A szimulátorpiac egyik legélethűbb tagjának számító Assetto Corsa jövőre már PlayStation 4-en és Xbox One-on is kipróbálható lesz.
A játék kiadásáért felelős 505 Games és a fejlesztést végző olasz Kunos Simulazioni a bejelentés során azt is megerősítette, hogy több mint száz autó közül válogathatunk majd, köztük olyanok közül, mint a Team Lotus 98T, a Pagani Zonda R, a Ferrari, a Mercedes C9 vagy a McLaren MP4-12C GT3. A konzolos verzióban több mint 20 különböző pályakonfiguráció lesz elérhető, mint például Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza vagy a Nürburgring-Nordschleife. Kapunk személyre szabható versenyhétvégéket, karrier- és Challanges módot, illetve multiplayer szekciót is.
A játék valamikor 2016-ban fog megjelenni.
1. Ma már képesek a fejlesztők olyan szintű fizikai szimulációt létrehozni, melynek hitelessége annyira meggyőző és annyira közel van a valósághoz, hogy a fő problémát már inkább az érzékelés hiányossága jelenti. Hiába reagál úgy az autó 90-100% pontossággal a a kormány mozdulataidra, mint ahogy a valóságban is tenné, ha egy szaros monitoron keresztül nézed és semmilyen erő hatás nem éri a tested. Amit a jelen technológiával ki lehet hozni a szimulátorokból az olyan, mintha kamerát szerelnél egy autóra és otthonról vezetnéd a gép előtt, na de az sem lesz ugyan olyan. Viszont jelentem, létezik ma már pár db olyan szoftver, ami képes hozni ezt a szinten! Ez az egyik!
2. Ma a versenysportban a F1-től a WTCC-án át egészen a Suzuki kupáig a versenycsapatok rendszeresen használnak szimulátorokat. Miért? Mert rettentő hasznos és ma már gyakorlatilag nélkülözhetetlen. És ne gondoljátok, hogy azon szoftverek fizikai szimulációja fényévekkel van az általunk is elérhető szoftverektől, több komoly csapatról is tudok, akik például az Assetto Corsa-t használják. A valóban professzionális szimulátorok és ezek között a legnagyobb különbség nem a fizika, hanem a moduláris felépítés, hogy alkatrészeket tudnak virtuálisan tesztelni, tehát nem a versenyzők képzéshez, hanem a kocsi fejlesztéséhez használják őket.
3. Miért megy a papa a falnak ha beülteted a szimulátorba, pedig 30 éve vezet az öreg? Két oka van. EGYIK a fent már kifejtett érzékeléséi probléma, egyszerűen a fater nem tudja hova tenni a beérkező infókat, nem érzi a sebességet és a kocsi súlyát, semmit. Ehhez kell legalább fél-egy-másfél óra (egyén függő), hogy beolvadj a "mátrix"-ba és felfogd az ottani viszonyokat. A MÁSIK ok, a nem megfelelő, vagy szarul beállított hardver és szoftver. Egyszerűen tűnik, de több hetes-hónapos elfoglaltság jól beállítani egy rendszer. Ime egy cikkem, ez csak a kormány beállítások rész felszínét karcolgatja: http://logout.hu/cikk/kormany_kalauz_autos_jatekokhoz/kormany_beallitasok.html
4. Miért kormánnyal irányítunk?
Mert az autóban is az van és ez a leghatékonyabb eszköz rá, hogy centiméter pontosan irányíts egy 200-zal száguldó autót. Ha nem ez lenne, akkor a F1-es verdákban is már rég joystick, vagy gamepad lenne. Komoly szimulációs szoftvert nem lehet mással precízen irányítani, pláne nem hosszútávon végigcsinálni egy egy másfél órás versenyt végig a határon autózva. Ehhez ma már a csak 180-240 fokot forduló kormányok is kevésnek számítanak, egyszerűen nem elég precízek. Ha persze csak szórakozni akarunk és a tizedekkel való küzdelem helyett kikapcsolódni, akkor jó bármilyen más kontrollel is, de itt már más a cél.
Egyéb iránt az FPS egér vs gamepad példa teljesen életképtelen, hiszen egyiknek sincs semmi köze a szimulált eszközhöz, a fegyverhez. Kormányt meg már lehet 100 ropi felett kapni, ami meglepően hatékonyan helyettesíti a valós kormányt, de kezdetnek egy 40 ropis DFGT is már-már kielégítő lehet.
