Rise of the Tomb Raider - így fogyott az első héten

Link másolása
A VGChartz mérése szerint az első héten több mint 301 ezer dobozos Rise of the Tomb Raider talált gazdára. A szám az összesített eladást jelöli, tehát az előző generációs változatok is beleszámítanak.

Két hete, hogy megjelent a Rise of the Tomb Raider kizárólag Xbox One-ra és Xbox 360-ra. A VGChartz számításai szerint a játék dobozos változatából az első héten 301 028 darabot adtak el, ebből 229 742-t Xbox One-ra és 71 286-ot Xbox 360-ra. Rise of the Tomb Raider Európán belül az Egyesült Királyságban fogyott a legjobban (46 679), ezt követi Franciaország (22 323) és Németország (19 844).

  

Nem árt azonban elfelejteni, hogy a Rise of the Tomb Raider csak a Microsoft konzoljain érhető el egyelőre. A bejelentés szerint jövő év elején PC-re, és valamikor 2016 második felében PS4-re is ellátogat majd Lara.

37.
37.
"Nem árt azonban elfelejteni" - talán fejben tartani
35.
35.
Caleon
#34: Ez érdekes okfejtés, de én másképpen látom. Amikor a TR megjelent PC-n, én imádtam minden percét. Éppen az tetszett, hogy végre van erre a platformra is olyan játék, mint az Uncharted. Sok ismerősöm is rajongott az új TR-ért és volt, aki csak azért szerzett PS3-ast, hogy hasonló játékokkal játszhasson.

Igazad van abban, hogy egy-egy stílus népszerűsége időnként platformfüggő. Egy sor konzol japán kultúrkörből jön, így az exkluzívjai is képviselik azt a szemléletet (bár ebből a szempontból a SONY elég jól eltalálta a "nyugati ember" ízlését is).

Aztán a verekedős játékok egy évtizedre teljesen kikoptak PC-ről, most pedig jönnek épp vissza. Az RTS-ek meg konzolról hiányoznak, de itt nem mentalitás, hanem irányításbeli különbségekről beszélünk.

Ma már rengeteg ember van, aki a PC mellett tart konzolt, vagy több konzolja is van. Nehéz általánosítani. A játékok is kezdenek átjárni a platformok között. A DoA átjött xbox-ról, a Tekken meg átment oda is. A system sellereket nem engedik ki a kezükből a kiadók, a többi kezd multiplatform-jelleget ölteni.

A HUNRova jól mondta, hogy a QTE divatos, ezért bukkan fel sok játékban. Vannak olyan jelenetek, amiket jól meg lehet csinálni vele. ME-ben az a jó, hogy feszültebbé tehet egy átvezetőt. Order-ben túl volt tolva.

Amúgy nekem nem fáj, ha az új TR-vonal nem tetszik neked. Sok játék van, ami nekem se tetszik. A TR speciel lenyűgözött, mert képes volt megújítani a sorozatot. A játékipar egyik legerősebb reboot-ja lett. Ettől a Croft mansion még hiányzik belőle. :-)
34.
34.
Ha szerintetek, nincs konzol, másik konzol, pc között különbség, minden játék egyforma és minden platform ugyanazt nyújtja akkor miért van BOX, PS, PC, NINTENDÓ.. POLYSTATION :))) ? Egyszerűen nem lehetne eladni őket !

Mi alapján kellene egy embernek döntenie, hogy melyik platformot válassza ? Gondolkozzatok már egy kicsit könyörgöm. Felejtsétek el a multiplatform játékokat és nézzétek meg az exkluzívokat. Mindegyik platform teljesen más stílust képvisel.

Teljesen mások a BOX-os, PS-es és NINTENDÓS exkluzívok, ahogy teljesen más és érezhető, ha valami személyi számítógépre készül elsődlegesen. Az általatok említett játékok azon kívül, hogy sokkal inkább konzol közeliek, a lehető legtávolabb esnek stílusban a TR-től, amire pont azok hasonlítanak amelyeket említettem. Ebben a stílusban nem volt szokás ennyire "platformert" csinálni egy RPG elemekkel bővített TPS shooterből. Ahogy teljesen más a Froza, a GT és amiért PC-n inkább játszanak az emberek az RFactorral és megy a hater hadjárat a Codemasters féle F1 miatt. Kapaszkodjatok meg, azt is azért utálják, mert konzolos arcade-ot csinált belőle a cm. :) Diablo 3 megvan ? Az is mekkora fújólással volt karöltve és pont a "casualosítás" miatt, mert az elejétől úgy készült, hogy a konzolos tömegeket is be tudja vonzani.

