Noha a játék fejlesztése még mindig lassan halad, a játékosok megállás nélkül öntik a pénzt a Cloud Imperium Games projektjébe a korai hozzáférésért és a különféle űrhajókért cserébe. A hivatalos weboldalon található számláló szerint mostanra több mint 3,3 millió fizető játékosnál jár a projekt, akik összesen több mint 400 millió dollárt dobtak össze. Csak az elmúlt hétvégén napi 1-1,5 millió dollár érkezett tőlük, igaz, ez rendkívüli tempónak számít, mert októberben összesen futotta 8 millió dollárra.
Ahogy arról beszámoltunk, továbbra sincs sok hír a Star Citizen megjelenése felől, és a játék legutóbbi rajongói dzsemborija is elég semmitmondó volt. A hivatalos roadmap szerint az idei év végére, valamint a következő és az azt követő negyedévre is be van tárazva egy-egy frissítés a készítőktől, tehát szép lassan, de építgetik az egyébként rendkívül ambiciózus űrszimulátort. Nemrég jött a hír, hogy a srácok Manchesterbe költöztetik át a főhadiszállásukat májusban, és négyszázról ezer főre növelnék a létszámukat a következő években - talán ez jótékony hatással lesz a munkálatokra is.
"there still remains a very loud contingent of Roadmap watchers who see projections as promises ... their continued noise every time we shift deliverables has become a distraction both internally at CIG and within our community, as well as to prospective Star Citizen fans watching from the sidelines at our Open Development communications."
Abbol a kozossegbol, amelyik egy evtized, es 430 millio dollar utan nem emeli fel egyontetuen a fejet megkerdezve "gyerekek, miert nincs meg mindig kesz a jatek?", ebool a kozossegbol nyugodt lelekkel ki lehet huzni meg egyszer 430 milliot.
A videojatek egy ugyanolyan termek, mint egy porszivo, vagy egy turmix gep (a kiveheto ajtos), ugyanugy vannak jogaid, lehetnek elvarasaid, mint barmilyen mas termekkel kapcsolatban, a keszitot ugyanugy szamon kell kerni ha nem megfelelo minosegu termeket allit elo, mint barmilyen mas termek gyartojat.
"tömöd a suskát bele egy nem létező dologba, és tátott szájjal nézed a virtuális űrhajód 3D matricáját a képernyőn, valahogy olyan meh."
Nem kell tomni a suskat bele, egyszer kell megvenni a jatekot (alap csomagot).
A nem letezo dolog egy nagyon is letezo bar fejlesztes alatt allo jatek amiben olyan dolgokat is csinalhatsz amit semmi mas jatekban nem. Bajarhatsz epuleteket teljes bolygokat minden toltokepernyo nelkul aztan be a hajodba atrepulni a naprendszert egy masik bolygora kuldetesekre megint csak egyetlen toltokepernyo nelkul es olyan grafikaval mint az SC-ben van sehol mashol nem teheted meg. Ha nagyobb jobb hajot akarsz akkor a kuldetesekbol szerzett penzzel megveszed a jatekban, nemkell semmit beletolni az alap aron kivul.
De abban igazad van hogy ne fizessen erte aki teljes jatekot akar, fejlesztes alatt van ugyhogy nem minden mukodik, es vannak bugok boven. Az tegyen csak bele penzt aki megnezte es ugy gondolja tamogatna a fejlesztoket. Aki teljes jatekot akar pedig varja meg amig kesz lesz.
Egyebkent erre jo hogy par havonta ingyen kiprobalhato hogy aki nem tudja mi ez az egesz megnezheti. Csak ugy kell hozzaalni hogy alfa a jatek szoval bugos es kell egy kozepesen eros gep hozza vagy csak szenvedes lesz.
Referral kód: STAR-YMSN-KL9D"
Csak kibújt a szög a zsákból :D
Kb. mint amikor Earth 2.0-t dicsérik a beleinvesztálók, hogy használják a referraljukat, miközben lassan rájuk dől az egész szemétkupac (itt azért kiemelném, hogy a Scamcitizen legalább tényleg létező produktum ellentétben azzal a lehúzós nft árusítóval).
