E3 2012: Még több infó a Tomb Raiderről

  • Írta: zoenn
  • 2012. június 3.
  • Hír
Link másolása
Már megint a Game Informer magazin a ludas, friss előzetest közöltek az új Tomb Raider játékból, amire a NeoGAF fórumozói is lecsaptak. Innen szemezgetünk új érdekességeket: Lara fejlődhet, a sziget teljesen bejárható lesz és a levegőben ejtőernyőzhetünk is.

A Game Informer friss száma erőteljes tartalommal bír, lássuk, hogy milyen újdonságot olvashatunk benne a jövő év elején megjelenő Tomb Raiderről! Aki a korábbi részek lineáris platformerjét szeretné viszont látni, csalódni fog. A levegőben zuhanva lehetőségünk lesz arra, hogy kiválasszuk saját utunkat. Egy B-52-es bombázóból elrugaszkodva kezdődik a tutorial. Ahogy távolodunk a géptől, egy alapvetően nyitott, dinamikus ugrás vár ránk - bárhol földet érhetünk a szigeten, ahol aztán kalandunk kezdetét veszi.

Larát már a levegőben is irányíthatjuk, gyorsíthatjuk és lassíthatjuk az ugrást. A Tomb Raider XP-alapú fejlődési rendszerrel lesz megáldva, amin keresztül frissíthetjük a leányzó képességeit, beleértve a felszerelési tárgyainkat is. A szigeten elszórva találunk táborokat, ahol pihenhetünk és upgrade-elhejtük képességeinket és felszerelésünket. A táborok közt él a gyorsutazás lehetősége.

Javíthatjuk nyilaink pontosságát és sebességét többek között, de ahogy haladunk előre a játékban, úgy formálhatjuk a hőst saját stílusunknak megfelelően. Adott esetben a környezettel is interakcióba léphetünk, például amikor Lara egy farkassal birkózik, nekünk kell leszúrnunk egy éles faág segítségével. Az első ilyen alkalom nagy hatással lesz rá.

A történet persze lineáris, el kell mennünk A-pontból B-be, de számos elágazáshoz érkezünk, ahol hódolhatunk a felfedezés örömének. Ezek nyílt terek lesznek, amiket későbbi napszakokban is meglátogathatunk.

17.
17.
Jinbobo
tegyenek bele egy full szexi Lara Croftot és akkor megveszem! XD
Egyébként a ps1-es részei óta nem játszottam Tomb Raidert. Elég jónak ígérkezik ez az új recept!
16.
16.
Stranger
#14: A Coastal Ruins után van a sáskajárt város (nem tudom a nevét). Bár lehet, hogy egyikőnk sem gondol ugyan arra. Amúgy.. egy kontroller 5ezer ft. xd
14.
14.
Giggsy
#13: Azért a Costal Ruins csak a játék felénél van. Elég sokminden jön még azután. Én is PSX-en játszottam annó és teljesen jó volt úgy. Platformer játékot szerintem kontrollerrel lehet csak igazán jól játszani. Hiába játszok már vagy 7-8 éve csak PC-n, az olyan játékokat, mint a Tomb Raider, Assasins' Creed csak kontrollerrel játszok. Ha egyszer kipróbálod, sokkal kényelmesebb, mert tényleg minden gomb kézreáll.
13.
13.
Stranger
#12: PSX-en az igazi? Volt egyáltalán azon annyi gomb, hogy mindent tudj csinálni? :P :D Szerintem csak azért voltál vele így, mert azon próbáltad ki először...
Amúgy már tök messzire eljutottál, nem lett volna olyan sok hátra.
12.
12.
#11: Nem volt meg PSX-en. Utána hogy a PS-em meghalt, PC-n próbáltam pótolni, de szerintem PC-n TR-ezni nem az igazi. Végül a PC-s verzió helyett PSX emulátoron próbáltam meg végigvinni gépen, de végül azt hiszem a Giggsy által is említett helyszínen kissé összezavarodhattam. Annyira emlékszem hogy volt egy hatalmas terület széttagolva töltőképernyőkkel, én meg 12 óráztam és egyre jobban frusztrált hogy elfelejtettem a napok között hogy hol mit is csináltam meg, és végül valamit nem találtam. Maga a karakter tényleg nagyon jó volt, az az angol csaj is remekelt szinkronhangként. A világvége hangulat is ütött, talán PC-n egyszer mintha eljutottam volna egy sáskajárással sújtott városba. Végig viszont sose toltam sajnos, arra emlékeznék. A TR4 is erősen feszegette a korszak hardvereinek korlátait, főleg ezekkel a nyitott területekkel, melyek töltőképernyőkkel is, részenként óriásiak voltak. Ja, és a TR4 zenéje talán a legzseniálisabb a sorozatban.
11.
11.
Stranger
#9: Egyetértek, jól megfogalmaztad. A szinkronhang a 4. részben volt a legjobb, erre a készítők is rájöttek így egészen a 6.-ig meg is maradt. Nem tudom miért nem vitted végig a 4-et, pedig nekem a kedvencem. Szerintem abban jött át a legjobban Lara karaktere is.
10.
10.
#9: "A Legend-ben még elment, de egyre rosszabb lett az évek során, míg Lara egyre jobb."

Ezt úgy értettem, hogy egyre jobban erőltették hogy ő egy hősnő, hogy ő jó ember. Erre semmi szükség nem volt. Hasonló ez Han Solo mentegetéséhez a New Hope Special Edition-ben. (HAN LŐTT ELŐBB!)
9.
9.
Nagyon várom ezt a játékot. A Tomb Raider sorozat összes darabját toltam, a 4. rész kivételével pedig mindegyiket végig is játszottam. Számomra ez a sorozat hasonló jelentőséggel bír mint az MGS, a Resident Evil, vagy Medal of Honor. Ezek voltak életem legelső meghatározó játékai, a PSX előtti korból is vannak kedvenceim (pl. Chrono Trigger, Mortal Kombat vagy E.V.O.), de ezek... Mind mérföldkövek voltak. Kár hogy az MGS sorozat kezd fáradni, a Resident Evil már nem egészen önmaga, a Medal of Honor pedig már régen nem meghatározó FPS-sorozat.

