Beáll a Vulkan grafikus API mögé az Android is - jelentette be a Google és a szabványt fejlesztő iparági konzorcium, a Khronos Group. Ezzel a grafikus hardverhez alacsony szintű hozzáférést biztosító Vulkan hatalmas lökést kapott, a milliárdnyi androidos eszköz támogatása egy csapásra az egyik legfontosabb grafikus API-vá emelte a Vulkant.
Vulkan a Metal és a DirectX12 ellen
Miről van szó dióhéjban? A hagyományos grafikus API-k (DirectX, OpenGL) mára a teljesítmény egyik legnagyobb akadályává váltak, különösen olyan környezetben, ahol szerény CPU-s sebességgel kell számolni vagy szempont a minél magasabb hatékonyság - az okostelefonoknál pedig mindkét tényező jelen van. Válaszként hány éve kirajzolódott az új trend: a konzoloktól kölcsönözni megközelítést. Ez azt jelenti, hogy alacsony szintű hozzáférést kap a fejlesztő a hardverhez, vagyis sokkal közvetlenebbül programozhatja a GPU-t, mint amit a nagy, "vastag" API-k elérhetővé tesznek.
A szabadságfok növelésével természetesen nő a grafikus alkalmazások komplexitása is - egész pontosan a komplexitás a grafikus meghajtóból a grafikus motorba költözik. Ezzel a jövőben a fejlesztőknek kell megbirkózni, a közvetlen memóriakezelés, manuális párhuzamosítás azonban olyan optimalizációt tesz lehetővé, amely bőven kárpótolni tud ezért. Az egyszeri fejlesztőnek pedig még ezzel a fejfájással sem kell számolnia, a licencelhető grafikus motorok, játékmotorok ezt egészében kezelni tudják, így érdemi változással ezen a szinten nem kell számolni.
Ilyen alacsony szintű grafikus API-ra immár minden nagyobb szereplő kínál. Az AMD a Mantle-lel igyekezett kamatoztatni a konzolos dominanciát (ez nagyon hasonló funkcionalitást kínál az Xbox One grafikus rétegéhez), a Microsoft a DirectX 12-vel hozza el ezt a megközelítést az Apple pedig iOS-en és OS X-en is elérhetővé tette a Metal API-t. A szabad szoftveres megoldásra sem kell már sokat várni, az OpenGL-ek mögött álló Khronos Group is megjelent a színen a Vulkan API-val. Elsőre azonban nem volt egyértelmű, hogy a Vulkan milyen támogatásban részesül az operációs rendszerek és a hardverek szintjén, miután a legfontosabb OpenGL-támogató Apple csinált saját megoldást. A Google belépésével ez a kérdés egy csapásra választ kapott - a Vulkan még akkor is releváns grafikus API lesz, ha az Android mellett soha senki más nem fogja támogatni.
De mégis mikor lesz belőle valami? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Telefonokhoz, de akár tabletekhez is vannak bluetoothos és wifis kontrollerek is, idővel egyre több játék fogja támogatni.
Személy szerint örülnék neki, mert az új api-val és hardware-ekkel komolyabb játékok is megjelenhetnének, valakinél kiválthatná a kézikonzolokat is akár.
Biztosan sokan örülnek ennek a hírnek.
Én a mobilos játékokban képtelen vagyok "elmélyülni" Számomra ez az utazás,és várakozás idöszakára ideális kategória.Annak viszont tökéletes !
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.