Valószínűleg egy ideig nem volt alaptalan az az álláspont, miszerint a Microsoft csak úgy szórta ki a pénzt az ablakon az Xbox Game Pass fenntartásával és a felhasználók becsalogatásával. A megfizethető havidíj (és gyakori 1 eurós akciók) fejében egy óriási játékkönyvtárhoz nyerhetünk hozzáférést, amely a számtalan remek indie cím mellett telis-tele van olyan AAA-kategóriás játékokkal, amelyeket máshol csak teljes áron vásárolhatnánk meg - ha pedig ezek a címek a Microsoft saját stúdióitól érkeznek, akkor azok rendre be is kerülnek a szolgáltatásba már a premier napján.
A külsős játékok megszerzése tehát nyilvánvalóan nincs ingyen, a belsős címek eladásain pedig akár bukhatnak is a redmondiak, ha azt a Game Passbe küldik - megéri hát ez az egész anyagilag? Röviden: igen, abszolút megéri. Phil Spencer, a Microsoft videojátékos divíziójának fejese az Axios interjújában árulta el, hogy a tévhitekkel ellentétben a jelenlegi állapotában is jól muzsikál anyagilag az Xbox Game Pass rendszere, ráadásul a felhasználóbázis folyamatosan nő. Az eredetileg játékkölcsőnzőnek tervezett szolgáltatás már az év elején is több mint 18 millió aktív előfizetővel rendelkezett, azóta pedig ez a szám csak magasabb lehet.
"Tudom, hogy sokan úgy gondolják, hogy egy messzi aranyüstöt hajszolva csak úgy égetjük a pénzt, de ez nem így van" - árulta el Spencer. "A Game Pass nagyon nagyon fenntartható, most, a jelen állapotában is. A növekedése pedig folytonos." Spencer ezek után az Xbox Game Studios eddigi legsikeresebben rajtoló játékát, a Forza Horizon 5-öt hozta fel példának, hiszen a kiváló versenyjáték is már az első naptól elérhető volt az összes előfizető számára. A Playground Games játéka máris több mint 8 millió játékost vonzott be, akik egy jelentős hányada valószínűleg az Xbox Game Pass segítségével pörgette fel a motorokat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.