Egy tesztetlő véleménye, aki nem csak a híreket olvassa, hanem látja is, mi van a játékban, és egy kis kezdeti segítség.
Szeretném kiegészíteni a "semmitmondó" cikket.
Soha senki, egy cikkben sem említi meg, hogy amikor a játékot Chris Roberts elkezdte fejleszteni, akkor semmi sem volt, csak ő, az ötlete, és kész.
A CP2077 sem készült kevesebb, mint 8-9 évig, csak annak a fejlesztésébe nem láttak bele az emberek, illetve amögött már a kezdetekkor ott állt egy komoly stúdió, emberekkel, játékmotorral, gépparkkal, miegyébbel.
A CIG az elmúlt 10-12 évben épült fel, a semmiből. Most ott tartunk, hogy a játék eddigi legstabilabb frissítését adták ki, szerverhalál esetére állapot visszaállítással, bejött egy teljesen új, egész jól kidolgozott játékmechanika, a gyógyítás is.
Mellesleg, free-fly időszak van és IAE, aki akar, az most egy regisztrációt követően békésen kipróbálhatja a játékot, és még egy remek kezdőhajót is kap december 1-ig.
Az alapjáték egy alap hajóval nem kerül többe, mint egy Battlefield 2042 alap kiadása, és amit kap az ember alap hajó, bőven elég csaknem mindenre, amire pedig nem, az sem gond, Ha az ember szert tesz egy alapcsomagra, onnantól minden további pénzráfordítás önkéntes, hozzájárulás a fejlesztés segítésére, nem p2w a játék. Csaknem minden hajó megszerezhető a játékban, az aktuálisan új hajók pedig a soron következő frissítésben általában szintén bekerülnek in-game megvehető formában.
Való igaz, hogy a játék cseppet sem fogja az ember kezét, de vannak játékosok által készített tutorial videók, amik megtekintésével egész hamar el lehet kezdeni a játékot és élvezni is lehet.
Az más kérdés, hogy 60 fps-t olyan ritkán látni, mint fehér hollót, de semmi pánik, az új render rendszer úton van. Egy gyengébb hardware esetén a játék sem fut problémamentesen, de egy pár éves közepes hardware még bőven megfelelően tudja futtatni a játékot. Mellékesen megjegyzem, az adott szerver állapotától is nagyban függ, hogy a játék hány fps-t produkál, és egy gyenge, vagy éppen túlterhelt szerveren egész komoly droppok tudnak lenni, főleg most, a free-fly alatt.
Ma olvastam, hogy valakinek gyengébb processzor mellett, rossz beállításokkal nem töltött be a hajó, és egyéb bugokkal találkozott, amivel én még sosem találkoztam egy éves Citizenségem alatt, vagy pedig nem jelentős alkalommal.
Ha valaki esetleg kételkedik a szavamban, annak itthagyok egy linket, ahol megnézheti, nagyságrendileg hol helyezkedik el a gépe, érdemes-e egyáltalán megpróbálnia futtatnia a programot.
https://robertsspaceindustries.com/telemetry
16 GB RAM alatt meg se próbáljátok az egészet, esélytelen, 16 GB mellett is érdemes fix 16 GB lpozófájlt állítani, mivel ha netán 32 GB RAM-d van, számíts rá, hogy ez 23-t meg fog enni. :D
Ha eddig elolvastad, és úgy döntöttél, hogy kipróbálod, kérlek regisztrációnál add majd meg a referral kódomat, köszönöm.
Referral kód: STAR-YMSN-KL9D
Ha az IAE-ről akartok hajót bérelni, akkor karakter létrehozás után válasszátok a Stanton/New Babbage spawn pointot, és kövessétek az IAE feliratú táblákat a metróval.
Ajánlások:
- Legyen SSD-re telepítve, minimum 80 GB szabad hellyel, a játék nagyjából 72-t
emészt fel.
