PlayStation 4-re is megjelenik a Tropico 5

  • Írta: zoenn
  • 2014. február 2.
  • Hír
Link másolása
A Kalypso Media megerősítette, hogy PlayStation 4-en is építhetünk banánköztársaságot a Tropico 5-ben. Ez lesz az első olyan rész, amely a Sony platformján is napvilágot lát. Az Xbox One-os változat még lóg a levegőben.

A Kalypso Media és a Haemimont Studios bejelentette, hogy PlayStation 4-en is napvilágot lát a városépítő szimulátor legújabb darabja. A könyörtelen diktátor, El Presidente a sorozat történetében elsőként a Sony platformját is meghódítja.

Statáriumok, korrupciós ügyek, s választási csalások is szerepelnek a Tropico 5-ben, mi döntjük el, hogy rabigába taszítjuk-e a népünket, vagy jólétet biztosítunk a számukra. Az igazi újdonság viszont az, hogy a cím négyfős kooperatív és kompetitív játékmódot is tartalmaz majd.

A Tropico 5 PC-re, Xbox 360-ra és PS4-re jelenik meg az idén, az Xbox One-os változatot még nem jelentették be.

23.
23.
greenmelon
Aki még mindig nem fogja fel, hogy mire gondolt Makkandis, az nézze meg az Elder Scrolls szériát, kiválóan szemlélteti, hogy az ötödik részre mennyire elkorcsosult az egész játék felülete, hogy kontrollerrel is könnyű lehessen használni.
22.
22.
#21: Én még mindig azt mondom, hogy nem ehhez van köze, playstationön, és nintendo ds-en is van point and click kalandjáték a mai napig, új címek is, az, hogy nincs stratégia az azért van, mert alkalmatlan rá a kezelőfelület, ahhoz egér kéne és billentyűzet, de az meg nem fair például egy lövöldözősben.

Ráadásul amikor megvettem a ps3 gépem, és MW2-t játszottam, majd pedig 3 hónappal később visszatértem PC-re a true combat elite-hez hogy megnézzem mi ott a helyzet, azt vettem észre, hogy ultra-brutálisan könnyű az egész, minimális kézmozdulattal őrületesen könnyen lőttem le bárkit, tehát az, hogy valami mennyire egyszerű viszonyítás kérdése. Ha sokat játszol konzolon fps-t, majd bemész játszani pc-re, sokkal könnyebbnek is találod majd.
21.
21.
makkandis
#19: 18-as komment első két bekezdésében már leírtam, hogy miért gondolom az egyszerűsítést a konzolok hozományának, ennél jobban nem tudom megfogalmazni, egyszerűen a konzolok nyitottak előbb az alkalmi játékosok felé. Mivel már jóval a ps előtte is játszottam én abban az időben éreztem egy igen nagy váltást, ezért ez a véleményem.

A tressfx csak egy példa volt, talán nem a legszerencsésebb, de pusztán annyit akartam szemléltetni, hogy míg folyamatosan megy a grafikai fejlődés, addig a játékok más aspektusai gyakran meg nem, hogy nem fejlődnek de még butulnak. Igen tény, hogy sok pc-s tobzódik grafika lázban, de az is tény, hogy egy komplexebb manager játékoknak vagy egy szimulátornak is itt van a játékosbázisa.

Először is értettem, amikor írtad, hogy már a 4. rész is kijött konzolra, de a véleményem ettől még nem változik, hogy ez valahogy nem tesz boldoggá. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy ez túl sokat nem számít: :)
20.
20.
simon 555
#18: És megint elmondom, a Tropico 4 is volt konzolra.
19.
19.
simon 555
#15: Még mindig nem vágom, hogy mi közel enne a konzolnak ahhoz, hogy egyszerűsödnek a játékok? Az emberek PC-n is ugyan úgy megveszik a sok szemetet(igaz kevesebben, mert ugye még a nagyanyám is letöltheti illegálisan olyan egyszerű...).
Szóval a PC játékosok is ugyan úgy hibásak. A tressfx meg a lobogó ruha pedig pont a PC tábor óhaja sóhaja, mert a kommenteket olvasva rengeteg hírnél, azért gagyi a konzol mert ott nem lobog a hajad és a fű, meg pár pixellel kevesebb van. Na most akkor ki végett is lesz egyre inkább casuallabb és grafika orientáltabb a játékipar?:)
Arról nem is beszélve, hogy a játékok amiket említettél, hogy voltak 20 éve, pont konzolon voltak...
18.
18.
makkandis
#16: Nem győztél meg :) Szerintem pedig az egyszerűsítés pont hogy konzolspecifikus volt. Anno az első PS pont azért lett annyira népszerű, mert az addigi konzolokhoz képest, ami a tényleg csak a hc rétegnek szólt, elkezdett nyitni az alkalmi játékosok felé, ez a tendencia pedig a mai napig folytatódik, hisz a játékok egyre látványosabbak és könnyebbek lesznek, hogy ha olyan ül le elé, aki még életében nem fogott a kezében gamepadet, az is nagyon hamar sikerélményekkel gazdagodjon és ugye rákapjon a játékra.

Mivel ezzel a stratégiával a Sony, majd később ebből profitálva a többi konzol is hatalmas felhasználói bázist nyert, így hamarosan a kiadók és a stúdiók is alkalmazkodtak az új igényekhez és mivel a pc-n nem zajlott le ilyen fajta "forradalom", így szép lassan a perifériára szorult. Így a COD-os példád szerintem azért nem helytálló, mert az egész sorozatnak az a szemlélet az alapja, amit anno a Sony megalkotott, a pc pedig mint másodlagos platform, nem ér meg annyi plusz energiát, hogy módosítsanak a játékon.

