Kezdjük a teljes 2017-es év teljesítményével! Az Activision-Blizzard december 31-ig 7,02 milliárd dolláros bevételt ér el, szemben a 2016-os esztendő 6,61 milliárdjával. A digitális csatornákon keresztül rekordösszegű, 5,48 milliárdos forgalom jött.
Ami az utolsó negyedév adatait illeti, a december 31-én véget ér három hónapos időszak során a cég 2,04 milliárd bevételt ér el, ami csak kicsivel több a tavalyi év hasonló időszakában produkált 2,01 milliárdjánál. A digitális eladások 1,43 milliárd dollárt hoztak a konyhára.
Időzzünk el kicsit a DLC-k és más ingame-vásárlások számain is! Az egész 2017-es évben itt 4 milliárdot kaszált az Activision, csak az utolsó negyedévben 1 milliárdot. A Candy Crush-t és a többi mobilcímet fejlesztő King csapata 2 milliárdot hozott mikrotranzakciókból. A mobiljáték még mindig hatalmas biznisz!
A vállalat 385 millió aktív havi felhasználóról számolt be az utolsó negyedévben, tehát három hónap alatt 1 millióval nőtt a szám.
Lássuk a játékokat! A Destiny 2 volt a második legkelendőbb játék Észak-Amerikában, csak a PC-s startra rekordmennyiségű kópiával készültek fel. A következő nagyobb expanzió már készül, és a Bungie rágyúr az endgame-tartalmakra is.
Az Overwatch tovább menetel előre, az Overwatch League-et 10 millióan nézték szerte a világban, és a Blizzardnak további tervei vannak, új hősök és térképek várhatóak a jövőben. A Blizzard 40 millió aktív felhasználót mutatott fel a negyedik negyedévben, a legkedveltebb címeik továbbra is az Overwatch és a Hearthstone.
A kiadó szerint a Call of Duty: WWII volt a legsikeresebb konzoljáték a tavalyi évben, a frencsájz eddigi legnagyobb debütjét mutatva fel a konzolgenerációban. PlayStationön még az első napi digitális eladások rekordját is tartja a második világháborús FPS.
A cég megerősítette, hogy a pletykáknak megfelelően az idei Call of Dutyt a Treyarch csapata fejleszti. A szóbeszédek szerint a Black Ops 4 lesz a befutó, modern hadviseléssel, de kevesebb sci-fivel.
Az Activision másik nagy dobása a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy volt, amely a PS4-re elérhető remasterek legsikeresebb darabja lett.
Viszont mára már szinte csak digitálisan vásárolok. Vagy a világ változott nagyot, vagy én - vagy mindkettő, de nekem már nem hiányzik a postás várás, a mászkálás, a készlethiányok és hasonló dolgok. Csak megveszem és rögtön ott van.
Ehhez nagyban hozzájárult, hogy mivel én számítógépen játszom, ott az esetek döntő többségében egy darab bájt adat nincs fent a játékból a lemezen, maximum csak egy steam/origin telepítő. Már ha egyáltalán van benne lemez. Ha meg már így is-úgy is le kell tölteni... Akkor ne vehetném meg letöltősben?
Ráadásul mostanra, aki nyitott szemmel jár az interneten és nem csak a Steam-en - Originen vásárol, az láthatja, hogy sokszor 60€ helyett 29.99€ val nyit sok játék megjelenés napján. Szóval persze, nem rakhatom ki most a Marvel Vs Capcom Infinite dobozát, vagy pl az Andromédáét... Ami persze nem lett a legjobb, de attól még én megvettem... De így, hogy nem rakom ki, mert nincs, nem is foglal helyet, nem lesz belőle lom, és ha megnézzük PC-n nem lehet használtan eladni a játékokat.
Bár én nem is adnám el egyiket sem, amit egyszer megvettem, ha a fene fenét eszik, akkor sem.
Tarhálás az van, változás az nincs.
Legalább a hangokhoz nyúljanak hozzá, ha már a grafikát lexarják.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.