A Kalypso Media és a Haemimont Studios bejelentette, hogy PlayStation 4-en is napvilágot lát a városépítő szimulátor legújabb darabja. A könyörtelen diktátor, El Presidente a sorozat történetében elsőként a Sony platformját is meghódítja.
Statáriumok, korrupciós ügyek, s választási csalások is szerepelnek a Tropico 5-ben, mi döntjük el, hogy rabigába taszítjuk-e a népünket, vagy jólétet biztosítunk a számukra. Az igazi újdonság viszont az, hogy a cím négyfős kooperatív és kompetitív játékmódot is tartalmaz majd.
A Tropico 5 PC-re, Xbox 360-ra és PS4-re jelenik meg az idén, az Xbox One-os változatot még nem jelentették be.
Ráadásul amikor megvettem a ps3 gépem, és MW2-t játszottam, majd pedig 3 hónappal később visszatértem PC-re a true combat elite-hez hogy megnézzem mi ott a helyzet, azt vettem észre, hogy ultra-brutálisan könnyű az egész, minimális kézmozdulattal őrületesen könnyen lőttem le bárkit, tehát az, hogy valami mennyire egyszerű viszonyítás kérdése. Ha sokat játszol konzolon fps-t, majd bemész játszani pc-re, sokkal könnyebbnek is találod majd.
A tressfx csak egy példa volt, talán nem a legszerencsésebb, de pusztán annyit akartam szemléltetni, hogy míg folyamatosan megy a grafikai fejlődés, addig a játékok más aspektusai gyakran meg nem, hogy nem fejlődnek de még butulnak. Igen tény, hogy sok pc-s tobzódik grafika lázban, de az is tény, hogy egy komplexebb manager játékoknak vagy egy szimulátornak is itt van a játékosbázisa.
Először is értettem, amikor írtad, hogy már a 4. rész is kijött konzolra, de a véleményem ettől még nem változik, hogy ez valahogy nem tesz boldoggá. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy ez túl sokat nem számít: :)
Szóval a PC játékosok is ugyan úgy hibásak. A tressfx meg a lobogó ruha pedig pont a PC tábor óhaja sóhaja, mert a kommenteket olvasva rengeteg hírnél, azért gagyi a konzol mert ott nem lobog a hajad és a fű, meg pár pixellel kevesebb van. Na most akkor ki végett is lesz egyre inkább casuallabb és grafika orientáltabb a játékipar?:)
Arról nem is beszélve, hogy a játékok amiket említettél, hogy voltak 20 éve, pont konzolon voltak...
Mivel ezzel a stratégiával a Sony, majd később ebből profitálva a többi konzol is hatalmas felhasználói bázist nyert, így hamarosan a kiadók és a stúdiók is alkalmazkodtak az új igényekhez és mivel a pc-n nem zajlott le ilyen fajta "forradalom", így szép lassan a perifériára szorult. Így a COD-os példád szerintem azért nem helytálló, mert az egész sorozatnak az a szemlélet az alapja, amit anno a Sony megalkotott, a pc pedig mint másodlagos platform, nem ér meg annyi plusz energiát, hogy módosítsanak a játékon.
Én legalábbis csak ezzel tudom magyarázni azt, hogy miért úgy alakult ki a játékkínálat, hogy pc: rétegműfajok (stratégia, kaland, szimulátor, menedzser), míg a konzolon pedig mennek a nagy tömeg által kedvelt műfajok. Miért van az, hogy az első PS-re több stratégiai játék jött ki, mint a Sony utána jövő két konzoljára együttvéve? Vagy megint csak az első PS-re, még létezett hagyományos point and click kalandjáték, utána viszont szinte teljesen eltűnt a műfaj a palettáról, hogy aztán PS3-n majd interaktív moziként térjen vissza, ami alatt ugye már nem kell gondolkodni, mert fejtörők már nincsenek.
Bár nagyon szeretem a Telltale féle Walking Dead-et, de azt mégis szomorú látni, hogy a kivettek belőle szinte mindent ami 2 mp-nél több gondolkodást igényel és így lesz újra népszerű a kalandjáték konzolon is és ha egy ilyen játék anyagilag megéri (megérte), akkor nagyon hamar egy trendet szül és el is búcsúzhatunk a fejtörőktől, mert az egyik mögött áll esetleg pár százezer ember, míg a másik mögött meg pár millió. A fejlesztés pedig mindig a pénz irányába halad. Ezért nem tudok egyszerűen örülni egy ilyen hírnek, mivel a kedvenc műfajomnak nem szívesen nézném végig a kiherélést.
Arra akarok kilyukadni, hogy a stratégiai játékok nem hinném, hogy a konzolos megjelenés miatt elsorvadnának pc-n és leegyszerűsödnének. Volt már konzolon pár RTS átirat, nagyon gyenge irányítással (szerintem ez se lesz jobb), és mégsem halt ki a műfaj. Sőt...egynémely játék mögött akkora hype van, hogy a kijelentésed teljesen alaptalannak érzem.
Platform játék, át kell ugrani egy szakadékot, és meg kell kapaszkodni a túloldalon a párkányban:
20 éve: milliméter pontosan kiszámítva a szakadék széléről ugrasz, külön gombbal pedig ugrás közben elkapod a párkányt.
10 éve: nagyjából a párkány végéről ugrasz, a karaktered automatikusan elkapja a párkányt.
Napjainkban: a karaktered automatikusan ugrik és elkapja a párkányt, egyetlen egy gombot nem kell nyomnod, semmiféle időzítés nem szükséges. Viszont közben hajladoznak a szélben a fűszálak, lobog a ruhád, a tressfx élethűen mozgatja a hajszálaid, a felvétel belassul, a kamera 360°-ban körbepásztáz a háttérben pedig egy teljes nagyzenekar szól.
A stratégia játékok pc-n is egy rétegműfaj, viszont félő, hogy ha elkezd elterjedni konzolon is, akkor bizony ez is elkezd egyszerűsödni és előbb-utóbb arra szintre fogják belőni a nehézségét és a komplexitását, amivel egy alkalmi játékos is elbír, ez pedig azoknak akik eddig szerették a műfajt, nem lenne valami jó.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.