SGF 2023: Ilyen lesz a Baldur's Gate 3 központi városa

  • Írta: zoenn
  • 2023. június 12.
  • Videó
Link másolása
A Larian csapata bővebben is megmutatta, milyen lesz a Baldur's Gate 3 központi helyszíne, amit kedvünkre bejárhatunk csapatunkkal. Egy hosszabb fejlesztői bemutatót kaptunk a PC Gaming Show apropóján.

A Baldur's Gate 3-ban szereplő központi város nagyobb lesz, mint bármely korábbi játékban láttuk. A Larian három részre osztotta a metropoliszt: a külső városra, a jómódú felsővárosra, és a gazemberekkel teletömött alsóvárosra. Nincsenek töltőképernyők, Baldur's Gate zökkenőmentesen kapcsolódik a nyitott világhoz.

Ráadásként, egy animációs rövidfilmet is megtekinthetnek a D&D rajongói:

A játékra már nem kell sokat várni, augusztus végén csaphatunk le rá PC-n, Xbox Series X/S-en és PS5-ön.

Ez a hír a Summer Game Fest-közvetítésünk része. Ha lemaradtál valamiről, irány az aloldalunk, ahol egy helyen találod meg az összes bejelentést és látnivalót az eseményről!

8.
8.
Sophisticated Karen
Szerintem a Starfield és a Baldur's Gate nem fognak egymásnak túlzottan bezavarni. A crpg játékosok akik a larian vagy black isle játékokat szeretik azok megveszik a bg3t akik még a Skyrim outer worlds szerű játékokat szeretik azok megint várhatnak egy évet míg a glitcheket kijavítják. Bg3t nagyon jó lesz szerintem, miután a divinity is nagyon erős és nyitott volt. Réteg játék lesz csak réteg játék mikor 500 millió gamer van sokkal könnyebb mint annó amikor 25 millió kocka volt.
7.
7.
norbi27
#6: Hogy milyennek látszanak, az szubjektív. Mindenesetre a 24 millió eladásos Horizon Zero Dawn után a 8 milliós HFW az nem azért volt, mert hirtelen nem tetszett a közönségének.
Ettől tartok itt is, féltem a Lariant. De értem mit mondasz, meglátjuk mi lesz.

A Starfield nekem se különösebben tetszik. Olyan, mintha összeválogattak volna egy ebédhez egy csomó minőségi alapanyagot, amit mindenki szeret, csak nincs hozzá megfelelő recept, úgyhogy külön-külön kell megenni a hozzávalókat. Kiadós, egyenként finom, de unalmas.
6.
6.
Heldengeist
#5: Ott mondjuk az is benne lehet, hogy a HFW egy tizenkettő-egy tuca dögunalom játéknak látszott. Egy átlagos openworld vacaknak, amit akár az Ubisoft is csinálhatott volna, az Elden meg épp az ellenkezője.

Mondjuk én most személy szerint a Starfieldtől ásítozok. Az eddigiekalapján nem sokstílus szorult bele.
5.
5.
norbi27
Igaz, más a közönsége egy BG3 féle izometrikus hardcore RPG-nek és egy Bethesda RPG-nek Fallout 4 vagy Starfield stílusban, de van metszete a két halmaznak és sokkal nagyobb, mintha a Hellblade 2, egy új id Software shooter game, a Forza Motorsport vagy az AC Mirage lenne mellette.
A Starfield pedig RPG-nek van hirdetve, "300000 dialógus sor, csatlakozhatsz bármelyik frakcióhoz, háttértörténet, fejlődés" stb stb. Amíg nem látjuk a gamet, addig megilleti őket az ártatlanság vélelme :D.
Ha a 2-4 millióra saccolt BG3 eladásból csak fél-egy milliót lecsíp, hogy egy hét múlva GP-ben 15$-ért (vagy mittudomén mennyiért) lehet Starfieldet játszani az már nagyon fájni fog nekik.

A közönség egyébként csak az egyik része a dolognak, a másik nagy(obb) baj a hype. A Starfield minden kattintást ellop majd (minden mástól is), a marketingje lesöpör minden mást az asztalról, közszájon csak az forog majd. A legnagyobb fanok persze tudják, hogy augusztus 31 az BG3 és semmi más egy jó ideig, de nem csak ilyenek vannak. Na ők, a "billegő szavazók" azt se fogják tudni, hogy a Starfieldet megelőző és követő 10 napban bármilyen más game is jön. Ez a baj.
És ugyanez volt a HFW esetén is. Már a release napján is az Elden Ring volt kb a téma, ahogy még egy hónapig. Teljesen földbe is állt a HFW, pedig az egyik Soulslike, a másik pedig egyáltalán nem, szóval elvileg a célközönség ugyanúgy más (de open world AAA mindkettő).

