A tegnap bemutatott utolsó Doom-trailer mellett a Bethesda és az id Software egy másik nagyon fontos információt is megosztott a rajongókkal. Ez pedig nem más, mint a játék végleges rendszerkövetelménye.
Most már tényleg csak napok választanak el minket attól, hogy a gyökerekhez visszanyúló, de több elemében is modernizált vadonatúj Doom felkerüljön a boltok polcaira. Tudja ezt a fejlesztést végző id Software és a kiadásért felelős Bethesda is, így tegnap két dologról is lerántották a leplet. Az egyik a már nálunk is látható utolsó, premier előtti előzetes volt, a másik pedig a PC-s változat pontos gépigénye.
A konzolos változatokról pedig kiderült, hogy 50 GB-ot nyomnak.
Minimum:
- OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit)
- CPU: Intel Core i5-2400 / AMD FX-8320 vagy jobb
- Memória: 8 GB RAM
- HDD: 55 GB
- Videókártya: NVIDIA GTX 670 (2 GB) / AMD Radeon HD 7870 (2 GB) vagy jobb
Ajánlott:
- OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit)
- CPU: Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350 vagy jobb
- Memória: 8 GB RAM
- HDD: 55 GB
- Videókártya: NVIDIA GTX 970 (4 GB) / AMD Radeon R9 290 (4 GB) vagy jobb
A Doom május 13-án landol PC-n, Xbox One-on és PS4-en.
Optimalizálni meg minek? Vagy egy konzol amin menni kell, ami ugye nem támaszt túl nagy követelményt. Ezt aztán valahogy átdobják PCre, amire egy 970-es kártya is overkill vagyis miért ne írnák be. Minek fárasszák magukat?
A masik, h ha igy lenne, h megnezi egy progi, h mi az opcionalis, akkor mindenhova 980ti-ket irkalna ki, mert nem ritka, h mar 970-en is droppolnak a jatekok.
Ráadásul pl a mostani játékok közül a Division-t a minimum követelménynek számító Phenom II X4 lazán elengedte 60fps-ig. Pedig ajánlottnak ott se sajnálták bedobni az i7-3770K-t.
Egy masik forumon beszelgettem vkivel aki mondta, h neki pl a Doom beta 960-on is 45 fps-re droppolt, holott ugye mint kiderult a jatek mediumon ment. Azert az gaz ha egy 960 egy linearis jatekban ahol nulla AI van meg a mediumra is keves.
Arra gondolok, hogy mondjuk az elmúlt néhány évben mindenhol (nem hivatalosan) 1080p/60fps/High/Ultra beállításokról beszéltünk. Fontos, hogy mi beszéltünk róla, mert abban a pillanatban, amikor egy kiadó beszélt ilyenről mindjárt megjelentek a 30fps és hasonló limitációk.
De ezek az idők elmúltak. Ma már beszélni kellene 30/60/120/144fps-ről, 1080p/1440p/4k felbontásokról és azon belül a részletességről meg VGA memória igényekről, illetve a VR támogatásról (OR DK2/végleges, HTC Vive, stb.). De valahogy nem akarunk még ide eljutni... :(
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.