Micah Whiple, a Blizzard közösségi menedzserét Twitteren arról kérdezték, tud-e valamilyen megerősítést adni arra vonatkozóan, hogy a Diablo III elkészül-e konzolokra. Whiple nem is kertelt: "Igen. Josh Mosqueira a konzolos Diablo vezető dizájnere."
Ez alapján gyakorlatilag biztosra vehető, hogy a Diablo III megjelenik konzolokra is, bár pontos platformokat nem említett az úriember, és egyelőre azt is illik megjegyezni, hogy ez semmi esetre sem formális bejelentés: a Blizzard még mindig mondhatja azt, hogy Whiple be volt szívva.
Persze oka nincs rá, hiszen a fejlesztőcég maga sem tagadja egy ideje, hogy elkészítené konzolokra a Diablót, eddig csak az volt kérdéses, hogy a kezdeti tervek után valóban megcsinálja-e majd. Nem tudni, hogy ezek után mikor várhatjuk a játék megjelenését, igaz, egyelőre a PC-s verzióról sem tudunk semmi konkrétat. Remegve várjuk az első infókat!
-Patakzik a vér, szállnak a végtagok.
-Varázslatok cikáznak a látvány odavág
-Nonstop action és full interativitás
Kb ez az amire igazán vágyom most :)
Bár azért a D3 elég sokat megvalósít ebből úgy remélem.
Amúgy szerintem is, ahogy Ricó is említi inkább puhatolózás ez a Blizzard részéről, hogy milyen piaca van Konzolon.
"Szep lista de! Runewords helyet Skillrune, nagy ujitas" --- Elég nagy újítás (vagy ha úgy tetszik, egy nem túl jól működő rendszert egy látszólag jobbra cserélnek), lévén a rúnaszavak egy fix tárgyat eredményeztek, pár apróbb varies stattal, de alapvetően mindegyik ugyanazt csinálta, akárhányszor raktad ki. A skillrúnák pedig a skillt változtatják meg, amire a Diablo 2-ben nem volt lehetőség. Szerintem elég nagy újítás, elég megnézni egy-két, ehhez kapcsolódó videót. Bizonyos helyzetekben nem lesz mindegy, hogy milyen rúna is van a skillhez csatolva, míg a Diablo 2-ben teljesen mindegy volt, hogy mit csinálsz - ezáltal bővül a gameplay alatt téged ért benyomások száma, ergo jobb az élmény.
"hogy nincs potion, hat erre mit irjak? Egy rpg hack'n'slash health potion nelkul? lehet en vagyok mar tul regi motoros de ez olyan mint egy fellabu manko nelkul." --- Nem írtam, hogy nincs potion, és némileg rosszul is fogalmaztam, a potionokon cooldown lesz, tehát a hasznossági értékük csökken, helyettük jönnek a health globe-ok, amelyek sokkal jobban működnek akció közben, mint a potionok. Mondok jobbat, számomra egy percig sem hiányoztak a potionok, sőt, abszolút jónak tartom, hogy nem lesznek.
"de szerintem akkor is penzlehuzas mivel egy bizonyos % a Blizzard megtart a tranzakciobol" --- Legalizálják az itemshopokat. Ez logikus lépés, mivel az itemshopok jelen vannak, és még a Diablo 2-ből is iszonyatos pénzeket akasztanak le. Annak, akinek van pénze, teljesen mindegy, hogy honnan vásárol, de így a Blizzardnak is lesz belőle haszna. Nem látom, hogy ez miért lenne lehúzás. Most a pénz nem az itemshoperek zsebében landol teljes egészében, hanem valamennyi megy a Blizzardhoz is.
"A craft rendszer ugyanúgy csak időhúzás számomra" --- Nna, ezt nem igazán értem, időhúzás? Neked milyen játék kellene? Van 5 kaszt, 1-1 skill mindenkinél, és patakokban ömlenek az ellenfelek? ^^ A craftrendszer - teszem hozzá gyorsan, ha jól meg lesz csinálva, és eddig úgy tűnik - egy igazán vitális és fontos része lehet a D3-nak, amit ugye a D2-es fosszar crafttal nem tudtak elérni.
