A Castlevania: Lords of Shadow 2-ért mi sem rajongtunk túlzottan, bár bőven vállalható az alkotás. A neve elhallgatását kérő MercurySteam-alkalmazott szerint csupán egyetlen személy vonható felelősségre a közepes végeredményért, aki nem más, mint a játék rendezője, Enric Alvarez. A Meristation egyik fórumozója közvetlen kapcsolatban áll a kitálaló fejlesztővel, akinek az elmondása alapján posztolta az alábbi érdekességeket.
A Lords of Shadow 2 fejlesztése maga volt a "pokol", a fejlesztő hangsúlyozta, hogy Hideo Kojimának valójában nem sok köze volt az első részhez. Jött, leült egy fotelbe, aláírt néhány papírt, de ennyi volt. A neves designer még ennél is kevesebbet szólt bele a Mirror of Fate és a Lords of Shadow 2 munkálataiba.
A csapat tisztában van azzal, hogy "szar" játékot készítettek, a folytatás közel sem esett át olyan minőség-ellenőrzésen és gondoskodáson, mint az első rész. Senkit sem leptek meg az alacsony pontszámok.
"Ha valaki hibás, akkor az Enric Alvarez" - emelte ki az úriember. Ő volt az, aki személyes szempontok alapján vezette a kisiklott fejlesztést, teljes mértékben figyelmen kívül hagyva a programozók, a designerek és a grafikusok véleményét. Mivel a játék még így is szép, ezért a sajtó Alvarezt egyfajta kreatív látnoknak tekinti, hasonlóan David Cage-hez és Molyneuxhoz, valójában azonban a fickó komoly problémákkal küzd. "Ő egy aljas és arrogáns fickó, és mivel a Lords of Shadow 1 sikere miatt az egója az egekbe szökött, már annyit sem mondott, hogy 'hello', ha találkoztál vele a folyosón."
Alvarez a saját dolgozói felé is bizalmatlan volt, egy maroknyi csapat dolgozott a keze alá, úgy kezelte a fejlesztőket, mint a marhákat, akik szégyenletes bérekért dolgoztak, mindennapos megfélemlítések mellett. A játék motorján csupán két srác dolgozott, nem újították fel a forráskódot, így az engine gyakorlatilag egy tízéves játék szintjén van.
Gyakran a frissen érkezett dolgozók többet tudtak, mint a saját főnökeik. Anarchia uralkodott a MercurySteam berkeiben, és ez a struktúra lassú és abszurd fejlesztési folyamathoz vezetett, a Lords of Shadow 2 pedig tökéletes példa arra, hogy mi történik, ha valahol ilyen állapotok uralkodnak. Több designer megunta Alvarez diktatórikus rendszerét és lelépett a stúdiótól.
Voltak olyanok is, akik nem voltak ennyire szerencsések: miután a Lords of Shadow 2 elkészült, 35 alkalmazottat bocsájtottak el, s ez még csak a kezdet (érdekes, hogy ezt nem említették a híradások). Ma már ott tartunk, hogy a stúdió jövője a tét, a Konami sem fogadta szívélyesen a középszerű játékot.
"Kilátásaink a jövőre nézve meglehetősen rosszak!" - tette hozzá a szivárogtató. Pedig kár lenne a csapatért, elvégre számos elnyomott és visszafogott tehetség dolgozik a MercurySteamnél. A fejlesztő reméli, hogy mások is olvassák ezeket a sorokat, és megértik, hogy a stúdió min ment keresztül az elmúlt időszakban.
Érdekes, hogy a korábban szószátyárnak és hetvenkedőnek megismert producer, David Cox most mélyen hallgat az egész esetről.
Kedves MercurySteam! Mi drukkolunk nektek!
Update! Közben egy másik - szintén névtelen - fejlesztő megerősítette kollégái szavait: szerinte a "mérgező légkör" már két éve sújtja a csapatot, és tovább is ostorozta Alvarezt.
Egyébként a nevezett direktor is felszólalt az ügyben a Twitter-csatornáján. aki szerint "szomorú, hogy az emberek hitelt adnak az olyan hazugságoknak és tévhiteknek, amiket egy felbőszült ex-munkás mondott (...). Micsoda világban élünk!" - tette hozzá.