Nem kell ezt ilyen véresen komolyan venni, mert nem is ez a lényeg! Miért fáj nektek az, ha valakinek nem tetszik az a vonal, amit a TR képvisel és sokkal jobban tetszene, ha azok a játékmechanikai elemek nem lennének benne ? Az általam említett pozitív példák és az általatok említett ME is pont arra tökéletes példa, hogy lehet ezt NEM IRRITÁLÓAN TÚLTOLNI IS !

Itt pedig megint visszajutunk oda, hogy számomra például a "mesés" GOD is annyira túl van tolva, mint szinte minden tipikusan konzolos játék, míg pc- sokkal inkább realisztikusabb megjelenítés és játékmechanika volt mindig jellemző. ( A portolt játékoknál főleg persze... nem, vicc volt :))))

Pont azért nem érted, mert szereted ezt a stílust és ezért is van konzolod és pont ezért idegesít engem, mert nem szeretem és ezért nincs, de ezt miért olyan nehéz megemészteni ? ( Ez lehet, hogy túl bonyolult lett - bocsi :) Ettől nem lesztek se ti kevesebbek, sem a választott platformotok az anyátok úristenit ! :DDD
30.
30.
Caleon
#28: Cúsztatás?
Tegyük már ezt helyre, mert szerintem felesleges egy pc vs. konzol szemléletet beleerőltetni ebbe:

Fahrenheit (Amerikában: Indigo Prophecy) - természetesen PC-re is 2005-ben jelent meg, gyakorlatilag a korabeli PS2 változattal párhuzamosan. 2011-ben mindössze egy nevenincs csapat általi igénytelen remasteredet kapott. A 2005-ös PC-verzió teljes értékű alkotás volt, korának egyik kirobban sikere.

Mass Effect - az általam említett paragon/renegade QTE csak a második és harmadik részben van benne, amelyek már teljes értékű PC-s változatok voltak, mert az xbox ezekre már nem rendelkezett időleges exkluzivitással. Épp az első, "konzolos" verzióból maradt ki. És érdekes módon, amikor a PC-s célközönség is scope-ba került, akkor butult le a ME rendszere (én szeretem azt is amúgy). Most akkor ez hogy van?

Dragon's Lair és a C-64... ugye tudod, hogy a Spectrum és a C-64 is PC (vagy HC), home, ill. personal computer-ek voltak? Noha sok játék készült rájuk, egyik sem konzol, még véletlenül sem. A mai értelemben vett "PC" az x86-os architektúrával ezeknek a helyét vette át. C-64-en a QTE, mint játékelem (akkor még nem nevezték annak) szalonképes volt, és senki nem sírt, hogy nintendósodik a Commodore.

Amúgy a F.E.A.R. második részében is van egy QTE bossfight, ami ráadásul a történet egyik alapvető eleme is.

Witcher-ben a segítség nem a QTE volt, hanem az, hogy a harc közben ritmikusan felvillant a gomb jele, amit nyomni lehetett. Maga a harc nem volt opcionális, hanem a Witcher legjobban bírált része volt, csak segítséget lehetett hozzá igénybe venni.

Amúgy a Dead Space részek is kaptak QTE-t, vagy a NFS: The Run átvezetői. Ezek sem igénytelen konzolportok azért.

