Újságíróknak tartott kerekasztal-beszélgetést a Valve a cég washingtoni főhadiszállásán. A stúdió fejese, Gabe Newell szerint közeleg a VR-játékok második hulláma, melyek hosszabbak és mélyebbek lesznek, mint a mostani techdemó-jellegű próbálkozások.
Ennek nyomán a stúdiónál jelenleg három VR-játék készül, és bár pontos részletek nem ismertek, annyit elárultak az illetékesek, hogy teljesen különböznek egymástól. Nem valószínű, hogy közük lesz a Half-Life vagy a Team Fortress univerzumához, mivel korábban kipróbálták őket házon belül, de nem voltak kellőképp szórakoztatóak VR-platformon.
Newell elhintette azt is, hogy ezek a játékok a Unity és a Source 2 Engine-t használják, és konzolra egyelőre nem terveznek új címeket.
A HTC Vive-hoz is várhatóak új hardveres kiegészítők, beleértve a csuklóvezérlőket, amiket a tavalyi Steam Dev Dayen mutattak be. A következő években további fejlesztések várhatók a VR-sisakok kijelzőinél, de árcsökkenésre ne számítsunk.
A tavalyi év második felében 86 százalékkal nőtt a Steam havi aktív VR-felhasználóinak száma.
Viszlát, Steam Greenlight!
A Steam Greenlight 2012-ben indult azzal a céllal, hogy lehetőséget adjon a kisebb projekteknek érvényesülni a platformon. A felhasználók szavazhattak a legígéretesebb alkotásokra, melyek később bekerülhettek a Steam kínálatába.
A Greenlight tavasszal nyugdíjba vonul, és helyette elstartol a Steam Direct. A lényege ugyanaz lesz, de itt a fejlesztőknek nem kell versenyeznie a népszerűségért. Csupán egyetlen űrlapot kell kitölteniük, és játékukat egyszerű kompatibilitási vizsgálatra küldik, fizetnek egy bizonyos összeget, majd útjukra bocsájthatják alkotásukat.
Korábban pont a fejlesztők által fizetett összeg miatt akadtak visszaélések. A Greenlighton csupán 100 dollárt kellett kicsengetnie az alkotónak, függetlenül a játék méretétől és minőségétől. A Steam Direct esetében ez az összeg várhatóan magasabb lesz, akár 5 ezer dollár is lehet. A Valve meg akarja találni az egyensúlyt: egyrészt lehetőséget biztosít a tehetséges csapatoknak az érvényesülésre, míg elriasztja a megkérdőjelezhető minőségű és komolyságú játékok alkotóit.
- KI és MIKOR fogja kipucolni a Steamet abból a mérhetetlen indie fostengerből amit ezzel a "remek" ötlettel zúdítottak a nyakunkra... Greenlight monnyon le ! Mi, hogy megvolt ? Akkor jó ! :D
- Ha egy project nem képes üzleti alapon működni ( és kitermelni mondjuk minimum 5000 dollárt ) akkor semmi keresnivalója a Steamen vagy akármilyen piacon...
A VR is monnyon le. Jó lesz az hobby.casual bohóckodásra, de engem hagyjanak békében, jól el vagyok így nélküle is! Köszönöm...
Csak egy kis izelito: Seggeszki sokaig pc-s volt, volt neki egy 1 millas gamer pc-je de szomoru volt vele. Egyik nap okosan gondolt egyet, majd eladta es vett egy playstation-t, hozza 2 xboxos elite controller-t es azzal azota onfeledten tolja az UC4et.
Multkor azt is kepes volt kilokni, h neki 2 ps vr sisakja van.
Na ezek utan sztem okosabb ha senki nem valaszol neki, hatha kikopik, bar sajnos mindig akad valaki aki fenn akad.
Szóval csak a játékosok kétharmadát?...
Az is biztos, hogy az utóbbi időben teleszemetelték gyenge minőségű vackokkal a Steam-et. Én Gaben helyében még erősíteném a klasszikus játékok sorát. Ma épp az jutott eszembe, hogy milyen szívesen Evolva-znék egyet.
A Steam Direct-nek ki kell szűrnie hogy mi az, ami tényleg piacképes.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.