Összefoglalva a mondandóm lényegét, megfelelően beállítva és megfelelő hardvereket használva ma már vannak olyan szimulátorok, amik messze túlmutatnak a játék kategórián és valóban használhatók érdemi szimulációs célokra.
Autós játékot kormánnyal a jó,minden mást lehet akárhogy,tényleg megszokás kérdése. Én pl. nem szidom a kontrollerrel versenyzőket sem,mert rengeteg játékot én is úgy nyomok(Xboxra pl. nincs is kormányom),viszont ahol megtehetem(ps2),ott a kormány mellet vagyok. Emiatt nem lehet basztatni a másikat. Még jó,hogy a Ninja Gaiden-hez,vagy a Splatterhouse-hoz nincs külön kontroller... :)
FPS-ekhez sok "pisztolyt" gyártottak már (ahhoz kitalált periféria), mégis az egér+bill a tuti. Erről ennyit.
Ott a pont! Engem a haverom úgy alázott a kormánnyal, mint a pinty. :D Na de ez az egész egy blogerejű elmesélés lenne, és annyit írni most nincs kedvem.
Autós játékok terén vannak a szimulátorok (AC), van a szimulátoros arcade-vonal (Driveclub, Forza) és a full arcade (Criterion-féle NFS).
Mondhat bárki, amit akar, egy vérbeli szimulátor természetesen kormánnyal a legjobb, más beviteli eszközzel esetleg nem is kezelhető, vagy csak sok gyakorlás árán, de egy profi kormányos úgy ver meg akkor is egy profi kontrollerest, ahogyan FPS-ben teszi ugyanezt egy egeres-billentyűs a kontrolleressel, vagy verekedős játékban a kontrolleres a billentyűst.
Miután a kormányok az autós szimulátorokhoz léteznek, ne kezdjük már azon meditálni, mivel lehet a legjobban irányítani egy autós szimulátort.
Ami pedig a kép mélységét illeti... egy pályát a jó köridőhöz meg kell tanulni. Amikor a F1 Challenge 99-02-vel és az rFactorral online ligákban versenyeztem, minimum száz kört kellett egy-egy pályába beletennem, hogy már az utolsó századmásodperceket faragjam, vagy próbálgassam a setupot. És az igazság az, hogy kezdetben kormánnyal meg sem közelítettem pl. a Challenge-ben a billentyűs időimet. Aztán rájöttem, hogy nincs még egy olyan eszköz, amivel ilyen precíz íveket lehetne az autóval egy-egy kanyarba rajzolni.
Belső nézetből pedig egy jó kormánnyal és megfelelő erő-visszacsatolással olyan élmény a vezetés, amit semmi más eszköz nem tud visszaadni. Eszméletlenül sok időt töltöttem kormány mögött a Test drive Unlimitedben, és ez a beviteli eszköz mindig meghatározta, fokozta az élményt.
Mellesleg most, hogy az elmúlt két hétben csapattam a szimulátorokat (PC-n), jobban kezdett érdekelni a VR szemüveg! Egy Oculus/Morpheus sokkal közelebb vihet a realisztikusság élményéhez, és akkor a kormánynak is ezerszer több értelme lesz, mint most. Ehhez persze egy olyan racing game is kéne, amely az eddigieket a földbe tapossa grafikailag, fizikában, sebességérzetben, stb.
FPS meg megint egy teljesen más műfaj. Ez egy szimulátor, ezt ne felejtsük már el
-Neked van egy véleményed
-A másiknak is van véleménye, ami eltér a tiedtől
-A másik rohadjon meg, a te véleményed a jó
Perfekt flamelési taktika.
De hogy a témához is szóljak, nekem régen volt kormányom, egész jó darab, amivel szinte mindenféle arcade-osabb játékokat is toltam (NFS:MW a régebbi, Flatout 2), és amikor szegény kormány tönkrement, borzasztó nehezen szántam rá magam, hogy később arcade-os stílusú játékokkal játsszak kormány nélkül, de aztán rájöttem, hogy a Blur, meg a Split/Second is adja kormány nélkül.