Lényeg a lényeg, a QTE egy játékelem, lehet szeretni vagy utálni akár játékonként is (én a The Order-ben utáltam, az Until Dawn-ban szerettem, de te is említetted a Far Cry 3-at, mint pozitív példát). Nem nevezném konzolos baromságnak, a God of War-nak nagyon jól is áll harc közben egy kis QTE zúzda.
28.
28.
#27: Ez erős csúsztatás, ugyanis azok lennének, ha nem egy olyan korszak játékait sorolta volna fel amik eleve konzolra készültek és a PC másodlagos / harmadlagos megjelenési platform volt:

Mass Effect - Xbox-ra fejlesztve, 1 év késéssel PC-n :(
GTA - "Modern-kori" GTA-nál sokáig az is bizonytalan volt, hogy jön-e egyáltalán PC-re :(
Bully - Akárcsak a GTA, 2 év késéssel jött PC-re :(
Dragon's Lair - Mármint a Commodore-os 1990-es átirata ? :)
Fahrenhein - 2005 -ös konzol játék 2011-ben kiadva PC-re :)
Resident Evil - Ami jött az többnyire ~1 év késéssel PC-re :)
Witcher 1 - Még ez állna legközelebb az igazsághoz, csak épp normál felett megszűnik, ugyanis ez egy SEGÍTSÉG és NEM KÖTELEZŐ elem. De még csak nem is hasonlít a TR-ben található szörnyűségekre. Nagy különbség ! :)

Olyan játékra asszociálj amelyiknél az ugrik be elsőnek, hogy pc-s és nem valami konzol-port, mint például a Stalker, Crysis, FarCry, Wolfok, Doomok, Arma, Rage, NOLF...stb...stb.

Az is erős csúsztatás, amikor egy eleve erre a stílusra épített játékkal jön elő, mint írtam volt ilyen stílus, de nem openworld shooter / first person shooterben / RPG. Pláne nem pc-s játékban ( sikeres, befutott akár ( ideiglenes ) exkluzívban ).

A probléma itt abból van, hogy egy first ( third ) person shooter / open world shooterben amit elsődlegesen pc-re fejlesztettek, sosem volt "divat" megkerülhetetlenül, teletömni ( és itt a kulcs ezen van ) ilyen játékmechanikai elemekkel. Még a reboot előtti Tomb Raiderek sem hemzsegnek tőle. A probléma az, hogy itt vagy átkínlódsz rajta, vagy nem játszol, ugyanis nem opcionális.

Számomra ettől válik konzolossá / árkáddá egy játék. Ez nem feltétlen hiba, írtam is ( idézem : "tessék ezt jól érteni"), csak épp elvesz a játékélményből, számomra. Ezért nem veszek konzolt ( immáron 1992-óta ), mert nem szeretnék ilyen játékokkal játszani és azért vagyok csalódott, mert a Tomb Raider cím kapcsán nem ezt vártam.

dcakee: Valóban, mert te már azt a korszakot látod amikor a pc-s játékok csupán csak átiratok és ami nagy különbség, hogy ebben a stílusban ez eddig ennyire nem volt ilyen izzadságszagúan erőltetett... Ahogy írtam van a FarCry3-ban is, ha béna vagy, de nincs teletömve kikerülhetetlenül. Miért kell egy amúgy felfedezésre építő-rpg elemekkel bővített tps akció-kaland játékból mindenáron izzadságszagú arcade-platformert csinálni ? :(
27.
27.
Red-E-Kamp Van
#25: Ezek jó érvek, meg kell hagyni.
25.
25.
Caleon
#24: Amúgy rengeteg régi és új PC-s játékban is van/volt QTE. Először is a Dragon's Lair vagy a Fahrenheit eleve erre épít. A Rockstar játékaiban (Bully, GTA) rendszeresen előfordulnak QTE eventek, de pl. a Mass Effect-nél is QTE, amikor felvillan egy-egy paragon vagy renegade lehetőség.
Van QTE az Arx Fatalisban és a Resident Evil széria egyes részeiben is. Sőt, szerintem a Witcher első részénél a harc simán QTE, ha pedig ebben az irányban továbbmegyünk, gyakorlatilag - a maga módján - az összes verekedős játék is az (direkt sarkosan fogalmazva, inkább csak érdekesség; de egy kötött formájú kombó végigvitele bizony QTE).

Megfelelően adagolva valóban izgalmas játékelem, eltúlzott használata viszont fárasztó és frusztráló.
22.
22.
Caleon
Egy hét alatt ez nem méltó eredmény ehhez a címhez, főleg ha azt vesszük, hogy az MS az Uncharted ellenfelének szánta. PS-en az U4-ből csak az előrendelés lesz többször ennyi. Nem hiszem, hogy a CD most annyira örülne ennek az időleges exkluzivitásnak, bár biztosan sokat fizetett érte az MS, de szerintem a PS4 tábor több lóvét is bedobott volna rá.

