A koreai Nexon egyik legsikeresebb franchise-a a Maple Story, ami lényegében egy gacha-játék, a műfaj egyik legelső képviselője. A játékon belüli valódi pénzköltési lehetőséggel olyan elemekhez juthatnak a játékosok, amelyek segíthetnek a felszerelésük fejlesztésében, bár minden alkalommal ott a lehetőség arra is, hogy tönkremenjen az adott tárgy.
Ha ez nem lenne elég vérlázító, akkor egy nemrég megjelent jelentés szerint a Nexon még 2010-ben megváltoztatta a fejlesztési esélyek arányát, illetve a megszerezhető tárgyak előfordulásának arányát is. Ennek következtében a legjobb loot gyakorlatilag megszerezhetetlenné vált. Ennél is jobb, hogy erről a cég mélyen hallgatott, és egyáltalán nem értesítette a játékosokat arról, hogy lényegében az ablakon dobják ki a pénzt, mivel szinten garantált, hogy nem érnek célt vele.
Ennek a gyakorlatnak hála becslések szerint 420 millió dollár bevételre tett szert a Nexon. A dél-koreai hatóságok most egy 9 millió dolláros bírságot szabtak ki a cégre, ami ugyan az eddig kiszabott legnagyobb ilyen jellegű büntetés, mégis nevetségesen alacsonynak tűnik a kvázi csalással szerzett összeghez képest. A Nexon elvileg elfogadta a bírságot, bár nem tartják kizártnak, hogy bíróságon támadják meg azt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.