Új Kickstarter-projektre készül az Obsidian

  • Írta: fojesz
  • 2013. december 18.
  • Hír
Link másolása
A Pillars of Eternity Kickstarter-kampányának sikere után aligha meglepő, hogy az Obsidian újabb projektet indítana közösségi finanszírozással. Ez a játék viszont licencen alapul, ami különösen érdekes.

Az Obsidian Entertainment vezérigazgatója, Feargus Urquhart a Rock, Paper, Shotgunnak árulta el, hogy a fejlesztőcsapat jövő március-április környékén új Kickstarter-projekttel rukkolna elő. A játékról egyelőre nem sokat mondott, az biztos, hogy licencen alapul majd, és a Pillars of Eternityhez hasonlóan ez is a Unity Engine-t fogja használni.

Urquhart felemlegette a Planescape: Torment és az Icewind Dale esetét, amelyek bár ugyanazt a motort használták, mégis teljesen mások voltak. "Azt próbálom kitalálni, hogyan tudnánk valami olyasmit készíteni PC-re - a konzolokról most ne beszéljünk - a Unity Engine-nel, mint a Skyrim?" - tette fel a költői kérdést, ami azért segít betájolni, hogy mire készülhetnek a srácok.

A Pillars of Eternity fejlesztésével kapcsolatos tapasztalatok alapján, azt szeretné majd újra átélni, ahogy a létező legtöbb kreativitást passzírozza ki a csapatából.

"Ha odafigyelnénk a méretekre, és hagynánk Chris Avellone-t szabadon dolgozni, hogy készítsen egy teljesen új világot, egy nyitottabbat, vajon mire lennénk képesek? Mennyibe kerülne? Megérné epizodikusra csinálni? Mert ha azt mondjuk, csinálunk egy 100 órás játékot, rögtön jönnek a kérdések: nem fog az milliókba kerülni? De mi lenne, ha 10 órás epizódokat készítenénk, és azokért 10 dollárokat kérnénk? Persze mivel általában ha 10 órát mondunk, a végeredmény 15 órás lesz, ez azt jelentené, hogy öt epizóddal az emberek 50-75 óra játékot kapnának."

Urquhart a projekt alapjául szolgáló címről nem volt hajlandó elárulni semmit, annyit szögezett le ironikusan, hogy nem az Alpha Protocol folytatásáról van szó, és hogy egy olyan licencet választottak, ami az adottságai mellett a kreativitásuknak is teret ad.

15.
15.
hedzsooo
#14: Jó volt, de azért érdemes rákeresned a nem hivatalos patch-re, javítására, azzal már sokkal jobb játszani a KotOR 2-t!^
14.
14.
Juha
Én a Kotor2-t is szerettem, nem tudom másnak mi gondja vele :-)

A kickstarter jó ötlet, mivel tudomásom szerint csak "megígéred", hogy ennyit fogsz fizetni, de ha befullad a project, akkor nem fizetsz, kész.
13.
13.
névtelenség
Nem tudom, hogy ki az akit még nem győzött meg az Obsidian. (Jah mégsem, akik csak a Kotor2-t tolták tőlük, azok orrba-szájba szidják őket, mintha olyan kurvára az ő hibájuk lett volna, hogy nem fejezhették be a játékot)

Felőlem bármi jöhet tőlük. Főleg Chris Avellone-tól, aki a hardcore szerepjáték készítés utolsó mohikánja.
12.
12.
Ecneb
#10: Személy szerint félek a kiadóktól. Ha van egy remek játékötletem, és megcsinálok belőle annyit, amennyit a saját költségvetésem enged, akkor mennék a kiadókhoz, de , amitől félek, mi van ha ellopják az ötletet és buktam mindent?
11.
11.
Sun9us
Magához, a cikk-hez pedig, A Pillars of Eternity-ért már előre oda- vissza vagyok, de ha csinálnának egy Icewind Dale-t, az maga lenne a Nerdgasm.
10.
10.
Sun9us
#4: Viszont 2-3 év alatt sokat változott a szakma. Ha az Obsidian becsöngetne az Actvision\EA\Ubi -hez és az asztalra dobná a Pillars of Eternity pre alfa verzióját, hogy nesztek, van egy ilyenünk agggyyyatok pééénzt, hogy megcsináljuk, mert ez igen fasza lesz. Ekkor maximum buksi simit kapnak, nem pénzt, mivel a kiadók csak a biztosra mennek. Egy ilyen játék, lehet akármilyen jó, ez akkor is réteg játék lesz.
Ezért fordulnak hozzád, és hozzám, hogy van egy ilyen valamijük, ha tetszik, és játszani akarsz vele, adj pénzt, és megcsinálják. Befektetés...
9.
9.
hedzsooo
#4: 5 évvel ezelőtt még nem volt miről ezen a téren beszélni, szerencsére most már van.
6.
6.
mocs4k
#4: Mindig is az volt.
Most nem kiadónál/befektetőnél kell kopogtatni, hanem lehet játékosoknál is. Nem egy rossz dolog szerintem.
Fejlesztésidő legalább 1 év, hatalmas költségekkel, és leghamarabb bevétel akkor van belőle, amikor végre piacra dobod...
4.
4.
Ecneb
#3: Kickstarter elég felkapott oldal lett, nem csak világszerte, de itt gamekapcson is, mondjuk nem értem, hogy ebben mi a hír. Viszont nem emlékszem olyanra, hogy 5 éve arról olvastam volna, hogy ez kickstartert csinál, az kickstarter csinál, hanem bejelentették, hogy lesz egy játék, mindenki nagyon várta és kiadták rá 2-3 évre.
Sajnos divat lett más pénzéért kunyerálni :(
3.
3.
mocs4k
#1: Nincs költségvetése saját projectre. Akármilyen nagymenő, általában szerződik valami nagymenő kiadóval, aki diktálja a feltételeket. Így elvileg legalább nem a kiadó érdekeit kell szem előtt nézniük, hanem a játékosokét ; )
2.
2.
dBLOOD
Avellone és társai tehetségét kimérik kilóra epizódokban... Mikor már azt hinné az ember, hogy nincs lejjebb a 0-day DLC-nél, meg a lemezen található kódért amiért plusz pénzt kérnek...
1.
1.
Ecneb
Emlékeztek még azokra az időkre, amikor a nagymenő játékfejlesztő cégek nem jártak ilyen nyilvános kunyeráló oldalakra?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...