Múlt héten végre alaposabban is bemutatkozott a Horizon: Forbidden West, aminek a gameplay videója után még jobban fellobbant a kíváncsiságunk lángja a játékkal kapcsolatban. Ezt a tüzet próbálja most egy interjúban Mathijs De Jonge, a játék rendezője és Benjamin McCaw, a narratíváért felelős rendező csillapítani - vagy éppen tovább táplálni.
A srácok többek között kitértek az egyik legégetőbb kérdésre, ami valószínűleg mindenkiben megfogalmazódott a legutóbbi videót nézve: vajon mekkora kompromisszumot kell majd kötniük a látványt illetően a PS4-tulajoknak? Nos, De Jonge és McCaw szerint a Horizon: Forbidden West oroszlánrésze a Sony leköszönő masinájára lett fejlesztve, és nyilván PlayStation 5-ön jóval szebb lesz a látvány, de azért igyekeznek, hogy PS4-en is a lehető legjobb élményt kapjuk.
A Sony újgenerációs gépén természetesen szebb lesz a bevilágítás, a víz megjelenítése (a felszínen és alatta is), és Aloy karaktermodellje a legrészletgazdagabb verzióját használja gameplay közben is - ellentétben a PS4-gyel, ahol ez csak az átvezetők alatt lesz majd látható.
PlayStation 5-ön két grafikai opció közül választhatunk majd: ha 4K-s felbontásra vágyunk, akkor 30 fps-sel kell beérnünk, de ha feláldozunk a felbontásból (egyelőre még nem részletezték, hogy mennyit), akkor cserébe már 60 fps-t kapunk. Természetesen a konzol villámgyors SSD-jét, a 3D audio funkcióját, a haptikus rezgőmotorokat és az adaptív ravaszokat is kamatoztatja majd a Guerrilla Games játéka.
A közlekedés is sokat fejlődött a folytatásban (ezt már a videóban is láthattuk a grappling hook és Shieldwing képében), hiszen Aloy most már akárhova felmászhat és megkapaszkodhat - nem lesz ez a kiemelt helyekre korlátozva. Szomorú hír, hogy az előzetesben látható Tremortuskot nem lovagolhatjuk meg, valamint a repülő robotdinók megzabolását sem erősítették meg a készítők, de egyelőre nem is cáfolták, szóval reménykedni még szabad.
A közelharcot is alaposan átdolgozták a holland srácok, ami ezúttal egy saját képességfát is kapott, amivel új kombókat és egyéb különleges mozdulatokat nyithatunk majd fel. A rendezőpáros azt is elmondta, hogy már a fejlesztés végső szakaszaiban járnak, amiből könnyen feltételezhetnénk, hogy már közel van a játék megjelenés, de mivel nemrég Hermen Hulst, a PlayStation Studios feje pont azt nyilatkozta, hogy nincs még kőbe vésve a Horizon: Forbidden West 2021-es premierje, így csak óvatosan lelkesedünk ezzel kapcsolatban.
Időközben pedig a játék zeneszerzőit is mikrofonvégre kapták, hogy meséljenek egy kicsit a Horizon: Forbidden Westhez komponált munkájukról:
A gameplayben nem pont hogy szkennelt egyet és láthattuk hogy konkrétan mire mászhat fel...?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.