A srácok egyelőre nem tudnak arról, hogy a Konami végül elégedett volt-e a végeredménnyel, azt azonban egy harmadik forrás is hozzátette, hogy a stúdió berkein belül valóságos "boszorkányvadászat" zajlik a szivárogtató után. Megkért mindenkit, hogy mutassunk egy kis tiszteletet azoknak, akik "kockára teszi a seggüket" az igazság leleplezéséért.
Ami viszont tényleg pofátlanság, hogy nem voltak képesek a HUD-on lecserélni kontroller gombjainak kijelzőit... Nem szörnyű, csupán olyan "leszarom, jó lesz ez így" érzést ad a fejlesztők részéről. De legalább jól van optimalizálva és helyenként egész szép a game.
Ha pedig ilyen beosztottam lenne, elküldeném a fenébe. Ha baja van, mondja meg nekem. Nézeteltéréseket intézzük cégen belül. Milyen már ez a sajtóhoz rohangálás. Komolyan, jöhetne magyar politikusnak.
Azért kíváncsi vagyok, hogy aki most jól kitálalt, az mit csinált mondjuk 1996-2000 környékén, amikor Alvarez a Blade of Darkness level designereként megkezdte pályafutását.
100 főnél már majdnem lehetetlen, hogy mindenki beleszóljon mindenbe: kellenek letisztult feladatkörök, különben esélytelen a meló.
Persze nem tartom kizártnak, hogy tényleg egy szerencsétlen paraszt Alvarez, de szerintem még mindig nem áll elég infó a rendelkezésre ahhoz, hogy ez olyan egyértelműen eldönthető legyen, amilyen egyértelműen szidják a csávót.
Számomra a legmegdöbbentőbb ez a jelen-múlt keverése, a legelején ez egy picit zavaró is volt számomra... Vhogy, nem erre számítottam a trailerekből, pedig nagyon jónak tűnt, de már legelején a történet is picit zavaros! Első részhez képest, nem azt érzem, hogy hú még hagyj játsszak vele, hanem, hogy mikor lesz vége a pályának... Ezt a szabadmászkálást is inkább hagyták volna, semmi értelme... Ellenfelek nem olyan rosszak, de ott is belelehetne kötni, szinte a háromnegyede kidolgozatlan, hülyeség!
Szóval amennyit vártak erre a játékra, hogy kihozzák, szerintem akkora pofon is a készítőknek, de ettől persze azért nem szabad kihagyni.
"A neve elhallgatását kérő Mercury Steam alkalmazott szerint csupán egyetlen személy vonható felelősségre a közepes végeredményért, aki nem más, mint a játék rendezője, Enric Alvarez. A Meristation egyik fórumozója közvetlen kapcsolatban áll a kitálaló fejlesztővel, akinek elmondásai alapján posztolta az alábbi érdekességeket. "
Ebből elkönyvelni, hogy ki volt a hibás, egyszerűen rossz vicc kategória. Pláne, hogy a csávó nem tegnap kezdett játékokkal foglalkozni.
Amúgy meg, ha legutóbb szabad kezet adott a fejlesztőinek, akkor most miért nem? A kérdés ugyanaz... ha csak egy emberen múlna...
Egyébként frankó lett így is, nincs benne annyi puzzle, és tán nem is olyan csiszolt gyémánt de... megfog!
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
mi van most akkor draculával? nem akar meghalni? évezredeken át szenvedett és most tovább akar élni? mi van marievel? fel se tűnik a végén? mi volt ez a bossharc? jó oké megszállja a fiát de akkor utána kelljen már sátánnal harcolni. mert ez így elég bugyuta volt. nehéznek, nehéz volt de ez így nem az igazi. sátán meghal semmi robbanás semmi világmegváltó valami? olyan mintha 1 kis npc halt volna meg? 100% hogy dlc-vel zárják le a sztorit.
Szerintem minden nagyon ott van. Az optimalizációért meg külön dicséret, az én ezer éves gépemen is megy majdnem maxon.
Egyszerűen minden ott van a játékban, Remek hangulat, jó harcrendszer, jó mászkálós részek és valami isteni zene.
Szóval ez a játék minden csak nem szar. Max nem tetszik valakinek, de szar biztos nem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.