Aki játszott már bármiféle kompetitív online játékkal, az tudhatja, hogy egy csapattárs eltűnése pillanatok alatt képes elrontani egy egész meccset mindenki számára. Ez a probléma talán sehol nem olyan bosszantó, mint a League of Legends rangsorolt mérkőzésein, ahol néha egyetlen félresikerült gank is elég ahhoz, hogy egy játékos megsértődjön, majd a meccset elhagyva elrontsa az összes csapattársa játékát.
Az adatok pedig azt mutatják, hogy ez sajnos ez a jelenség egyáltalán nem ritka: a Riot Games statisztikái szerint a játékosok mintegy 9 százaléka rendszeresen válik AFK-vá, legyen szó akár hosszabb ideiglenes tétlenségről vagy a meccs teljes elhagyásáról. És habár a rendszer eddig is büntette ezt a magatartást, eddig legfeljebb 15 perces szünetekre kényszerültek a tétlenkedők - ez hamarosan megváltozhat.
A stúdió néhány régióban tesztelni kezdte az új rendszert, amely a játékosok aktivitását figyelve jóval szigorúbb büntetéseket szabhat azokra, akik gyakran magukra hagyják a csapattársaikat. Ez azt jelenti, hogy a jövőben véget érhet a negyedórás várakozási idő, helyette azonban napokra, a legsúlyosabb esetben akár két hétre is kényszerpihenőt kaphatnak a rutinos AFK-játékosok. A rendszer ezzel párhuzamosan enyhébb lesz azokkal szemben, akik ritkán hagyják el a meccseket, hiszen a Riot senkit nem szeretne megbüntetni egy váratlan áramszünet vagy egy nem várt vészhelyzet miatt.
nagyon rég játszottam szóval nem tudom most milyen a játékos bázis, de egy ilyen "újításnak" alapnak kellett volna lenni már 10 évvel ezelőtt is
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.