A Microsoft mostanában érezhetően ráfeküdt a PC-s játékpiacra, és próbál minél többet kihozni belőle, ha már övék a legnépszerűbb operációs rendszer. A Windows Store-ban eddig főleg csak mobilra készült vagy kisebb játékok voltak elérhetőek, azonban a vállalat szeretne konkurenciát állítani a Steamnek. Többek között emiatt nem lesz elérhető az eredetileg Xbox One-exkluzív Quantum Break a Valve platformján.
A Rise of the Tomb Raider az első nagyobb cím, ami a Windows Store-ban is megjelent, a How-to Geek pedig összehasonlította a Store-változatot a steames verzióval. Az árak nem különböznek, azaz mindkét kiadás 60 dollárért szerezhető be. Technikailag azonban vannak különbségek: a Windows Store-os verzió nem a régóta megszokott .exe vagy .msi kiterjesztéseket használja, hanem a Windows 8-ban bevezetett Universal Windows Platformot.
Emiatt több korlátozásba is beütköztek a játékosok. A vertikális szinkronizációt például nem lehet kikapcsolni, valamint a játék kizárólag keret nélküli, teljes képernyős ablakos módban tud csak futni. Az UWP-nek "köszönhetően" a moddolásról is le kell mondaniuk a Windows Store-os vásárlóknak, valamint ebben a verzióban a Steam Controllert sem tudjuk használni. Az már csak hab a tortán, hogy az olyan, egyesek számára nélkülözhetetlen szoftverek sem működnek, mint a Fraps.
Szerencsére a Microsoft emberei tudnak a problémákról; Phil Spencer Xbox-főnök és Mike Ybarra is jelezték, hogy a várhatóak fejlesztések a Windows Store-hoz és a hibákat is javítani fogják. Konkrétumokat nem közöltek, de jó lesz, ha haladnak, mivel a Quantum Break megjelenése már nincs messze.
Igazából ebben nekem csak az nem tiszta, hogy ha fejlesztői készletek ezek ( mondjuk 3000 dodóért én sem gondolnám hogy a publikumnak szánják ), akkor minek adnak hozzá játékokat??? Minek erőlködnek ezzel? Ez egy kicsit fura.....
Most vagy felértékeli az XO-t ez az együttműködés, vagy háttérbe szorítja, én nem tudnám megjósolni, merre mozdul ez el. MS-nek nem szurkolok amúgy, hogy több felhasználója legyen, így is aggályos számomra a monopolhelyzetük több téren, de ezzel együtt tudok élni.
Többen játszanak mobákat mint amennyi Xbox és PS felhasználó van összesen. Ezért uralják a piacot, de ez nem jelenti azt, hogy mással nem játszanak.
Az meg, hogy az emberek mit gondolnak a XO létjogosultságáról lényegtelen. Ha PC-t vesznek mert az XO már "irreleváns" az +1 felhasználó az MS-nek. Ha meg Xo-t vesznek mert "a PC drága" akkor is +1 felhasználó az MS-nek.
Ha meg PS4-et vesznek, akkor meg ugyanúgy kimaradnak az MS exclusiveokból mint eddig.
"Az MS élből új vevőket kap" - ezt mondjuk nem teljesen értem. Ezalatt azt érted, hogy az operációs rendszer eladásai nőnek? Vagy az olyan exkluzívóké, amiket az MS ad ki, immár egy egységesített platformra?
Meglátjuk, hová vezet ez, eddig úgy nézett ki, hogy a PC, mint játékplatform inkább a sikeres moba-k és mikrotranzakciós játékok miatt jelent akkora szeletet a tortából, állítólag a piac 75 %-át PC-n ilyen játékok teszik ki. Kérdés, hogy hozzád hasonlóan mások is egységesnek tekintik-e a XO/PC-t, vagy inkább azt könyvelik el, hogy a XO megbukott és felesleges lett? (Nem vágyom ilyen fejleményre).
Szóval mi lenne ha azt mondanám neked, hogy az Xbox már nem csak egy konzol. Az Xbox egy szolgáltatás, amit most kiterjesztenek a PC-re is. Az MS élből új vevőket kap, anélkül, hogy egy hardware-t kellene tolni.
Gondolj csak bele: a Sony már lassan több mint 2x-es előnyben van. Ez nem kevés. De nézzük meg újra a számokat, ha az Xboxot nem XO-ként hanem szolgáltatásként értelmezzük. Jelenleg több mint 67 millió PC-re van Windows 10 telepítve. Ha ennek csak a negyede játszik, már behozták a lemaradást a Sony-val szemben.
És ez mindenkinek jó. A Sony-nak van konkurencia, az MS-nek van bevétel, a játékos meg eldöntheti, hogy PC-t fejlesztget, vagy vesz egy konzolt amihez nem kell ~8 évig hozzányúlnia.
