Érdekes ívet írt le a PlayerUnknown's Battlegrounds mobilos változata, kiváltképp Kínában. Habár a játék mindig is sikeres volt a nemzetközi piacon, a keleti országban nem ment minden zökkenőmentesen, hiszen a kínai kormány betiltotta azt, és csak akkor engedte ismét piacra, miután a játékot Game of Peace címmel újra kiadták tartalmilag pedig némileg átdolgozták azt, hogy jobban illeszkedjen a helyi ideológiához.
És hogy micsoda döntés volt ez a Tencent részéről! Ahogy azt a Sensor Tower globális adatai is mutatják, a játék bevételei valósággal az egekbe szöktek a tavaszi rebranding óta. Tavaly augusztusban, egy relatíve erős hónap után 25 millió dollárt hozott a PUBG Mobile, idén viszont 160 millióval zárták az augusztusi hónapot.
A kínai közönség tehát igen komoly szeletét jelenti a képzeletbeli pitének, de a battle royale-játék egyre népszerűbb a nemzetközi piac többi részén is. A Kínán kívüli nemzetközi bevételek egy év alatt a kétszeresükre nőttek, vagyis a játékosok többi része is havi 63 millió dollárt költ a játékra. Ezzel párhuzamosan csökken a Fortnite Mobile népszerűsége - az éves bevételek 36 százalékot estek az iOS-es platformokon, ami így is egészen gigászi, havi 25 millió dolláros keresetet jelent. Érdemes megemlíteni, hogy ez a játék még nem érkezett meg a kínai mobilpiacra.
Az üzleti statisztikák tanulmányozása után nem meglepő, hogy utóbbi hónapok során a PUBG Mobile játékosszáma is exponenciális növekedésnek indult. Júliusban 21 millió, augusztusban pedig újabb 45 millió felhasználó töltötte le először az ingyenesen beszerezhető, de mikrotranzakciós opciókat tartalmazó játékot.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.