Három VR-játékot készít a Valve, viszlát Greenlight!

  • Írta: zoenn
  • 2017. február 11.
  • Bejelentés
Link másolása
A Valve mesélt egy kicsit a cég jövőbeli terveiről. Gabe Newell és csapata a VR-játékokban hisz, szerintük a jövőben megszűnik a techdemó jellegük, de csak a PC-t képzelik el célplatformként. Emellett lecserélik a Greenlightot is.

Újságíróknak tartott kerekasztal-beszélgetést a Valve a cég washingtoni főhadiszállásán. A stúdió fejese, Gabe Newell szerint közeleg a VR-játékok második hulláma, melyek hosszabbak és mélyebbek lesznek, mint a mostani techdemó-jellegű próbálkozások.

Ennek nyomán a stúdiónál jelenleg három VR-játék készül, és bár pontos részletek nem ismertek, annyit elárultak az illetékesek, hogy teljesen különböznek egymástól. Nem valószínű, hogy közük lesz a Half-Life vagy a Team Fortress univerzumához, mivel korábban kipróbálták őket házon belül, de nem voltak kellőképp szórakoztatóak VR-platformon.

Newell elhintette azt is, hogy ezek a játékok a Unity és a Source 2 Engine-t használják, és konzolra egyelőre nem terveznek új címeket.

A HTC Vive-hoz is várhatóak új hardveres kiegészítők, beleértve a csuklóvezérlőket, amiket a tavalyi Steam Dev Dayen mutattak be. A következő években további fejlesztések várhatók a VR-sisakok kijelzőinél, de árcsökkenésre ne számítsunk.

A tavalyi év második felében 86 százalékkal nőtt a Steam havi aktív VR-felhasználóinak száma.

Viszlát, Steam Greenlight!

A Steam Greenlight 2012-ben indult azzal a céllal, hogy lehetőséget adjon a kisebb projekteknek érvényesülni a platformon. A felhasználók szavazhattak a legígéretesebb alkotásokra, melyek később bekerülhettek a Steam kínálatába.

A Greenlight tavasszal nyugdíjba vonul, és helyette elstartol a Steam Direct. A lényege ugyanaz lesz, de itt a fejlesztőknek nem kell versenyeznie a népszerűségért. Csupán egyetlen űrlapot kell kitölteniük, és játékukat egyszerű kompatibilitási vizsgálatra küldik, fizetnek egy bizonyos összeget, majd útjukra bocsájthatják alkotásukat.

Korábban pont a fejlesztők által fizetett összeg miatt akadtak visszaélések. A Greenlighton csupán 100 dollárt kellett kicsengetnie az alkotónak, függetlenül a játék méretétől és minőségétől. A Steam Direct esetében ez az összeg várhatóan magasabb lesz, akár 5 ezer dollár is lehet. A Valve meg akarja találni az egyensúlyt: egyrészt lehetőséget biztosít a tehetséges csapatoknak az érvényesülésre, míg elriasztja a megkérdőjelezhető minőségű és komolyságú játékok alkotóit.

16.
16.
user101
Két dolog jut eszembe:

- KI és MIKOR fogja kipucolni a Steamet abból a mérhetetlen indie fostengerből amit ezzel a "remek" ötlettel zúdítottak a nyakunkra... Greenlight monnyon le ! Mi, hogy megvolt ? Akkor jó ! :D
- Ha egy project nem képes üzleti alapon működni ( és kitermelni mondjuk minimum 5000 dollárt ) akkor semmi keresnivalója a Steamen vagy akármilyen piacon...

A VR is monnyon le. Jó lesz az hobby.casual bohóckodásra, de engem hagyjanak békében, jól el vagyok így nélküle is! Köszönöm...
13.
13.
dcba
#11: Ne allj le vele, ez Seggeszki, ne etessuk a troll-t. Ha csak pong jatek letezne ps-re es minden mas pc-re, akkor is allandoan a pc-t anyazna es a pong lenne az isten.

Csak egy kis izelito: Seggeszki sokaig pc-s volt, volt neki egy 1 millas gamer pc-je de szomoru volt vele. Egyik nap okosan gondolt egyet, majd eladta es vett egy playstation-t, hozza 2 xboxos elite controller-t es azzal azota onfeledten tolja az UC4et.

Multkor azt is kepes volt kilokni, h neki 2 ps vr sisakja van.

Na ezek utan sztem okosabb ha senki nem valaszol neki, hatha kikopik, bar sajnos mindig akad valaki aki fenn akad.
7.
7.
Arbor
#5: "vércasual játékosokon kívül senkit sem mozgat meg".
Szóval csak a játékosok kétharmadát?...
5.
5.
br1Koo
Én nem látok bele fejlesztői szinten a VR-ba, de játékosként nem látom benne a jövőt egy cseppet sem. A Sci-fi filmekben ámulva vizslattuk ahogy VR szerű cuccokkal bohóckodtak, de most hogy itt van szerintem a vércasualokon kívül senkit nem mozgat annyira, hogy tervezzen rá, vagy hogy a jövő lenne (szerintem utóbbi teljesen abszurd, kb annyira mint hogy a mobiljátékok veszik át a hatalmat). Persze az utóbbi 10 évben elképesztő populáris dolog lett a videójáték biznisz, így több a kocajátékos ami nagyobb esélyt ad a dolognak. Meg ugye ott a sok youtuber akik lökik a reklámot folyamat.
2.
2.
Extol
Valóban a VR-é a jövő, nem kétséges.
Az is biztos, hogy az utóbbi időben teleszemetelték gyenge minőségű vackokkal a Steam-et. Én Gaben helyében még erősíteném a klasszikus játékok sorát. Ma épp az jutott eszembe, hogy milyen szívesen Evolva-znék egyet.

A Steam Direct-nek ki kell szűrnie hogy mi az, ami tényleg piacképes.
1.
1.
PrimYaz00
Gabe még mindig a legértelmesebb ember, aki látja a konzolok korlátait.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...