Senkinek nem kell tartania attól, hogy egyhamar csődbe megy az Activision, az azonban kétségtelen, hogy a Call of Duty-sorozat nem most éli a csúcspontját. A kiadó legfrissebb üzleti jelentéséből kiderült (via Eurogamer), hogy az aktív játékosbázis egyharmada mára köddé vált: amíg tavaly márciusban 150 millió aktív felhasználó pörgette az Activision játékait, idén márciusban már "csak" 100 millió játékost számolt a mutató.
A jelentős veszteséget minden bizonnyal annak róhatják fel, hogy a vállalat legnagyobb zászlóshajója látványosan alulteljesített az elmúlt hónapokban. A Call of Duty: Vanguard már a kezdetektől jelentősen csekélyebb népszerűségnek örvend, mint az azt megelőző Black Ops: Cold War vagy a Modern Warfare, a játékosok jelentős része szerint pedig a Warzone is sokat veszített a fényéből az idei ciklusban.
Az idei év kiemelten fontos lesz a vállalat életében, hiszen a közönségkedvenc epizódból ihletet nyerő Modern Warfare 2 és az alapokról újjáépített Warzone kiemelheti a szériát a gödörből. Ennek minden bizonnyal a Microsoft részvényesei is örülnének, miután véglegesítik az Activision felvásárlását.
Mindeközben hasonló a helyzet a Blizzard oldalán is, az irvine-i stúdió az utóbbi években lassan, de biztosan veszít az aktív játékosaiból. Tavaly novemberben még 26 millió felhasználó játszott Blizzard-játékokkal, mára azonban ez a szám 22 millió alá esett. A remény persze itt sincs elveszve, hiszen a hamarosan érkező Diablo: Immortal (na meg a Diablo IV!), a most bétázó Overwatch 2, a Wrath of the Lich King Classic és a World of Warcraft frissen bejelentett új kiegészítője, a Dragonflight sok-sok játékost visszacsalogathatnak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.