A Valve tegnap hivatalosan is bejelentette a Half-Life: Alyxet, amely a pletykáknak megfelelően egy VR-játék lesz. A spin-off formális bemutatására magyar idő szerint csütörtökön, 19 órakor kerül sor, az Ars Technica jóvoltából azonban már most kiszivárgott néhány érdekesebb részlet a projektről.
A lap forrásai szerint a Half-Life: Alyx egy előzményjáték lesz, a történet a két számozott epizód között játszódik majd, a főszereplője pedig nem túl meglepő módon a Half-Life 2-ben bemutatkozott Alyx Vance lesz. Alyx mellett a Gravity Gun mechanikája is visszatér a címben: a jól ismert fegyvert ugyan nélkülöznünk kell, de a VR-szemüvegek kontrollereihez jobban passzoló Grabbity Gloves (gravitációs kesztyűk) segítségével ugyanúgy magunkhoz ránthatjuk és eldobálhatjuk a tereptárgyakat, mint annak idején.
Ez alapján igaznak tűnhetnek a korábbi szóbeszédek, miszerint a második generációs Source Engine-re épülő Half-Life: Alyx koncepciója inkább a felfedezés köré épül majd: a Valve állítólag komoly energiát fektetett abba, hogy majdnem minden játékbeli objektum mozgatható legyen, és realisztikusan viselkedjen a matatásunk hatására.
Rossz hír viszont, hogy az ikonikus feszítővas kimarad a játékból, jóllehet a fejlesztők kísérleteztek vele egy darabig.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.