- A grafikai beállítsok minden esetben legyenek High vagy Ultra high beállításon,
minden egyebet állítsatok mediumra, ez a legtöbbünknél bevált. Ha így is nagyon
rossz az fps, akkor a Volumetric Cloudsot ki kell kapcsolni, az még egy 3090-t is
megeszik reggelire jelenleg.
- Segítségért nyugodtan keressétek a magyar közösséget, illetve a játékon belüli
chaten is segítőkészek az emberek.
- A játékban a tárgyakat az interakciós menü segítségével tudjátok hazsnálni, ezt az F-t lenyomva tudjátok előhozni.
Köszönöm, ha végigolvastad.
Látszik, hogy egyesek úgy okoskodnak és vádaskodnak, hogy arra se veszik a fáradtságot hogy most ingyen kipróbálják. A látvány lenyúgöző, a szabadság is a játékban azon túl hogy jelenleg egy bughalmaz.
#5 Crytek :D LOL már volt egy per, és a Crytek perelte be őket, és ők el is bukták a pert. Plusz azzal legyél már tisztába hogy egy refund miatt nem kell perelni. Sokan voltak akik leírták a supportnak hogy miért csalódottak, és visszaadták nekik a pénzüket, ajánlom figyelmedbe a googlet, de gondolom arra már nincs ingerenciád, hogy utána is nézz, hogy mit is kommentelsz.
#4. Kedves Viktor a legjobb. Mitől a legjobb?
Menjünk vissza az időbe kicsit. Cyberpunk 2077. Nagyjából egyidőben kezdték el fejleszteni a Starcitizennel. Jóval kisebb a concepció, és ami fontos, hogy az csak egy singleplayer. Szerinted megérte kiadni? Vagy nektek, a nagy átlagnak teljesen mindegy, hogy mennyire bugos és játszhatatlan valami, ha ki van adva, akkor az már cool. az már menő, max lehúzzuk a f@xba ha nem tökéletes.
Szerintem majd akkor adják ki, ha úgyérzik hogy a program megfelelő állapotban van. És mivel egész addig lehet tesztelgetni próbálgatni hogy hol tart, addig engem nem érdekel mikor készül el.
És végezetűl kedves cikkiró!
Érdekes dolog, hogy minden cikk kattintásvadász célból csak azon rugózik hogy mekkora pénzt gyűjtöttek össze. Arról nem írnak hogy mibe kerülhet fenntartani egy ekkora fejlesztő irodás/irodákat. Arról nem írnak, hogy oké hogy régóta készül, de a fejlesztés nem úgy néz ki, hogy az E3on bejelentették a játékot, hogy jövőre megjelenik, akkor tuti előző héten álltak neki a játéknak....
A legtöbb játékot úgy fejlesztik, hogy :
-megvan már az engine hozzá
-megvan már hozzá a fejlesztőcsapat.
-megvan a kiadó aki pénzeli
-fejlesztés közben egyáltalán nem kell működőképes verziót elérhetővé tenni, nem kell folymaatosan tájékoztatni a nagyközönséget hogy hol tart a dolog.
Valamint kedves cikkiró, az miért van hogy a legtöbb cikkben ha meg is említik hogy jöttek új dolgok, az huszadrangúbb annál, hogy éppen mennyi pénznél tartanak, és az se kerül megemlítésre hogy mennyit változott, mennyit fejlődött a dolog stailitásban, grafikában és mindenben.
De tudom, a kommentelők szerint ez csak úgy terem a fáj, ezt nem kell fejleszteni, biztos csak egy checkbox az engineben.
A késztermékkel csak baj van, bugos , javítani kell, szervereket üzemeltetni stb stb. Nem sokkal egyszerűbb néha kiadni egy tech demó szerűt és menni vissza nyaralni Floridába?
Be sem kell fejezniük. Ez már a késztermék.
A Facebook metája is ebből fog élni. Eladják majd a digitális semmit csilliárdokért.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.