Ahogy azt a 2015-ös évzáró cikkünkben is írtuk, egyre nagyobb a felhajtás az eSport körül, és ezt látszik alátámasztani a Newzoo jelentése is.
Az elemzőcég szerint tavaly 325 millió dollárt tett ki a szegmens forgalma, vagyis ennyi pénzt költöttünk, illetve költöttek a piaci szereplők jegyekre, merchandise-ra, reklámokra és egyéb befektetésekre. Ez a szám nagyobb a vártnál, a Newzoo szeptemberben még 278 milliós forgalmat jósolt.
Habár így éves szinten 67,4 százalékos volt az eSporthoz köthető üzlet erősödése, a Newzoo a következő évekre lassulást vár. 2016-ban "csak" 42,6 százalékos lehet a növekedés, így 463 millió dollárosra hízhat a piac, és ez a 40 százalék körüli ütem később is maradhat, ezzel 2019-re érhetjük el az 1 milliárd dollárt. Érdekesség, hogy idén Kína és Dél-Korea 106 millió dollárral, az összes bevétel 23 százalékával járulhat majd a "nagy tortához".
Összevetésképpen a Digi-Capital friss elemzése szerint a teljes játékpiac 90 milliárd dolláros forgalmat érhet el idén, 2020-ban pedig 115 milliárd dollárt könyvelhet majd el. Ez az elemzőcég is fontos növekedési faktorként tekint az eSportra, de egyelőre kérdéses szerinte, hogy meddig erősödhet ez a terület.
Meg egyelore nincs ennyi idota...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.