HWSW: Modern grafikus API-t kap az Android is

  • Írta: zoenn
  • 2015. augusztus 12.
  • Hír
Link másolása
Akár évekre is szükség lehet, míg beérik a Google és a Khronos bejelentése, miszerint a modern grafikus API-k közül a Vulkan mögé áll be a Google. Az új API gyorsaságban és hatékonyságban is áttörést hozhat - írja a HWSW.

Beáll a Vulkan grafikus API mögé az Android is - jelentette be a Google és a szabványt fejlesztő iparági konzorcium, a Khronos Group. Ezzel a grafikus hardverhez alacsony szintű hozzáférést biztosító Vulkan hatalmas lökést kapott, a milliárdnyi androidos eszköz támogatása egy csapásra az egyik legfontosabb grafikus API-vá emelte a Vulkant.

Vulkan a Metal és a DirectX12 ellen

Miről van szó dióhéjban? A hagyományos grafikus API-k (DirectX, OpenGL) mára a teljesítmény egyik legnagyobb akadályává váltak, különösen olyan környezetben, ahol szerény CPU-s sebességgel kell számolni vagy szempont a minél magasabb hatékonyság - az okostelefonoknál pedig mindkét tényező jelen van. Válaszként hány éve kirajzolódott az új trend: a konzoloktól kölcsönözni megközelítést. Ez azt jelenti, hogy alacsony szintű hozzáférést kap a fejlesztő a hardverhez, vagyis sokkal közvetlenebbül programozhatja a GPU-t, mint amit a nagy, "vastag" API-k elérhetővé tesznek.

A szabadságfok növelésével természetesen nő a grafikus alkalmazások komplexitása is - egész pontosan a komplexitás a grafikus meghajtóból a grafikus motorba költözik. Ezzel a jövőben a fejlesztőknek kell megbirkózni, a közvetlen memóriakezelés, manuális párhuzamosítás azonban olyan optimalizációt tesz lehetővé, amely bőven kárpótolni tud ezért. Az egyszeri fejlesztőnek pedig még ezzel a fejfájással sem kell számolnia, a licencelhető grafikus motorok, játékmotorok ezt egészében kezelni tudják, így érdemi változással ezen a szinten nem kell számolni.

Ilyen alacsony szintű grafikus API-ra immár minden nagyobb szereplő kínál. Az AMD a Mantle-lel igyekezett kamatoztatni a konzolos dominanciát (ez nagyon hasonló funkcionalitást kínál az Xbox One grafikus rétegéhez), a Microsoft a DirectX 12-vel hozza el ezt a megközelítést az Apple pedig iOS-en és OS X-en is elérhetővé tette a Metal API-t. A szabad szoftveres megoldásra sem kell már sokat várni, az OpenGL-ek mögött álló Khronos Group is megjelent a színen a Vulkan API-val. Elsőre azonban nem volt egyértelmű, hogy a Vulkan milyen támogatásban részesül az operációs rendszerek és a hardverek szintjén, miután a legfontosabb OpenGL-támogató Apple csinált saját megoldást. A Google belépésével ez a kérdés egy csapásra választ kapott - a Vulkan még akkor is releváns grafikus API lesz, ha az Android mellett soha senki más nem fogja támogatni.

De mégis mikor lesz belőle valami? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!

9.
9.
Uran
Nem kell kizárólag az érintőkijelzőre gondolni, ha mobil játékokról van szó.
Telefonokhoz, de akár tabletekhez is vannak bluetoothos és wifis kontrollerek is, idővel egyre több játék fogja támogatni.

Személy szerint örülnék neki, mert az új api-val és hardware-ekkel komolyabb játékok is megjelenhetnének, valakinél kiválthatná a kézikonzolokat is akár.
8.
8.
Grabowsky30+
Valamivel el kell adni a következő generációs mobilokat is! A megapixel-t meg a sok magot már nem harapják! :D
7.
7.
PS4jacksony
Akkor is csak tapogatós játékok lesznek rá.
Biztosan sokan örülnek ennek a hírnek.
Én a mobilos játékokban képtelen vagyok "elmélyülni" Számomra ez az utazás,és várakozás idöszakára ideális kategória.Annak viszont tökéletes !
6.
6.
Stranger
#4: Attól még hordozható maradna.
1.
1.
GAMEROD
Felőlem akármilyen grafika lehet rajta, mindig is utáltam telefonon játszani nagyobb eresztésű játékokat. Kicsi a képernyő, kényelmetlen játszani stb...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...