Horizon: Forbidden West - kiderült pár érdekesség

  • Írta: Baloo
  • 2021. június 4.
  • Hír
Link másolása
Nemrég a HardwareZone csapatának alkalma volt beszélgetni a Horzion: Forbidden West rendezőivel, akik készségesen meséltek a játékban szereplő újdonságokról, illetve arról, hogy milyen különbségekre számíthatunk majd a Sony két konzolján.

Múlt héten végre alaposabban is bemutatkozott a Horizon: Forbidden West, aminek a gameplay videója után még jobban fellobbant a kíváncsiságunk lángja a játékkal kapcsolatban. Ezt a tüzet próbálja most egy interjúban Mathijs De Jonge, a játék rendezője és Benjamin McCaw, a narratíváért felelős rendező csillapítani - vagy éppen tovább táplálni.

A srácok többek között kitértek az egyik legégetőbb kérdésre, ami valószínűleg mindenkiben megfogalmazódott a legutóbbi videót nézve: vajon mekkora kompromisszumot kell majd kötniük a látványt illetően a PS4-tulajoknak? Nos, De Jonge és McCaw szerint a Horizon: Forbidden West oroszlánrésze a Sony leköszönő masinájára lett fejlesztve, és nyilván PlayStation 5-ön jóval szebb lesz a látvány, de azért igyekeznek, hogy PS4-en is a lehető legjobb élményt kapjuk.

A Sony újgenerációs gépén természetesen szebb lesz a bevilágítás, a víz megjelenítése (a felszínen és alatta is), és Aloy karaktermodellje a legrészletgazdagabb verzióját használja gameplay közben is - ellentétben a PS4-gyel, ahol ez csak az átvezetők alatt lesz majd látható.

PlayStation 5-ön két grafikai opció közül választhatunk majd: ha 4K-s felbontásra vágyunk, akkor 30 fps-sel kell beérnünk, de ha feláldozunk a felbontásból (egyelőre még nem részletezték, hogy mennyit), akkor cserébe már 60 fps-t kapunk. Természetesen a konzol villámgyors SSD-jét, a 3D audio funkcióját, a haptikus rezgőmotorokat és az adaptív ravaszokat is kamatoztatja majd a Guerrilla Games játéka.

A közlekedés is sokat fejlődött a folytatásban (ezt már a videóban is láthattuk a grappling hook és Shieldwing képében), hiszen Aloy most már akárhova felmászhat és megkapaszkodhat - nem lesz ez a kiemelt helyekre korlátozva. Szomorú hír, hogy az előzetesben látható Tremortuskot nem lovagolhatjuk meg, valamint a repülő robotdinók megzabolását sem erősítették meg a készítők, de egyelőre nem is cáfolták, szóval reménykedni még szabad.

A közelharcot is alaposan átdolgozták a holland srácok, ami ezúttal egy saját képességfát is kapott, amivel új kombókat és egyéb különleges mozdulatokat nyithatunk majd fel. A rendezőpáros azt is elmondta, hogy már a fejlesztés végső szakaszaiban járnak, amiből könnyen feltételezhetnénk, hogy már közel van a játék megjelenés, de mivel nemrég Hermen Hulst, a PlayStation Studios feje pont azt nyilatkozta, hogy nincs még kőbe vésve a Horizon: Forbidden West 2021-es premierje, így csak óvatosan lelkesedünk ezzel kapcsolatban.

Időközben pedig a játék zeneszerzőit is mikrofonvégre kapták, hogy meséljenek egy kicsit a Horizon: Forbidden Westhez komponált munkájukról:

5.
5.
#1: Az a gameplay videó egy virsli habbal és szerintem más lesz a játék összélménye. De egy ilyen open world játékban a sztori helyszíneken kívül "néha" akadhat titkos hely, vagy gyűjteni való, amit mondjuk nem világít ki a játék. Én a Shadow of the Tomb Raider óta azt mondom, hogy az a jó játék, amiben ezt/ezeket mindenki saját maga be tudja állítani magának a játék elkezdésekor. Ezen kívül még nem sokat tudunk az új Horizon felépítéséről, de nekem az tetszene, ha egy valami féle Tomb Raider klón lenne pár szempontból. Ha lehet benne találni egy pár olyan opcionális helyszínt, ahol sehogy nem világít a megoldás (vagy állíthatod), de mégis valami jó pluszt ad, szerintem jó lehetne az egyensúly. Egyelőre a lehetőség adott bármire is, már csak a játékot kell várni, ha valakinek tetszik.
1.
1.
csongor1996
"Aloy most már akárhova felmászhat és megkapaszkodhat - nem lesz ez a kiemelt helyekre korlátozva. "
A gameplayben nem pont hogy szkennelt egyet és láthattuk hogy konkrétan mire mászhat fel...?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...