Japánban 1997. március 20-án került boltokba a Castlevania: Symphony of the Night, amely PlayStation-exkluzív játékként rajtolt, később pedig megjelent Saturnra, majd PS3-on, PSP-n és Xbox 360-on is játszhatóvá vált. A sorozat klasszikus epizódja ráadásul valódi mérföldkő, innen számítjuk ugyanis a metroidvaniák létezését.
A Symphony of the Night pályatervezése a Metroid-stílust idézte, vagyis az oldalnézetes játék a lineáris térképet egy szerteágazó, labirintusszerű hálózatra cserélte, amely fokozatosan nyílt meg a játékosok előtt az új képességek elsajátításával. A körítés különbségei mellett a Castlevania abban is más volt, hogy viszonylag komplex harcrendszert vonultatott fel egy rakás fegyverrel.
További érdekesség, hogy a Symphony of the Nightnak egy nagy titka is volt, ami sokáig városi legendának tűnt. A készítők egy "második" kastélyt is elrejtettek a játékban, amit egy titkos befejezés elérésével lehetett feloldani: ez a kastély valójában az eredeti kastély volt, szó szerint megfordítva.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.