Szóval én is eldurrogtatok én is egy közhelyet, hogy megszokás kérdése, hogy ki mivel csapat egy autós játékot, mert én bár kifejezetten sokat toltam kormánnyal, de azért így most nem hiányolom, azt a sok vesződést, hogy felszereljem a kormányt, kipolcoljam az a kormány és az asztal közti részeket könyvekkel, elhelyezzem a pedálokat az asztal alá, és ha más akarok játszani, akkor ezeket állandóan szedegessem lefele, köszönöm enélkül is megvagyok és tolok autós játékokat billentyűzettel, vagy haveroknál kontrollerrel.
Természetesen csak azért írom,mert száodra elképzelhetetlen.
Egyébként én is jobban szeretek kontrollerel játszani,de csak mert kényelmesebb,és nem kell elpakolnom ha tv-t akarok nézni :). Viszont az is tény,hogy ezeket a gameket kormányra hegyezték ki,ott érzed a kormányon mikor kezd sok lenni kanyarba kigyorsításnál,vagy erôs fékezésnél mikor mennyire nyomd a pedált,hogy ne blokkoljon,szerintem nagyon jól szimulálják,és nagyon adrenalin növelô tud lenni ha összeraksz egy tiszta kört még így monitoron is,utánna meg elkezded feszegetni a határokat,setupolsz,és csodálkozol rajta,hogy mentél 2 sec-el jobb kört stb., Én pl az rfactort meg a GTR2 is kontrollerel kezdtem,nehéz volt megszokni de egész jól ment 1,5-2 hónap után :D.
rFactor-t például én képtelen voltam billentyűzettel tölni, ahhoz már a kis Logitech Formula EX-em kellett, de ismertem olyan srácot, aki kontrollerrel professzionálisan tolta. Amikor kérdeztem, hogy a fenébe csinálja, csak annyit mondott, "sok gyakorlás".
Nem zárom ki, hogy valaki kontrollerrel is profi bármilyen szimulátorban, mert a kontroller ravasza is képes több fokozatú visszacsatolásra, ezártal a finomabb gázadásra és fékezésre. Ugyanez billentxűzettel már nem megy, vagy "nyomod", vagy "nem nyomod", sok szimben ezért segítségek nélkül pl. egy billentyűzetes gázadás azonnali megpördüléshez vezet (mert padlógáznak számít) és magát a vezetést gyakorlatilag lehetetlenné teszi.
Élvezetes csúszkálni itt is, de ez egy videójáték valóban!
Viszont erre a játékra igaz, hogy kontrollerrel rémes. Én hetekig nem értem el sikereket vele és feladtam. Inkább vettem hozzá egy FFB-s Driving Force GT-t. Így már kezelhetőbb.
És ebben egyetértek a felháborodást keltő hozzászólással, hogy ez csak egy játék, amiben nem sikerült kellően jól megvalósítani a kontrolleres irányítást, így rákényszerül az ember egy kormányra, ha sikerélményt akar, viszont közel sem azért, mert ez annyira fenemód a valóságot szimulálná, hanem, mert ez így sikerült.
A Project Cars viszont kontrollerrel is teljesen jó, amiatt nem cuccolom elő a kormányt se, mert semmi extrát nem ad hozzá, nem éri meg a pakolást.
Lehet hülye példát hozok fel, de egy Cabela vadászós játék elé, hiába állítanám oda nagybátyámat, már a fegyver súlya, apró eltérései stb felbosszantaná és még az is lehet, hogy hozzám vágná.
Nekem, nagyon úgy tűnik, hogy kormányimádat nem azoknál van, akik szoktak versenyautókat vezetni, vagy nagyobb vérű dögöket, 180-200 felett, hanem, csak akik szeretnének.
Lehet nincs igazam, de magamból kiindulva, nekem tuti nem lenne jó szórakozáson kívül másra egy ilyen kormány. Márpedig, a kommenteket elolvasgatva, a vérbeli szimulátorosok összegyűltek itt nem gyengén.
Így érdekesnek tartom, hogy arra van energia hogy több 10 órát beleöljünk egy játékba, csak hogy egyáltalán tudjunk érvényesülni, de a valóságra nincs.
És senki ne jöjjön nekem azzal, hogy nem mindenkinek van pénze Porsche-ra vagy Mustangra, mert akkor rögtön megkérdezem, hogy mégis honnan van akkor a viszonyítási alapja, mi mennyire élethű szimulátor.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.