Szerintem is a BG 3 így bajban lesz. De ne legyen igazam. Nálam az év legjobban várt játéka.
4.
4.
Doomsayer
#2: Heldengeist-nek igaza van és részben erről szól az én kommentem is lent. Viszont, ha már itt tartunk akkor a gaming mai trendjeinek megfelelően a türelmetlenségre alapozva mindkét játék kap headstartot.

A BG3 72 órás headstartot ad az Act1-hez azoknak akik előrendelték (early access-ben vették meg) a játékot. A Starfield viszont 5 nap előnyt ad azoknak, akik valami prémiumnemtommi verziót vesznek, szóval igazából 24 órán belül lehet nekifutni mindkettőnek.

De ki az aki egyszerre játszik ezzel a kettővel? Nem... inkább ki az, aki EA-ben veszi a BG3-at és mellette prémium verzióban a Starfield-et ÉS egyszerre játszik velük??? XD
3.
3.
Heldengeist
#2: Teljesen más piaca van a két játéknak. A D:OS2 is csak nagyon lassan fogyott egy AAA címhez képest.
https://www.gamekapocs.hu/hir/56667/divinity_original_sin_2_megvan_az_egymillio
A Wasteland 3-nál is így ment. Az első 3-4 hónapban elérte az egymillió eladást, a következő kb. egy évben a 2 milliót. Az igazi RPG egy rétegműfaj.

Én attól sem félnék, hogy a Starfield RPG lesz. A Skyrim és a Fallout 4 is csak hunyorítva hasonlított.
2.
2.
Robilluma
Egy héttel a Starfield előtt jön a fantasztikus BG3.
Ez nagyon, de nagyon rossz időzítés. És mindkettő rpg.
Hasonlót lehetett látni tavaly, amikor a Horizon FW jött ki egy héttel az Elden Ring előtt. Az is egy oltári nagy malőr volt.

Remélem az eladások nagyon nem sínylik majd meg a rossz megjelenési dátumot és sikerül 3-4 milliót eladni, vagy csúszik még pár hetet a Starfield :D

Jó lenne ha kiadnának valamilyen steelbook verziót, instabuy :D
1.
1.
Doomsayer
Nagyon disznó lesz ez a játék és nem aggódok, hogy bármi el lenne benne fuserálva. Már 10 éve is ezt a játékot vártam, és már a D.OS megjelenésénél azt mondtam, hogy ennek a stúdiónak kell adni a jogokat ehhez a játékhoz. Ami inkább jobban aggaszt az az esetleges hisztéria, ami megjelenés után jöhet. Van egy olyan érzésem, hogy nagyon sokan nem tudják, hogy valóban milyen játék lesz ez. Sok kommentből az jött át nekem, hogy többen azt hiszik, hogy ez valami futkározós-dumálós-ugrálós-kontrollerrel játszható akciójáték lesz, mint mondjuk a Mass Effect. Persze nem mintha azokkal bármi baj is lenne, de szerintem többen meg fognak szeppenni, amikor belefutnak majd a körökre osztott hardcore D&D-be. Nem tudom, hogy PS-en, meg Xbox-on lesz e helyből bill+egér támogatás, de ha nem, akkor nem biztos, hogy megvenném.

Mondjuk a D.OS2-be miután bekerült a kontroller támogatás mentem vele komolyabban és hát semmiképp sem rossz, meg a karakterrel (nem harcban) TPS nézetből caplatni és mozgatni a kamerát sokkal jobb volt, mint egérrel. De a harcokban és a sok menü+action bar használatnál tényleg 5 másodperc és 13 gombnyomás volt egy olyan dolog, ami egérrel egy mozdulat és egy kattintás és ez pár óra alatt eléggé felőrölt, úgyhogy inkább visszatértem a bill+egérhez. Minden esetre, aki az Original Sin 2-t konzolon nyomatta és elégedett volt, az ezt is megveheti.

Amúgy eddig úgy tudtam, hogy nem lesz egyelőre Xbox megjelenés. Mikor derült ki, hogy lesz?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...