A Fornite egy free-to-play sandbox túlélőjáték lesz az Epic Games jóvoltából, már 2011-ben bemutatták, de csak most érett be igazán. A játékosok a hullámokban érkező ellenséggel harcolnak majd harmadik személyű nézőpontban, ám nagy hangsúly lesz a felfedezésen, a testreszabáson és az építésen.
A Fortnite-ban nem találunk történeti szálat, a játék a körülöttünk lévő világra épül. Számos véletlenszerű helyzettel szembesülünk. Titokzatos viharok dúlják a vidéket, azokból nyitnak portált a démonok, és törnek az emberek életére. Az Atlas nevű eszköz használatával a játékosok bezárhatják ezeket a portálokat, amit meg is kell védeniük. Minden szint véletlenszerűen generált, és remekül rombolható. Célzásnál a kamera a vállunk fölé vált, hasonlóan a Gears of Warhoz.
A játékmenet során elsődleges feladat, hogy felkutassuk a pályán elszórva található nyersanyagokat, és azokból erődöket építsünk. A megfelelő felkészülés kulcsfontosságú, ettől függ, hogy túléljük-e a viharokat, és képesek leszünk-e bezárni a portált. A játékosok egyetlen szöges deszkával kezdik a játékot, ám miután fát vágunk, és köveket bányászunk, illetve az autóroncsokból szerzünk cuccokat, egyre jobb eszközökre teszünk szert. Találunk még nyitott kincsesládákat is elszórva, amik fegyvereket rejtenek, de ha rendelkezünk a megfelelő tervrajzokkal és nyersanyaggal, új fegyvereket craftolhatunk magunknak.
Egy kampány akár 50 óra játékidővel is kecsegtet, a hatszögletű világtérkép minden egyes újrajátszáskor véletlenszerűen generálódik. Ha rendelkezünk egy csákánnyal, akkor gyorsabban bányászhatunk, ha az autóroncsokat szedjük szét, akkor acélra teszünk szert, ami a védelem szempontjából lesz fontos: szöges csapdákat készíthetünk magunknak. Szinte minden alkatrész hasznosítható valamire, de a Fornite nem lesz olyan tagolt, mint a Minecraft, a játékmenete sokkal gyorsabb és simább.
Erődünk fala, padlózata, mennyezete, lépcsői három fő elemből állnak: fa, kő és fém. Amikor felhúztuk az épületet, köré különféle csapdákat telepíthetünk: aknákat, mérgező gázokat, kihegyezett botokat és hasonlókat. Amikor a vihar felüti a fejét, az ellenség hullámokban érkezik, intelligenciájuk fejlett lesz.
Négy karakterosztály áll a rendelkezésünkre, mindegyikük eltérő tulajdonságokkal és képességekkel bír. Ezek a Constructor, a Ninja, a Commando és a Scavenger. Az Epic a jövőben új osztályokkal bővítené a felhozatalt. A területek tematikusak: találunk hegyvidéki, külvárosi és ipari terepet is.
A kooperatív módhoz könnyedén csatlakozhatnak (drop-in, drop-out) a játékosok. Mindenkinek lesz egy saját bázisa, amit izometrikus nézetben menedzselhetünk. Több típusú épületet húzhatunk fel, lesz kórház, fűrészmalom, fegyvertár és parancsnoki központ is. Legfeljebb a 20. szintig fejlődhetünk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.