"nem nagyon latok benne ujitast a grafikan kivul a fizikan meg par aprosagon, es rogton a fejemhez vagtak hogy nem ismerem a jatekot" --- Igen, egyből a fejedhez lett vágva, mert egyértelmű, hogy nem ismered a játékot. Nem tudom, hogy a Diablo 3 bétájával játszottál-e, de annyi apró, és a játékmenetet meghatározó újítás van már abban is, hogy nagyon sok. Az egész gameplay merőben eltér attól, mint amit a Diablo 2-ben megszoktunk. Igen, leegyszerűsítve a játék maradt az ami, "jobb klikkre egy skill, bal klikkre egy skill, aztán jöjjenek a mobok", de a valóságban nem. A harc sokkal lassabb lett (legalábbis a béta alapján, ami ugye nagyon a játék elejéből van), több a tennivaló a karaktered körül, sokkal inkább szórakoztat, nem annyira egysíkú, mint a D2. Hogy úgy mondjam, játékosabb az egész. Nagyjából a fizika az, ami aztán végképp semmit sem nyom a játékélmény serpenyőjén, az, hogy a barbár leap skilljétől berebben a függöny, nagyjából 2 percig újítás, utána pont nem fog érdekelni.
Ha amiket lentebb felsoroltam, nem veszed újításnak, akkor ennek a beszélgetésnek nincs értelme. A jewel-ek és a charm-ok mind rontottak azon az összképen, amilyennek a Diablo 2-nek valójában lennie kellene, egyszerűen túl táp lesz velük az adott karakter. Nem arra szolgálnak, hogy te felnőj az adott feladathoz, hanem arra, hogy túlnőj rajta, így ezek elhagyása mindenképp újításnak számít a szememben.
@Veldspar: Egy relatíve kötött lehetőségekkel operáló műfajról van szó, nem lehet hatalmasat újítani benne. A recept ugyanaz, mint amit a Diablo első része is letett az asztalra, azóta ez az egész csak finomodott. A Diablo 3 bétája alapján elmondhatom, hogy a játék jobb, mint a második rész, egyszerűen azért, mert játszhatóbb. Több van benne, mint ami a második részben bármilyen content patch-csel is volt valaha. Azt nem mondom, hogy szebb, mert a D2 gyönyörű, kézzel rajzolt városait elég nehéz lenne felülmúlni egy ilyen, szándékosan low budget PC-kre fejlesztett motorral =).
Amúgy elég egyszerű összehasonlítani a két game-et, csináljatok D2-ben mondjuk egy 20-as karaktert, nézzétek meg, hogy mennyi lehetőségeket van addig a játékban, majd irány a D3 béta, és vessétek össze a kettőt. Ha ezek után sem láttok benne semmi komolyabb újítást, akkor nemes egyszerűséggel a D3 nem nektek készült.
Kacsa.
A Blizzard indoklása szerint új vizekre kívánnak evezni és próbára teszik magukat egy másfajta terepen, továbbá utaltak a játék első részére, mely ugyancsak elérhető volt konzolon.
Majd igyekszem lefotózni :)
Ha jól emlékszem eredetileg az SC Ghost konzol exkluzív lett volna, csak lelőtték a fejlesztést.
De nem hiszem, hogy csak úgy átállnának konzolra, hiába jelent meg sok játékuk arra is, a Blizz mindig is pc orientált cég volt. Továbbá ott lesz az új játékuk, a Titan, ami MMO lesz, szóval a D 3-on kívül a konzol egy pár évig még kilőve. Bár a mai világban sosem lehet tudni.
A konzol jó üzlet, főleg rövid távon, sokkal jobban fogy. De speciális fizetési modellekkel (pl. havidíjas MMO, vagy az aukciós ház "adója") jobban megéri a pc hosszabb távon. Bár lehet, hogy hülyeséget írok.
Bár inkább, ha félni kéne valamitől ezzel a hírrel kapcsolatban, az az. hogy a Blizzard nehogy kitalálja, hogy ezentúl lesznek Konzol exclusív címek is.
Amit Harmundo felsorolt valójában minimálisat fognak a gameplayen változtatni.
Arénában ugyanazt fogod tenni mintha kimennél pvp-zni D2 ben, valójában. (megjegyezném nekem sosem volt a Diablo egy pvp orientált játék, fölöslegesnek tartom, de hát tudom én, kell valami amivel be lehet tömni a kötözködők száját)
A craft rendszer ugyanúgy csak időhúzás számomra, utálokfarmolni, alapvetően ez egy Hack and Slash, az "agyatlan" mészárlás előtérben van azt az időt kell csökkenteni amit minden mással töltesz, nem fordítva.
