Felfedték az id Software új motorját

  • Írta: fojesz
  • 2007. június 11.
  • Bejelentés
Link másolása
Az Apple Worldwide Developers Conference névre hallgató rendezvényén John Carmack, az id Software fejese bemutatta az id Tech 5 Engine-t.
Az Apple Worldwide Developers Conference névre hallgató rendezvényén John Carmack, az id Software fejese bemutatta az id Tech 5 Engine-t.

 

Sok információnk nincsen a motorról, a bemutatón elhangzottakból kevés érdekesség szivárgott ki. A négy - meglehetősen rossz minőségű - fotón látható világot minden jelenetével együtt külön erre a rendezvényre dobták össze Carmack mesterék.


A 20 gigabájtnyi textúrát felhasználó prezentáció csodaszép, ez kétségtelen - de mit ér a jó motor akkor, ha nehéz dolgozni vele? Nos, az id szerint az új engine rendkívül "rugalmas", kezelhető, szinte játszi könnyedséggel lehet fejleszteni a segítségével. A kevés finomság ellenére megvagyunk győzve, várjuk a további infókat!
40.
40.
MatNob
Én nem tudom, hogy ebből mi lesz, de az biztos, hogy Carmack egy zseni, és azt elhihetitek, hogy nem égetnbé magát azzal, hogy egy olyan motort fejleszt ami nem ver oda minden jelenleg létezőt. Ezt támasztja alá a tiktoklózás is, ami a projectet övezi.

Viszont az is igaz, hogy hiába a mesteri engine, ha nincsa alá jó játé, csak a szokásso unalmas hent...
39.
39.
Utys
LnB: azért a megatexture eljárás sem egy nagyon elterjedt dolog. A Doom3 motor pölö a stenciles árnyék kezelést hozta. Belelehet kötni, hogy már ki volt találva, persze ki volt, csak ilyen sebeséggel senki nem tudta megoldani mint Carmack. Ott hibázott, hogy boldogan mesélt róla, így mindenki lemásolta.



Meg hát, pont azért zseni a zseni, mert akkor is kitud találni újat, amikor mindenki más szerint nem lehet :P
38.
38.
Kr@toS
A PhysX-es eső a Cellfactorban elég életszerű....Megmondom őszintén én igazén jó véreffektet nem láttam még!
37.
37.
LnB
igen lehetséges, másrész én nem fikázom az enginet sztem még korai itélkezni...de az is érthető hogy mostanra már majdnem minden 3d s engine mindent meg tud ezért nehéz forradalmi ujítást bemutatni (emlékezzetek csak a q3 görbe íveirei. kivétel sztem az eső, ami telán nem túl reális még, de azt meg kevés játékvban van.
36.
36.
Utys
LnB: Szerintem az Activision se tudott semmit JC motorjáról :P
35.
35.
Utys
Hát nem tudom szerintem a Doom3 is csak egy erőtlen próbálkozás volt, hogy a nagyonhent FPS-ből egy értelmes FPS-t csináljon az ID. Szerintem nem kellett volna.



A Raven meg húzzon már vissza a saját frencsájzait fejleszteni. :P Quake 4 borzalmait (számomra) kompenzálhatnák egy újabb mesteri Heretic résszel :D



Bízzunk benne, hogy végre first-person nézetes RPG-t hegesztenek az ID-s pápák. Ja és persze jót!
34.
34.
LnB
ha engine akkor ezt lessétek meg sztem ezis elég ígéretes :

