A Game Informer friss száma erőteljes tartalommal bír, lássuk, hogy milyen újdonságot olvashatunk benne a jövő év elején megjelenő Tomb Raiderről! Aki a korábbi részek lineáris platformerjét szeretné viszont látni, csalódni fog. A levegőben zuhanva lehetőségünk lesz arra, hogy kiválasszuk saját utunkat. Egy B-52-es bombázóból elrugaszkodva kezdődik a tutorial. Ahogy távolodunk a géptől, egy alapvetően nyitott, dinamikus ugrás vár ránk - bárhol földet érhetünk a szigeten, ahol aztán kalandunk kezdetét veszi.
Larát már a levegőben is irányíthatjuk, gyorsíthatjuk és lassíthatjuk az ugrást. A Tomb Raider XP-alapú fejlődési rendszerrel lesz megáldva, amin keresztül frissíthetjük a leányzó képességeit, beleértve a felszerelési tárgyainkat is. A szigeten elszórva találunk táborokat, ahol pihenhetünk és upgrade-elhejtük képességeinket és felszerelésünket. A táborok közt él a gyorsutazás lehetősége.
Javíthatjuk nyilaink pontosságát és sebességét többek között, de ahogy haladunk előre a játékban, úgy formálhatjuk a hőst saját stílusunknak megfelelően. Adott esetben a környezettel is interakcióba léphetünk, például amikor Lara egy farkassal birkózik, nekünk kell leszúrnunk egy éles faág segítségével. Az első ilyen alkalom nagy hatással lesz rá.
A történet persze lineáris, el kell mennünk A-pontból B-be, de számos elágazáshoz érkezünk, ahol hódolhatunk a felfedezés örömének. Ezek nyílt terek lesznek, amiket későbbi napszakokban is meglátogathatunk.
Egyébként a ps1-es részei óta nem játszottam Tomb Raidert. Elég jónak ígérkezik ez az új recept!
Amúgy már tök messzire eljutottál, nem lett volna olyan sok hátra.
Ezt úgy értettem, hogy egyre jobban erőltették hogy ő egy hősnő, hogy ő jó ember. Erre semmi szükség nem volt. Hasonló ez Han Solo mentegetéséhez a New Hope Special Edition-ben. (HAN LŐTT ELŐBB!)
A Tomb Raider ellenben maga a játéktörténelem. Az első részek a PSX korlátozott lehetőségeinek egyre jobb kiaknázásról szóltak, míg a 6. résztől az új lehetőségek felfedezése lett a sorozat fő célja. Bár az Angel of Darkness rettenetesen bugos, igazi félkész játék volt, és hát a design elgondolás is igencsak érdekes volt, azért az a Lara legalább még kapcsolatban állt régi önmagával. Ami utána történt a karakterrel, az szerintem kész tragédia. Végigvittem az újkori TR-eket is, de szerintem a Crystal Dynamics teljes elváltoztatta Lara karakterét.
Lara egy igazi túlélő volt, mindig az az érzésem volt vele kapcsolatban, hogy csak a vagyonának és családja nemesi jó hírének köszönhetően ússza meg a börtönt. A csaj gyakorlatilag bűnöző volt. Ugyanakkor úri nő. Ez a kettő annyira izgalmassá tette a karakterét, ami által képesek voltak még a gyengébb címeket is rekordeladásokkal berobbantani a különböző platformokra. Régen ha jött egy TR, az bizony gamer körökben komoly esemény volt. Mára Lara silány karakterré vált, így a játékok sem érdekelték már a kutyát se. Szerintem ezt a CD is látta, innen a reboot gondolata.
Ideje hogy Lara visszakapja azt a keménységet, azt a fajta szexis nőiességet, ami nem csak a karakter kinézetéből, hanem a tetteiből, háttértörténetéből és megfelelő szinkronhangjából is fakad. Nagyon meguntam az új hangot, nem tehetek róla. A Legend-ben még elment, de egyre rosszabb lett az évek során, míg Lara egyre jobb. Hol van már az a titokzatos femme fatale akit annyira szerettünk? Remélem visszakapjuk, és a CD ezzel a fiatal lánnyal életre kelt majd egy igazi, új legendát.
Szerintem nem tűnik rossznak, leszámítva talán azt, hogy az ősi sírok jelleget nagyon nem látom visszaköszönni semennyire az előzetesek alapján. Az biztos, hogy mondjuk az Angel of Darkness-nél csak jobb lehet és a szabadon bejárható területnek hála talán hosszabb lesz, mint az Underworld. Én azért hiányolom a régi TR-ek 12-16 órás játékidejét, az új trilógia egyik darabja sem tartott 8 óránál tovább első végigvitelre.
Másrészt nekem csak azért furcsa ez a tomb raider, mert a kincsvadász Larából, egy survivor Larát csináltak. Ha már egyszer reboot kell a sorozatnak, nem tudom, hogy miért pont ilyen. Lehet, hogy nagyon jó játék lesz, de eddig vegyes érzelmekkel fogadom a játékot.
Pl. GTA, wow, dead island, sőt, a dead space 3 is ilyen lesz :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.