Amúgy már a XO-PC stream előtt volt PS3 - PS Vita stream, sőt, PS4 - Sony Xperia stream is van, szóval azt ne hidd azért, hogy az MS feltalálta a spanyolviaszt. Van olyan fanatikus ismerősöm, aki mobilon Bloodborne-ozott munkába menet.
Ugyanígy majdnem vettem X360-at a Forza Horizon-ért, de a két konzol együtt már helytelen lett volna otthon, mert a luxusnak azt a látszatát keltette volna, amit már én is túlzásnak tartanék.
A PS3 játékfelhozatala mellett aztán már nem maradt időm a PC-re sem. Szóval ha a magam álláspontját nézem, akkor azt mondanám, hogy a különböző konzolokat természetesen nagymértékben meghatározza a felhozataluk. Persze nem tisztem eldönteni, ki miért vesz konzolt, de nekem az exkluzívjai voltak a döntő ok.
Való igaz viszont, hogy PS4-re már azért váltottam, mert meg voltam elégedve a PS3-mal, így a multiplatformokkal is szívesen elvagyok ezen és nemvágyom vissza a PC-re. De nem tudom, hogany tud a XO új vevőket bevonzani, ha a húzócímeit, a system sellereit átviszi PC-re. Nekem ez nem logikus.
Amit a többi topikról írsz, azt elfogadom, és tudom, hogy sokf*ságot írtam, de a windows server 2012 kezelőfelülete akkor is trágya. És az a baj, hogy ha az ügyfél ragaszkodik a windowshoz, akkor hiába akarok Linux/AIX környezetet tolni alá, nem mindig sikerül meggyőzni. :-)
Egyrész az MS nem vérezteti ki az XO-t, csak leszoknak arról a gusztustalan üzleti húzásról, hogy exkluzivitással láncolják a konzoljukhoz a játékosokat. Vagy esetleg azt mondod, hogy a konzolok azok egy olyan másodrendű platform amit csak ilyen mesterséges módon lehet életben tartani?
A HoloLens pedig nem egy kész termék. Nincs sorozat gyártásban és nem rakják ki a hypermarketek polcaira. Az amit te most meg tudsz venni az MS-től 3000USD-ért az egy korai hozzáférés a fejlesztő cégeknek. Ez azért kell, hogy mikorra elstartol az egész, addigra legyenek kiforrott alkalmazások rá. Az ár két okból ilyen magas: egyrészt ezek kis darabszámban készülnek, másrészt pedig ezzel biztosítják, hogy csak olyanok vegyenek akik tényleg elkötelezettek a platform fejlesztése iránt.
A Windows Server meg hozzáértő kezekben teljesen jól működik, persze csak akkor ha MS ökoszisztémát akarsz kiszolgálni (Exchange, Sharepoint...). Minden másra ott a Linux.
A platform egységesítés meg a legjobb dolog amit az elmúlt 10 évben a Microsoft kitalált. Nem tudom mi a problémád vele, de én áprilisban megveszem a Quantum Break-et XO-ra és ingyen tolhatom PC-n is. Mi ez, ha nem király?
Azt se bánnám, ha ma kiderülne, hogy valójában több eladott XO van, mint PS. Nem érdekelt az előző generációban se. Azokra a platformokra koncentrálok, amikre van erőforrásom beruházni.
Csak a te kommentedet kicsit támadónak éreztem, erre reagáltam. Persze, fut a szekér után a Sony, de ha így vesszük, akkor minden cég fut a szekér után, a szekér pedig jó esetben mi vagyunk. :-)
Nekem nem tetszik, amit a MS csinál. Nem tetszik, hogy kivérezteti az XO-t. Nem tetszik, hogy PC-re viszi az exkluzívjait, mert hosszú távon szerintem ez árt a boxnak, márpedig ha nincs verseny, az senkinek nem jó.
Az sem tetszik, hogy 860 eFt.- a HoloLens, ez egy beteg agyrém... Mit művel az MS, de komolyan?
És közben a Windows Server 2012 ami akkora ..., hogy sírógörcsöt kapok, ha felmegyek rá. De a Win10-től sem vagyok elragadtatva. Rossz az irány, a Win7 óta valami nem stimmel. Persze, tudom, későn kapcsoltak és a hordozható eszközök piacán lemaradtak, de ez a platform-egységesítés nem a megfelelő válasz.
Igen tudom hogy kell egy ps4is hogy működjön, de legalább nem lesznek korlátok.
A vertikális szinkronizációt például nem lehet kikapcsolni, valamint a játék kizárólag keret nélküli, teljes képernyős ablakos módban tud csak futni. Az UWP-nek "köszönhetően" a moddolásról is le kell mondaniuk
Ezek egyenként is biztatóak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.