Érdekes sztorival rukkolt elő a Wall Street Journal, a lap úgy tudja, a Nintendo arra utasította a mobilos fejlesztőpartnereit - köztük a DeNA-t és a CyberAgentet -, hogy finomhangolják úgy a játékaikat, hogy azokra a játékosoknak ne kelljen túl sok pénzt költeniük.
Persze furcsának tűnhet mindez, hiszen a Nintendo egy profitorientált vállalat, és nem misszióból fejleszt mobilos játékokat, a kiotóiak egy alkalmazottja szerint azonban jó okuk van arra, hogy odafigyeljenek erre. Az úriember azt mondta az újságnak, hogy a Nintendo alapvetően reklámként tekint a mobilos piacra, és az a célja, hogy azzal a többi, tehát asztali és kézikonzolos üzletágát erősítse. A közvetlen haszonszerzés nem prioritás, ennek megfelelően egy lehúzós mobiljáték inkább árt a cégnek.
(A témában érdemes visszaolvasni Satoru Iwata, a Nintendo néhai elnök-vezérigazgatójának egy 2015-ös interjúját, amelyben kifejtette, hogy mennyire fáznak a mobilpiacon uralkodó free-to-play modelltől többek között azért is, mert az nem gyerekbarát.)
A Wall Street Journal cikke konkrétan a Nintendo legutóbbi mobilos játékát, a Dragalia Lostot emeli ki, a vállalat itt arra kérte a játékot jegyző CyberAgentet a játékosok panaszáradata után, hogy legyen nagyobb esély a ritka karakterek feloldására. A CyberAgent értelemszerűen nem örült a kérésnek, ahogy arra a cég egy alkalmazottja utalt is: "Ha egyedül csináltuk volna a játékot, biztosan jóval több bevételünk lett volna belőle."
Persze miért is örülne: a CyberAgentnek semmi köze a Nintendo többi bizniszéhez, neki az elsődleges célja az, hogy a Dragalia Lost jó pénzt hozzon. A fejlesztőcéget ráadásul amúgy sem találhatta jó passzban a Nintendo hozzáállása, miután épp a Dragalia Lost vártnál rosszabb teljesítménye miatt kisebb bevétellel számolhat az aktuális pénzügyi időszakára az eredetileg tervezetthez képest.
Természetesen a Nintendónak továbbra is az a célja, hogy megerősödjön a mobilos piacon (a vállalat vezetője, Shuntaro Furukawa közel egymilliárd dolláros tétellé hizlalná a mobilos részleget), mindössze arról van szó, hogy nem egyetlen játékból szeretne minél több pénzt kisajtolni. A kérdés persze az, hogy mit szólnak ehhez a fejlesztőpartnerek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.