http://www.youtube.com/watch?v=3bKphYfUk-M
33.
33.
LnB
az az érdekes hogy az activision licencelte a U3 motort jópár játékához még februárban. Mivel ők az id kiadója, lehet h sejtettek vmit, hogy ez az engine nem üti majd a U3 at? kitudja de sztm érdekes...
32.
32.
Chocho
Nem, erre az id dolgozik rá. Pillanatnyilag is készül az új, még be nem jelentett játékuk, mely egy korábbi sorozathoz sem tartozik majd. Ami a Doom 3-at illeti, klasszikus játék volt...kb. azt is ígérték. A Quake 4? Na igen, az már más tészta... Nekem a COD jutott róla eszembe, de azért nem volt olyan rossz...
31.
31.
Aure
Lehet hogy a motor zseniális dolgokat tud, de ha nem tudnak hozzá megfelelő játékot csinálni, akkor megint nem sokat ér. Nekem se a Doom3 de a Q4 nem jött be. Vajon erre is a Raven fog fejleszteni játékot?
30.
30.
Utys
Hát OpenGL-ben is megoldotható extensionokkel, ha jól emlékszem. Mindenesetre JC maga nyilatkozta, hogy a DX9 mellett dönt, mivel szerinte eltalálta az MS. Lehet csak a pénz beszél. De mivel XBox-ra is fejleszt már, így mindenképpen a DX az út.



Képek semmit nem mondanak, de a videó. Hát JC megint alkotott. Ennek már eléggé mozi élmény szaga van. Mi lesz itt, ha tényleges játék lesz alá rakva? Büntet.
29.
29.
Chocho
24: A Doom 3 alapjaiban DX8-ra épült, ez igaz. De nem azért, mert Carmack hátat akart fordítani az újabb technológiáknak, hanem mert annyit késett, hogy végül beleesett a DX9 térhódításába. Mellesleg a játék igenis használta a DX9-et, egy-egy effekt (pl. a tűz okozta légvibráció) csak ezzel érhető el.
28.
28.
LnB
jó lehet (biztos) igazatok van, fejlődni fog meg az is igaz h a crysis már egy komplett játék.. én naon sztem carmack enginejeit, de sztem nincs akkora durranás mint pl az U3.0 engine, én nem bírom Tim Sweeney-t de az az engine tényleg naon brutális, más részt a RS:V-ban nem ájultam el, sztem mostani grafika nem áll másból mint a HDR agyonhasználatából, és ez neken nem jön be...persze továbbiakbamn is kiváncsi vok az 5-ös engine re :D
27.
27.
kharami
ez igaz! csak én ugy tudom , hogy a doom 3 is dx 8 as effekteket használt! ezért irtam, hogy sztem nem 10 es!
26.
26.
user1
24:

Nem hinném hogy dx9 lenne. J.C. mindíg is jopbban szerette az opengl -t.
25.
25.
kharami
durva továbbá még az is, hogy 10 nap alatt dobták össze ezt az egészet! mit müvelhetnek mondjuk 3 év alatt....!
24.
24.
kharami
és tudjátok mi lesz a szép ! Az hogy sztem ez dx 9 es lesz és ütni fogja a dx 10 es támogatással biro játékok javarészét, ugy ahogy anno a doom 3 is tette a dx 9 es ekkel , mivel annak alapja a jóó öreg dx 8 volt! ugyhogy erröl ennyit!
23.
23.
kharami
lnb! !! ez nem kezdetleges? hát röhögök bocs! gondolj már vissza a 2001 es doom 3 bemutatóra! azt ne mond, hogy azóta nem fejlödött a d3 engine mire megjelent!
22.
22.
Chocho
A Crysis? Ezt? Hmmm...maximum összetettségében, mivel annak a látványvilága már egy komplett játékból származik. Az első techdemókon tuti, nem így nézett ki. Ez a motor is nagyon oda fog tenni, ha játék alá rakják, erre mérget vehettek! Ez csak egy technikai demonstráció volt, nem magát a grafikát részesítették előnyben...
20.
20.
LnB
Hát én a videó láttán nem estem hanyadt... és ez kharami nem kezdetleges, mert akkor nem mutatták volna be... nagyon remélem hogy nem autós game lesz az első erre a motorra :s
20.
20.
LnB
ja és ezt így elsőre a crysis simán odaveri.
19.
19.
kharami
és ez még csak egy kezdetleges szar! milyen lesz a végleges!....
18.
18.
kharami
mos mindent ! már ebböl a videjóból látszik!
17.
17.
naval
rossz minőségű képek,de látni, hogy ez bizony nagy durranás lesz...
16.
16.
Trishtan
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...