Az Egyesült Államokban éppen egy éve jelent meg a Horizon: Zero Dawn, ennek apropóján jelentette be a Sony, hogy több mint 7,6 millió példány talált gazdára azóta a címből. Nem rossz teljesítmény ez egy új IP-től, nem igaz?
Nem hát, a Sony szerint az új címei közül a Horizon teljesített eddig legjobban - a fenti szám a dobozos és a digitális példányokat is magába foglalja. Hogy ezt megünnepeljék, a készítők ingyenes ajándékkal kedveskednek a rajongóknak: holnap egy, a játék karaktereit ábrázoló PS4-es avatarcsomag, valamint egy új téma érkezik a konzolhoz, amit a Photo Mode-dal készített képekből állítottak össze a srácok.
Hades-nek tényleg az volt a feladata, hogy egy hibás terraformálás esetén nulláza azt le, de nem azért indult be mert szükség lett volna rá. Az Aloy-nak szánt holoban GAIA elmondja:
"Three microseconds ago, the GAIA Prime facility received a data transmission of unknown origin. It's immediate effect was to transform my Subordinate Functions into unregulated, self-aware entities of a highly chaotic nature. Thus, awakened, the HADES Function now seize control of the terraforming system and reverse operations, rendering life on Earth extinct in fifty-three-point-eight days."
Ezután GAIA ugye megsemmisíti magát, hogy HADES ne pusztíthassa el a világot, és az őköszisztéma valójában azért van most szarban mert a terrofármálási folyamatokat senki nem kontrollálja vagy tartja karban már 18 éve.
"ennek a programnak az egyik része meghibásodott, és újra elakarja törölni az összes életet a földön"
Nem hibásodott meg, pontosan ez a dolga. Quality control. Gaia első próbálkozása kicsit mellément, ezért Hades beindult, hogy lenullázza a munkáját, és majd előbbi kezdhesse elölről. Ez a szép az egészben: egy olyan világ fennmaradásáért harcol Aloy (meg a többiek), ami eleve el van rontva.
Mondjuk a credits utáni záró jelenet tekintetében magam is megkérdőjelezem a fent leírtakat, de attól, hogy Sylens szerint tényleg "valaki" kapcsolta be Hades-t (tehát nem kellett volna elkezdeni takarítania), nem biztos hogy úgy is van.
Aloy viszont szerintem abszolút nem jellegtelen. Mondjuk volt egy olyan érzésem, hogy a mostani PC trendek miatt sikerült ilyenre, de könnyen túltettem magam rajta, mert akkor is erős jelleme van, kiáll a nézeteiért, okos és van humora. Együtt én se éreztem vele, de nem tartom rossz karakternek.
De ezaz... ezek nem a végén derültek ki, hanem már menet közben! Mint mondtam, imádtam a lore-t, de a végére nem maradt semmi. Vártam valami végső csavart, de nem jött, és a post-credits jelenet (Sylens+Hades) is csak egy apró morzsa volt. A final boss pedig... Többször is belengették hogy Metal Devil így, Metal Devil úgy... aztán csak nem kaptuk meg. Viszont ugyanazokat az ellenféltípusokat, amikkel már több tíz órája küzdöttünk amúgy is, azokat igen.
De a gameplay jó, a fejlődési rendszer nagyon jól lett balanszolva, ahogy szoksz bele a különböző típusok elleni harcba, mindig bedob egy újabbat és/vagy nagyobbat, folyamatos kihívást nyújt. És természetesen szép is nagyon a játék, de a mimika szerintem is mellé ment, de csak egy picit.
Összességében nekem nagyon tetszett, életem első konzolos játéka volt ez, és örülök hogy emellett döntöttem. Csak a sztori végét ne baszarintották volna el.. (A DLC nekem is kimaradt még, de izgi témája van, remélem tovább bővíti a lore-t.)
1tanàcsot viszont ha elfogatsz; sokat gyűjtöges (fegyverkèszìteshez-nyìlvesszők, bombàk...stb )
Ami viszont a lènyeg!! A robotok elleni fight-ot nagyon tanuld ès gyakorold be!!!!! Rohadtul sok a lehetősèg plusz elkèpesztően làtvànyosan lehet benne harcolni mert nincs lock-on. Ha megszokod, akkor fight közben olyan kameramozgàst fogsz tudni irànyìtani hogy az lesz az èrzèsed mintha trailert nèznèl! Nem vicc, ilyen harcközbeni kamerakezelèst utoljàra a Witcherben tapasztaltam
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.