Én legalábbis csak ezzel tudom magyarázni azt, hogy miért úgy alakult ki a játékkínálat, hogy pc: rétegműfajok (stratégia, kaland, szimulátor, menedzser), míg a konzolon pedig mennek a nagy tömeg által kedvelt műfajok. Miért van az, hogy az első PS-re több stratégiai játék jött ki, mint a Sony utána jövő két konzoljára együttvéve? Vagy megint csak az első PS-re, még létezett hagyományos point and click kalandjáték, utána viszont szinte teljesen eltűnt a műfaj a palettáról, hogy aztán PS3-n majd interaktív moziként térjen vissza, ami alatt ugye már nem kell gondolkodni, mert fejtörők már nincsenek.

Bár nagyon szeretem a Telltale féle Walking Dead-et, de azt mégis szomorú látni, hogy a kivettek belőle szinte mindent ami 2 mp-nél több gondolkodást igényel és így lesz újra népszerű a kalandjáték konzolon is és ha egy ilyen játék anyagilag megéri (megérte), akkor nagyon hamar egy trendet szül és el is búcsúzhatunk a fejtörőktől, mert az egyik mögött áll esetleg pár százezer ember, míg a másik mögött meg pár millió. A fejlesztés pedig mindig a pénz irányába halad. Ezért nem tudok egyszerűen örülni egy ilyen hírnek, mivel a kedvenc műfajomnak nem szívesen nézném végig a kiherélést.
16.
16.
#15: Ezzel a kijelentéseddel azért nem értek egyet, mert a játékok egyszerűsödése nem platformspecifikus folyamat, hanem általánosságban mindenhol tetten érhető. Példának okáért a PC-n játszható Call Of Duty-ban ugyanúgy sérülsz, és ugyanúgy elkapod a párkányt, mint a PS3-on játszható Call of Duty-ban. Ráadásul vannak olyan sorozatok konzolon, melyekben vért izzadsz mire nehéz fokozaton végigjutsz egy pályán, lásd a MegaMan szériát. És itt említeném meg, hogy napjainkban, habár sok játékmenet leegyszerűsödött, sok casual alkotás is napvilágot látott, mégis a kemény magnak mindig akad mivel játszania, hiszen óriási retro hullám van jelen a konzolokon és pc-n egyaránt, steamen tolhatod a Shadow Warrior eredetijét, konzolon letöltheted az összes Doom-ot (!), készül a Mighty No. 9 ami egyfajta Mega Man reformálás, és így tovább.

Arra akarok kilyukadni, hogy a stratégiai játékok nem hinném, hogy a konzolos megjelenés miatt elsorvadnának pc-n és leegyszerűsödnének. Volt már konzolon pár RTS átirat, nagyon gyenge irányítással (szerintem ez se lesz jobb), és mégsem halt ki a műfaj. Sőt...egynémely játék mögött akkora hype van, hogy a kijelentésed teljesen alaptalannak érzem.
15.
15.
makkandis
#11: Senki nem nézi hülyének a konzolon játszókat, viszont lássuk be ez a platform lett az alkalmi játékosok gyűjtőhelye és aki régebb óta játszik az ennek jól láthatja a jeleit, egyszerű példa:
Platform játék, át kell ugrani egy szakadékot, és meg kell kapaszkodni a túloldalon a párkányban:
20 éve: milliméter pontosan kiszámítva a szakadék széléről ugrasz, külön gombbal pedig ugrás közben elkapod a párkányt.
10 éve: nagyjából a párkány végéről ugrasz, a karaktered automatikusan elkapja a párkányt.
Napjainkban: a karaktered automatikusan ugrik és elkapja a párkányt, egyetlen egy gombot nem kell nyomnod, semmiféle időzítés nem szükséges. Viszont közben hajladoznak a szélben a fűszálak, lobog a ruhád, a tressfx élethűen mozgatja a hajszálaid, a felvétel belassul, a kamera 360°-ban körbepásztáz a háttérben pedig egy teljes nagyzenekar szól.
A stratégia játékok pc-n is egy rétegműfaj, viszont félő, hogy ha elkezd elterjedni konzolon is, akkor bizony ez is elkezd egyszerűsödni és előbb-utóbb arra szintre fogják belőni a nehézségét és a komplexitását, amivel egy alkalmi játékos is elbír, ez pedig azoknak akik eddig szerették a műfajt, nem lenne valami jó.
14.
14.
#11: Ez nem teljesen igaz. Csak úgy 90%-ban.
13.
13.
mestermagyar
#11: Van benne valami, mégha szarkazmusból akarod is írni. Persze azért a mortal kombat kivétel. XD
12.
12.
simon 555
#7: Már a 4. rész is volt konzolra, szóval szépen el is lebeghetsz innen...
11.
11.
ikaralyos01
#7: Igen mert pc-n csak tudósok és átlagon felüli iq-val rendelkező emberek játszanak, konzolon meg az írástudatlan, szellemi fogyatékosok!
9.
9.
#8: Én játszottam már N64-es Starcraftot. Az valami borzalom :D
7.
7.
mestermagyar
#5: Arra gondoltam, hogy egy 5 éves is végig fogja tudni vinni, hogy a sok COD noob is el tudjon játszani konzolon vele...
5.
5.
Yanez
#4: Nem hiszem. Ha PS3-ra jönne, akkor érthető, hogy le kell butitani, de a PS4 még egy friss masina, állóképes hardverrel.
4.
4.
mestermagyar
#1: Félek, épp a konzol miatt nagyon le lesz egyszerűsítve. :/
1.
1.
mnmn1
Kíváncsi leszek hogy milyen lesz konzolon!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...