Rekordévet zárt a Steam tavaly

  • Írta: fojesz
  • 2021. január 17.
  • Biznisz
Link másolása
Sok piaci szereplőhöz hasonlóan a Steam is közzétett egy összefoglalót a tavalyi évéről, ami alapján kivételesen jól sikerült az elmúlt időszak az üzlet számára. Lássuk a számokat!

Noha a Valve üzlete egyébként is növekvőben volt, a héten közzétett blogposzt szerint a koronavírus-járvány extrém számokat hozott a cégnél, hiszen a bezárkózott emberek előszeretettel vásároltak és fogyasztottak videojátékokat az elmúlt évben.

A Steam lényegében minden fontosabb mutatóban rekordot döntött: 120,4 millió aktív játékossal büszkélkedhetett havi szinten, 62,6 millióval napi szinten, 24,8 millió fő volt az új játékoscsúcs, és 2,6 millió olyan felhasználója volt, aki most először vásárolt a boltban. Apropó, vásárlás: az összefoglaló szerint 21,4 százalékkal több játék fogyott a Steamen 2020-ban, mint az előző évben, illetve a két téli vásár között 36 százalékkal nőtt azoknak a játékoknak a száma, amelyek 100 ezer dollár feletti bevételt termeltek. (A különféle nagy leárazások természetesen szintén rekordot rekordra halmoztak.)

A Valve külön megemlékezett a VR-piac teljesítményéről is: a VR-headsetekkel játszható játékok eladásai 71 százalékkal nőttek éves szinten, amelyből a Half-Life: Alyx 39 százalékkal vette ki a részét. Több mint 1,7 millió játékos először játszott VR-játékkal az évben, összesen pedig 104 millió VR-menetet toltak le a felhasználók, amelyek átlagosan 32 percig tartottak. A teljes játékidő 55,47 millió órára rúgott, ami 30 százalékos növekedésnek felel meg.

A cég ezenkívül kitért arra is afféle furcsa hencegésként, hogy a különböző országok kormányai előszeretettel keresték meg, hogy segítsen nekik csillapítani az internethálózatok terhelését a lezárások alatt - a Steam végül különböző változtatásokkal óvta a sávszélességet, ezekről itt írtunk bővebben.

Végül a Valve szót ejtett a 2021-es terveiről is: ígéretei alapján elkötelezett az iránt, hogy bővítse a Steam Play linuxos kompatibilitását, valamint bejelentette, hogy még az év elején elrajtol a Steam China, amely az üzlet kínai, az eredeti Steamtől teljesen független megfelelője lesz, amit a Perfect Worlddel karöltve üzemeltet majd a cég.

18.
18.
Extol
Jah, van a világ és van kína
17.
17.
Obi Wan Kenobi
#7: Artifact: Let me introduce myself
16.
16.
godach
#15: Nem nehéz, ha van rá közönség :D
Mindig lesznek buta emberek, akik felsőbbrendűnek érzik magukat, ezt burkoltan ki is fejezik aztán olyat támogatnak (legyen az ember, cég, részvénytársaság, állam vagy bármi), ami szembeköpi őket. Ők meg tátott szájjal várják a csulát :D

Egyébként nem tudom mi lett veled ember, de én még emlékszem amikor kijutottál a CDPR-hez, emlékszem az RPG oldaladra, blogjaidra és hihetetlen hogy én voltam e ennyire naív, vagy te változtál ilyen drasztikusan...
13.
13.
godach
Egyébként tök érdekes, mert én annó amikor még vártuk az episode3-at, azt mondtam a haveroknak, hogy HL3 csak akkor lesz, amikor valami technológiai innováció történik megint. Nagyjából a VR-re gondoltam és szomorúan konstatáltam, hogy az Alyx-nek nem olyan fogadtatása volt, amilyet megérdemelt volna.
12.
12.
godach
#11: HL2-nél is meg lehet nézni azt a fizikát.
Egyetlen játék sem tudja nyújtani azt a plusz élményt, amit az akkor és ott létrehozott.
Persze nem mondom, hogy nincs olyan program amiben jobb a fizika, de ott kifejezetten arra gyúrtak itt meg csak egy "KIS" plusz volt, amit egyszerűen mai napig képtelenek a stúdiók megütni.
11.
11.
#4: Így van, én is ezt szoktam hangoztatni. Biztos jó játék lenne, de mindenki elvárásának lehetetlen megfelelni.

Volt egyszer nagyon régen egy pletyka szintű hatalmas szivárgás, hogy készült valamikor a HL3 és elkaszálták. Valamint, hogy csak akkor fog elkészülni, ha az egy olyan újfajta élményt tud nyújtani a hasonló játékok között, mint még soha semmi. Mint amikor bejött a HL1 és befolyásolta a játékokat utána. Volt ott szó valami élethű ilyen olyan megoldásokról, de elkészült és nem lett elég meghatározó az élmény aztán kuka. Nagy kamu szövegnek tartottam, amíg meg nem jelent az Alyx.
8.
8.
Rókalesőcipő
#4: Csak egyszerűen ott folytassák ahol az Alyx abbahagyta. Ja és ne az legyen már hogy akinek nincs VR-ja az bekap6ja. Legyen non-vr verzió is!
7.
7.
mestermagyar
#6: A Valve tagjai tökmindegy hogy min dolgoznak mert mindenből aranytojást tojó tyúkot tudnak faragni. Ha a nem bejáratott VR-ra kell csinálni játékot akkor abból, ha szimpla agyatlan FPS kell akkor abból, ha gecis mikrotranzakciót kell megoldaniuk akkor még abból is.
6.
6.
godach
Igazából a Steam az én Cyberpunkom. Tudom, hogy bugos és van hiányossága, de az összes platform közül ezt szeretem a legjobban és annyiból támogatom, hogy ha lehetséges akkor pár forint miatt nem veszem máshova a játékot. Az meg hogy Gabe mennyire nyerészkedik rajta már az Ő dolga. Egy jó játékot 30% adóval is el lehet adni és nyerni rajta annyit, hogy az mindenkinek megérje.
4.
4.
delphijos
Az a baj hogy egy HL3 se tudna felnőni az “eszement” elvárásokhoz.... és csak feleslegesen kapnák az ívet, tuti egy csomó ember hisztizne hogy “nem ezt várta”.
2.
2.
Cole
#1: Az Alyx végéből kiindulva akár még ez is simán lehet. Sőt. Inkább a kérdés a mikor.
1.
1.
Viktor_The_Best
Fejlesszétek a Half Life 3-at, ha ilyen jól megy nektek!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...