A Tomb Raider ellenben maga a játéktörténelem. Az első részek a PSX korlátozott lehetőségeinek egyre jobb kiaknázásról szóltak, míg a 6. résztől az új lehetőségek felfedezése lett a sorozat fő célja. Bár az Angel of Darkness rettenetesen bugos, igazi félkész játék volt, és hát a design elgondolás is igencsak érdekes volt, azért az a Lara legalább még kapcsolatban állt régi önmagával. Ami utána történt a karakterrel, az szerintem kész tragédia. Végigvittem az újkori TR-eket is, de szerintem a Crystal Dynamics teljes elváltoztatta Lara karakterét.

Lara egy igazi túlélő volt, mindig az az érzésem volt vele kapcsolatban, hogy csak a vagyonának és családja nemesi jó hírének köszönhetően ússza meg a börtönt. A csaj gyakorlatilag bűnöző volt. Ugyanakkor úri nő. Ez a kettő annyira izgalmassá tette a karakterét, ami által képesek voltak még a gyengébb címeket is rekordeladásokkal berobbantani a különböző platformokra. Régen ha jött egy TR, az bizony gamer körökben komoly esemény volt. Mára Lara silány karakterré vált, így a játékok sem érdekelték már a kutyát se. Szerintem ezt a CD is látta, innen a reboot gondolata.

Ideje hogy Lara visszakapja azt a keménységet, azt a fajta szexis nőiességet, ami nem csak a karakter kinézetéből, hanem a tetteiből, háttértörténetéből és megfelelő szinkronhangjából is fakad. Nagyon meguntam az új hangot, nem tehetek róla. A Legend-ben még elment, de egyre rosszabb lett az évek során, míg Lara egyre jobb. Hol van már az a titokzatos femme fatale akit annyira szerettünk? Remélem visszakapjuk, és a CD ezzel a fiatal lánnyal életre kelt majd egy igazi, új legendát.
8.
8.
Giggsy
#1: Lepődj meg, már volt szabadon bejárható világ a Tomb Raider-ben... A Tomb Raider 4 Costal Ruins területe hatalmas volt és amennyire emlékszem 4-5 pálya is nyílt róla, amik mindegyikére be tudtál lépni, de nem lehetett őket akármilyen sorrendben végigvinni. Az akkori időknek megfelelően az igencsak szabadon bejárható világ volt. Az XP rendszer sem rossz itt még, hisz végülis Lara itt még egy tapasztalatlan fiatal lány, nem az a gyakorlott akrobata és fegyverforgató aki mondjuk az Underworld-ben volt már.

Szerintem nem tűnik rossznak, leszámítva talán azt, hogy az ősi sírok jelleget nagyon nem látom visszaköszönni semennyire az előzetesek alapján. Az biztos, hogy mondjuk az Angel of Darkness-nél csak jobb lehet és a szabadon bejárható területnek hála talán hosszabb lesz, mint az Underworld. Én azért hiányolom a régi TR-ek 12-16 órás játékidejét, az új trilógia egyik darabja sem tartott 8 óránál tovább első végigvitelre.
6.
6.
Garfartix
#4: Meg lehet azt oldani, mondjuk hogy idővel fedezné fel a képességeit / fegyvereit, vagy úgy hogy már alapból nehezebb a játék, és nem az van, hogy mindenkit bealázol két-három basic attackkal.
5.
5.
sherex
4.
4.
Ra1D3n
#1: A felhozott példád, pont, hogy hatalmas nagy baromság... Az X-men origins: Wolverine-nek is kellett egy fejlődési rendszer, akár csak a God of War-nak. Ha minden képesség unlockolva lenne, nem merülnél el annyira a játék lehetőségeiben és változatosságaiban, meg csak kiválasztanád a pár kedvenc képességedet és az egész játékot azzal darálnád végig... God of War akármelyik része élvezhetetlen lenne, ha a legelső pillanattól minden képesség unlockolva lenne, révén akkor semmi kihívás nem lenne a játékban az első órákban...

Másrészt nekem csak azért furcsa ez a tomb raider, mert a kincsvadász Larából, egy survivor Larát csináltak. Ha már egyszer reboot kell a sorozatnak, nem tudom, hogy miért pont ilyen. Lehet, hogy nagyon jó játék lesz, de eddig vegyes érzelmekkel fogadom a játékot.
3.
3.
bodortamas1
Én ennek örülök. Mindig is jobban szerettem az ilyen játékokat.

Pl. GTA, wow, dead island, sőt, a dead space 3 is ilyen lesz :)
2.
2.
Stranger
#1: Mint játék biztos, hogy jó lesz, csak mint TR lesz sz@r.
1.
1.
Garfartix
Hát én ennek nem örülök. Szerintem a Tomb Raider nem olyan játék, aminek szabadon bejárható világ és XP rendszer kéne. Az én tököm már így is tele van azzal, hogy minden játékba belerakják ezt a fejlődési-rendszert, ahova nem kéne. ( például: X-Men originis: Wolverine ) . Szerintem a TR azon ritka játékok közé sorolható, ahol igenis jobb, ha nem oda megyünk ahova akarunk. Mindezek ellenére ki fogom próbálni, lehet, hogy még jól is elsülhet, de jelenleg ezt elég valószínűtlennek látom.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...