Mondjuk új CoD-dal, NFS-sel, SW-al és Fallout 4-gyel nagyjából együtt kijönni se volt túl jó ötlet.
21.
21.
#20: Jellemzően PC-n sosem volt divat ( főleg nem akció játékokat ) telepakolni idióta QTE, reflex elemekkel, interaktív mozival amit megszakítanak nyomj x-et akkor továbbmegy és majd játszhatsz, különben meghalsz videókkal. Mássz: jobb-gomb, tovább bal-gomb, tovább jobb gomb, tovább bal gomb- szekvenciák. Idétlen elcseszett fix. külső nézetes kamera ( lehetőleg a legpocsékabb rálátással ) ügyességi részek közben.

Voltak ilyen játékok ( nem is voltak túlságosan sikeresek ), de azok inkább voltak interaktív filmek ( és inkább amolyan kísérlet jelleggel ), de nem tripla-A-s mainstream címek. Ezek tipikusan ilyen "konzolos" jövevények engem például idegesítenek és igen lehet ezt jól is csinálni, amire tökéletes példa a Far Cry3, amiben nincs agyonhasználva / rád erőltetve a dolog, csak ha olyan béna vagy, hogy közel engeded a medvét. :D
20.
20.
Stranger
#19: De hisz meglehet szokni, hogy konzolport! Egyébként mit értesz ez alatt?
19.
19.
2014 októberében vettem meg az előzőt, mert volt valami remek kis akció, de a mai napig csak az első bázis-pontig jutottam el a játékban. Tervbe van véve, hogy majd kijátszom, ha nem lesz már semmi érdekes cucc a fiókomban :), de ez nem mostanában lesz. Nekem baromi nagy csalódás a játék, konzol-port ( tessék ezt jól érteni ) éppen ezért tuti nem is fogom megvenni a folytatást sem jó darabig. Szóval én egyáltalán nem vagyok meglepve a viszonylag alacsony érdeklődésen ( amúgy meg a legkisebb felvevő piacon jelent meg eddig, majd ha jön ps-re és pc-re akkor megugranak az eladások, de szerintem nem lesz akkora siker, mint az első. Legalább is pc-n biztos nem, ps4-en elképzelhető ).
18.
18.
DON GONDOCS
Majd egy nagyobb árcsökkentéskor jobban fogy majd.
17.
17.
Stranger
Nem csoda. Rosszkor jelent meg, sokaknak pedig csalódás volt az előző rész... Az exkluzivitás pedig egy vicc. Mondjuk ezek a félig közölt eladási adatok szart sem érnek, lehet hogy már 10x annyian vásárolnak digitálisan.
15.
15.
#12: Ha aláírták az egy éves szerződést és az MS kifizette nekik a lóvét,akkor nem valószínű hogy hamarabb kiadják...
De ilyen szerény eladások láttán a S.Enix/cristal D. lehet hogy felrúgja az egész megállapodást...attól függ mennyit tejelt az MS. majd kiderül....
10.
10.
Gykrizsi
Lehet, hogy ps4-en több lett volna az eladás, mert boxon így is erős volt az év vége, míg ps4-en igen vérszegény. Egyébként egy évig nem jöhet ps-re, vagyis nem lehet szerintem hamarabb. De azért én még megvárnék egy karácsonyt és feketepéntek utáni mutatott is, mert hirtelen lehet hogy a F4 legyőzte, de karácsony után szerintem visszahozza.
8.
8.
Szelenas
Na majd a PS4es eladások
6.
6.
PaprikaJancsi
#5: Sőt még annál is több, mivel gépcsomaghoz is letöltőkód jár.
5.
5.
kopic
#4: Digitálisan biztos elment vagy 3-400 ezer. Hmmm...700e db nem is annyira rossz, ha így jobban belegondolunk !
3.
3.
kopic
Ilyen gyenge (igen, sztem az) számok mellett nem lepődnék meg, ha már nyáron jönne Ps4-re.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...