Mert ha anyira bonyolítani akarják , akkor egy normális rpg-hez ez NAGYON kevés. Egy Mass effect szerű "action rpg"-t el tudnék képzelni a ScGhost ból, vagy ebből.
Az én személyes konklúzióm, hogy az amit játék közben csinálsz majdnem teljesen megegyezik lényegében amit a 2 ben csináltunk, az, hogy mi esik a mobból, mit veszel fel, hogy mit ütsz és mivel szinte semit sem játszik közre abban, hogy mi a gameplay.
Az igazi változás abban van számomra, hogy végre kezdenek kisérletezni a fizikával, aminek már NAGYON ideje volt. A skillek kihasználják ésszerűen a fizikát. A kérdés az inkább, hogy ez endgame is ér valamit, vagy csak szépen néz ki.
Minden esetre számomra a játék még így sem tartalmaz elég anyagot amivel megygyőzne, hogy anyival több mint a Diablo 2 , hogy 12k ért megvegyem. Talán fele nyiért azt mnodanám, hogy enyiért ez egy nagyon jó játék. De nem valószínű, hogy ijen brutális konkurenciával 3 év mulva is ezt fogom mondani.
2. Szep lista de! Runewords helyet Skillrune, nagy ujitas, ha neked az ujitas hogy nincs Charm es Jewels legyen, szerintem nem az, hogy nincs potion, hat erre mit irjak? Egy rpg hack'n'slash health potion nelkul? lehet en vagyok mar tul regi motoros de ez olyan mint egy fellabu manko nelkul.
3. Mint azt mar Veldspar irta, az Auction House az egyetlen igazan nagy ujitas, de az meg inkabb penz lehuzas, es mielott azt modanad hogy nem tudom mi az megjegyzem tudom, de szerintem akkor is penzlehuzas mivel egy bizonyos % a Blizzard megtart a tranzakciobol, tehat valamilyen formaban elviszik a Diablo-t MMO iranyba, ez mar annyira nekem nem tetszik, dehat ahogy mas is irta "a biznic az penz".
Jo volt dumalni veled ertelmesen, reg volt mar hogy valaki normalisan irja le a velemenyet, csak igy tovabb, es hogy a jegyeknel maradjunk ebbol 5 :D
Egyet kivéve, és ez az, ami igazán új: a Real Money Auction House.
Ízlelgessétek a szót, mert ha bejön nekik, akkor könnyen előfordulhat, hogy MMO-k terén ez lesz "A" business model a jövőben.
Amikor elindítom a játékot, és megnéztem az introt, már sejteni fogom, hogy jól döntöttem. Amikor barátnőm csatlakozik, és mellett még beszáll a partynkba haverom és az ő barátnője, akkor már TUDNI fogom, hogy jól döntöttem. :)
Még egy apróság, amin megakadt a szemem: "Hát a D3-al nem nagyon fog innoválni. :D Utoljára ezt a WoW-al tette meg. :)"
A WoW minden, csak nem innováció, mondjuk úgy, hogy a legjobbkor, a legjobb időben adták ki, a mindenhonnan összelopott játékukat, ami világsikert aratott - félreértés ne essék, nincs bajom a WoW-val, mert tényleg fasza játék, de minden, csak nem innovátor. Persze, a D3 sem fog innoválni, mert miért is tenné? A Blizzard mindig ugyanazt csinálja, fog egy ismert receptet, és a végletekig finomítja azt, majd piacra dobja, a nagyközönség meg csak ámul, hogy a fakkba lehet valami ennyire összerakva, átgondolva? Kb ennyi a titok ^^.
És még egy apróság: "A népnek elég az, hogy Blizzard, a hogy elég az is hogy IW." --- A népnek elég az, hogy Call of Duty. A Blizzard sokkal játékosközpontúbb cég, mint az IW, a Call of Duty már a mai modern popkultúra része, ez azért nem mondható el a StarCraft-ről, a Warcraft-ról, vagy épp a Diablo-ról, mindegyiknek megvan a maga, az elmúlt évek alatt felépült rajongótábora, míg a CoD-ok mögött csak a marketingköltség annyi, hogy a Blizzard bármelyik játékát röhögve el lehetne belőle készíteni.
