Az ausztrál Euclideon az első, 2011-es videóbemutatója óta elég csöndes volt. A voxel-alapú grafikus motor akkor azzal büszkélkedett, hogy technológiája segítségével százezerszer akkora vizuális részletességre képes, mint a hagyományos poligonos megjelenítés.
A fejlesztésért felelős gárda magyarázata szerint a dolog titka abban rejlik, hogy találtak egy módszert, amivel a 3D-szkennerekkel bevitt környezetet pontfelhővé tudják alakítani. Ezeket az adatokat később betöltik a voxel képszámolóba, ami a motor segítségével képes lesz megjeleníteni a letapogatott terület digitális másolatát.
Az Euclideon vezérigazgatója, Bruce Dell - akit a Minecraft atyja Markus "Notch" Persson nyilvánosan csalónak, munkáját pedig átverésnek nevezte - máris elérhetővé tette a technológiát térinformatikai analízishez, emellett pedig két játékon is folynak a munkálatok, melyek akár már jövő májusra megérkezhetnek a piacra. A csapatot eddig több befektető mellett az ausztrál kormány is kétmillió dollárral támogatta.
A kizárólag CPU-számításokkal dolgozó engine - Dell elmondása alapján - másodpercenként harminckétszer képes megjeleníteni egy 2000x1000 pixeles képet egy hatmagos processzorral, de úgy gondolják, hogy az érték szoftveresen is javítható mielőtt - a szerinte kudarcot jelentő lépéssel - segítségül hívnák a GPU teljesítményét is.
A két címről egyelőre csak annyit tudni, hogy a hat mag minimum követelmény lesz a futtatásukhoz, valódi helyszínek virtuális másain játszódnak majd, poligonokat pedig még az animált karakterek sem tartalmaznak benne.
Íme, a technológia demonstrációja:
A képek egyébként fantarsztikusan szépek csak még egy kicsit steril mintha egy fényképet járnék be nincs benne mozgás dinamika... .
amugy traktoros elvtarsnak van igaza.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.