Sam Lake, a Remedy Entertainment kreatív igazgatója és az Alan Wake írója a The Sudden Stop nevezetű rajongói oldalon jelentette be: idén ősszel ismét visszatérhetünk Bright Falls rémálomba illő kisvárosába. Beigazolódtak tehát a korábbi pletykák, ráadásul azok részletei is pontosak voltak, a remasterelt kiadás ugyanis nem csak PC-re (Epic Games Store), Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re érkezik, de végre a kékek is megismerhetik a zseblámpás író történetét PlayStation 4-en vagy PlayStation 5-ön.
Látnivalók egyelőre nem érkeztek a játékról (reméljük, hogy a csütörtöki PlayStation Showcase adásán ez megváltozik), Sam Lake azonban annyit elárult, hogy a remaster alaposan feljavított látványt kínál majd, beleértve Alan Wake karaktermodelljét és az átvezetőket is, a történet azonban marad a régi, hiszen a csapat fontosnak tartotta, hogy megőrizzék az eredeti élményt. Ezen felül még szó esett néhány meg nem nevezett next-gen újításról is, a részletekre azonban, úgy tűnik, még várnunk kell.
Szóval aki brutál body horrort, belezést, gyors tempójú akciójátékot, mint Call of Duty, konzolos játékmenetet, minthogy 15 másodpercenként csoda, vagy valami lenyűgöző történik, annak kvázi egyáltalán nem tudom ajánlani a játékot. Leginkább azoknak ajánlható, akik a sztori alapú, hangulatos játékokat kedvelik, értik is, meg tudnak nézni egy átvezetőt, el tudják fogadni, hogy egy történetnek van íve és vannak benne karakterek és háttérinfók, amikből építkezik a játék a későbbiekben.
Tehát, ha valaki arra várna esetleg, hogy üresjárat és sztori nélküli akciójáték az AW, egy sötétben démonírtás, amiben az elején még csak emberek jönnek, utána meg épület nagyságú robotok meg tankok, amiket egy QTE-vel kell elintézni, akkor az csalódni fog. Persze van akció és még csak nem is olyan könnyű, ha azt nézem, hogy hova feljődött az elmúlt 11 évben a gamer társadalom egy része. De nem pont ez a gerince a játéknak és van egy klasszikus túlélő beütése is. Itt inkább önvédelem van, mint támadás és inkább annak örül az ember, amikor eljut egy fényforráshoz, vagy valami előkerül a háttér, vagy főtőrténetből. Gondoskodni kell arról, hogy legyen elem a lámpához és arról is, hogy legyen skuló a fegyverekhez. Tehát pl a shotgun használat nem ahhoz hasonlít, mint a Doom Eternal-ban, hanem inkább arra, mint a régi Resi 2-3-ban volt.
Engem inkább a sztori, a hangulat és a máskálós részek vittek benne előre és ezek összhatása miatt maradt meg bennem a játék egy örökös jó darabnak. A harccal nem volt bajom, ami néha stresszes, de sajnos a játék vége felé egy pár alkalommal előfordul, hogy totál konzolos lesz és szerintem nem illik bele az egész játékhoz képest az a világháború méretű akció - bár mondjuk el sem rontja a cuccot.
Szóval ez egy olyan játék, aminek nem hiába várunk sokan a folytatására már 11 éve. Legalábbis ez az én véleményem.
Persze még egyszer nem fogok nekiülni csak mert kiadják az új masinákra, de ha nektek kimaradt, és szeretitek a misztikus történeteket, akkor próbáljátok ki.
https://youtu.be/0f_hewSrAH4
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.