A World of Warcraft teljesen más tészta, de még az sincs Call of Duty magasságokban.
1. Aukciós ház
2. Kiesnek a rúnaszavak, de lesznek skillrúnák
3. A skillek hatásfokát nem az fogja meghatározni, hogy mennyi pontot is toltál el rájuk
4. Sőt, egyáltalán nem lehet elosztani egy skill / stat pontot sem
5. Lesz normális Aréna rendszer
6. Lesz normális craftrendszer
7. A jewel-ek és a charmok totál kiesnek a szórásból, amik a D2 vitális részét képezték
8. Nem lesznek "runok", már legalább a Diablo 2-es értelemben
9. A health potion-ökön lévő CD miatt teljesen kiesik az gyógyitalozás
10. Nem lesz folyamatos telézés - talán mind közül ez a legfontosabb eltérés
Ha szerinted a Diablo 3 csak egy lézer show nulla újítással, akármiért is írtad, mindenképp ülj le, ez ebben a formában egyes, ugyanis süt arról a mondatodról, hogy lövésed sincs a Diablo 2 és a Diablo 3 alapvető, játékmenetet is komolyan érintő különbségeiről, amik egyértelműsítik, hogy nem "nulla újítás" lesz a programban, hanem tényleg, szignifikánsan eltér majd a folytatás az elődtől.
Egyébként bárhogy is legyen érdekes lesz mindenképp egy modern hack n slash játékot játszani konzolon hisz azért nem sok ilyen játék van.
#34: Nem wowztam talán egyszer 5percet de rájöttem nem az én világom, így ebben a kérdésben nem foglalok állást. Viszont ha megveszem a D3at ami biztos hogy megfog történni és megjegyzem pcre fogom pedig itt vigyorog a ps ( ezt egyébként csak azért mert az irányításban nem bízok) akkor hosszú évekre teszem és nem lesz kidobott pénz akármennyi is lesz az ára. Arra meg nem vennék mérget hogy valóban a console miatt csúszik a kiadás. Sose kapkodtak el semmit.
#35: a consolera való áttérésre gondoltam mikor innovációról beszéltem, írtam
Lordnekroseth: Blackthorne zseniális gamma volt igazán hangulatos. Egy Trine féle (grafikában és fizikában) remake-et tuti megvennék!
wardprod: Az igaz, hogy nincs rá szükségük de az üzlet már csak ilyen. Pénz pénz pénz.. :S Nekem csak az számít, hogy legyen jó játék a 3 és ne egy D2 legyen felturbózott grafikával.
Saját hülyeségem, de gyűlölöm őket azért, amit tettek a wow-val(4+ évig progress guildeltem), továbbá az én pénzemből (is) húzzák az időt azzal, hogy menet közben találják ki ezt a konzol mizériát. Talán még örüljön annak az ember, hogy kiadják a szarjaikat - a szarjaikat idézőjelben kell érteni -. Tudtuk, hogy jön konzolos valami, csak miután fél éve mondható, hogy csúszik a cím, és így utólag erősítgetik meg, hogy "igen, melózunk ám MÉG EZEN IS", ez kiveri a biztosítékot.
Személy szerint Torchlight 2-t várok, szóval nem azért megy a nerdrage, mert személyesen érint a dolog, hanem azért durrogok itt, mert úgy vélem, hogy túl magasról néznek ők le egy ideje, mindezt azért, mert a wow-ból bőségesen megélnek, még úgy is, hogy a lényegi fejlesztéseknek nyoma sincs.
Előtted szólók között továbbá ott az az igazság, az, hogy pl. mellettem ki anyázik az egy dolog, mert rekordokat fog dönteni ezt mindenki tudja, ugyanúgy, ahogy a COD is teszi. A népnek elég az, hogy Blizzard, a hogy elég az is hogy IW.
Nekünk csak anyi számít, hogyha megvesszük, jó e vagy sem. Az, hogy ki hogyan haragszik a Blizzardra magánügye, mindenkinek megvan mindenre ált a jó oka, de az, hogy valaki fanyalog valamin és mégis megveszi nem lehurrogásra ad okot.
Mellesleg a Black Thorne az egyik legjobb játékuk volt....igazán újrajátszanám, ha feldolgoznák.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.