmi gondja lenne vele PC-n, v. konzolokon! ;)
(Ja, amugy nalam is volt azert aprobb, kezelheto gond a Skyrim-mel, ra kellett tennem egy un. Skyrim 4Gb nevu mod-ot, hogy tudjon a jatek eleg RAM-ot, fizikai memoriat kezelni, hogy ne fagyogasson ki, azota mondjuk OK. Aztan van meg egy aprosag. A frissitesek, a jatek javitasai utan szinten kifagyott a jatek, nem mukodott a mod-okkal, ugyhogy a legelso, regi exe-fajlrol korabban keszitett biztonsagi masolatommal felul kellett irnom a patch-elt exe-t, azota szinten minden OK, gond nelkul jatszhato es nem tapasztaltam a jatekmenetben tovabbra sem semmi extrem dolgot, pl. repulo mamutokat, meg egyeb, a neten masok altal emlitett, irt dolgokat. Szoval osszessegeben faxa a Skyrim PC-n, csak vannak azert meg gyerekbetegsegei, amit ki kell nonie. :))
Egyebkent Januarba jon majd csak komolyabb hivatalos PATCH, javitas a Skyrim-hez, ha jol tudom. Kb. egy idoben a Creation kit-tel, amit meg minden lelkes modder var mar nagyon. :)
Amugy szerintem is elegge jol latszik a cikkben, hogy konzolokra tobben vettek, legalabbis az elso napokban, meg elorendeleseknel, amit ez a kimutatas a cikkben tartalamazott, szoval ha ezeket a szamokat nezzuk, akkor nem eppen a legjobb pelda volt... :D
#15 Skyrim miatt vettem új PC-t és minden alkatrészre 3 év garancia van. Ha szétégetem fél év múlva a VGA-t akkor ki lesz cserélve :D
#21 Ha valaki két órát akar játszani hetente az nem fog bele ebbe a játékba az biztos, mert csak a főküldi majd 4 hónapig tartana :D
Azt viszont nem hiszem el, hogy a trágya Fallout 3-ból nem tanultak semmit... Komolyan képtelenek leprogramozni arra a szerencsétlen PS-re normálisan a játékaikat? Egy ilyen volumenű fejlesztőcsapattól ez azért több mint szánalmas...
Külső területeken gyakorlatilag 25 az átlag FPS, míg xbox-on a legtöbbször stabil.
Érdekes, én PC-n játszom főleg, mégis lesz*rom a grafikát, magasról tojok az effektekre, csak a játékélmény lenne jó. Ezzel szemben barátom inkább többször látok konzolos embereket panaszkodni azért hogy ugyan miért is olyan "f*os" egy játék grafikája, miközben több mint jó, legrosszabb esetben is elfogadható.
Lehet hogy csak játszani akarsz, meg hogy a konzol olcsóbb mint a PC, azonban az sosem jut az eszükbe az embereknek, hogy az eredeti játékokra mindig 4-5 ezerrel többet kell fizetni konzolon, illetve Xboxon magáért a multiplayer lehetőségéért, PS-en az extrákért kell bizonyos időközönként fizetni egy jó kis pluszt. PC-re sok játékot lehet modolni, de mondok újdonságot is, ha esetleg kényelmetlen a billentyűzet akkor PC-hez is találsz kontrollert.
Sajnos mindenféle fanboy van, de a végén csak az számít, hogy mi, rohadtul mi magunk, élvezzük a játékot, az hogy min játszunk ez kb. olyan mint kis általános koromban az osztályban azon veszekedtek, hogy a "Nike vagy az Adidas a jobb", mindkettő tök mindegy. A lényeg, hogy van egy szórakoztató eszközöd/ruhád, ami jó neked, mi a sz*rért kell a másikat győzködni hogy márpedig neki az kell, és ha nem az van, akkor téved?
A másik jó dolog az, hogy egyes emberek képtelenek felfogni a saját nyelvükön íródott szöveg tartalmát. PC-re minden hibátlanul jön ki, sosincs semmi probléma, jó példa rá a RAGE. Rendben, hogy a jelenlegi konzolok öregek és gyengék, de érdekesen az X360 verzióról nem jönnek ilyesmi hírek (vagy csak az én figyelmemet kerülik el). Vannak mentési és töredezettségi problémák, oké... de a cikkben is le van írva, hogy a kedves Bethesda képtelen PS3-ra fejleszteni. Persze ez azt jelenti, hogy a konzolok a szarok (beleértve az X360-t is). Jó lenne tudni, hogy a szar programozásból ez hogy jön le. Ha én képtelen vagyok megcsinálni egy jó kis tiramisut, akkor biztos, hogy az ország másik végén éldegélő szakáccsal van a probléma. Természetes.
Érdekes, hogy PS és XBOX fanboy van, de PC fanboy nincs. Ott lehet mindenkinek nagy a szája... elnézést, billentyűzete, az teljesen rendben van. Ebben az a legviccesebb, hogy a PC "fanboyság" (ne haragudjatok, még mindig tudom, hogy ilyen nem létezik) sokkal "elterjedtebb", jóval nagyobb arányban vannak a PC gamerek között a "fanboyok", mint a konzolosok között.
Hozzátenném, hogy valaki nem ért a gépekhez, nem akar mindenféle szart használni, csak néha játszani akar. Ezért miért vegyen egy komplett gamer PC-t??? Heti 2 óra játékért minek fejlesztgessen vagy csináljon bármit PC-n? Ők nem foglalkoznak a csili-vili grafkóval és minden egyéb szarral, csak szórakozni akarnak. Valamiért nekik fontosabb az élmény, mint a DirectX 11-es tesszelláció, meg a tököm tudja mi.
Tiszteletre méltó dolog még az, hogyha valaki nem tud már belekötni a másikba, akkor legalább a helyesírásába beleszól.
Ezek után a játék nekem 3-4 órát futott akadozás nélkül. Elvileg a Bethesda által ajánlott ki-be kapcsolgatásnak is ugyanez lenne a szerepe, de ha tényleg van memory leak, akkor ez nem old meg mindent. Mindenkinek ajánlom egy kipróbálásra.
Amúgy senki ne számítson patch-ra ami ezt megoldja, mert ez kb az egész játék rendszerének az átírását jelentené, amit nincs fejlesztő aki bevállalna. A Bethesda tud programozni, csak nem szeretnek minden lehetőséget végiggondolni. Úgy tudom a Fallout 3 is küszködött hasonló problémákkal, nem tudom miért nem tanultak abból...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.