Nem mindenki engedheti meg magának, hogy szembe menjen minden trenddel. A kevesek közé tartozik a Nintendo is, akik nemcsak teljesen kiszálltak a konzolgenerációkból, így a konzolháborúból is, úgy hardver mint szoftver terén is egyedik a piacon. A Switch mai szemmel nézve minden, csak nem erőteljes, a franchise-ik pedig legjobb esetben is csak spinoff játékok és vendégszereplések révén láthatók más platformokon.
Most újabb tanúbizonyságot tettek amellett, hogy nem a korszellem autópályáján haladnak, hanem attól függetlenül, egy privát úton, ahol a KRESZ sem érvényes. Shuntaro Furukawa befektetői kérdésekre válaszolt, és több kérdés is érkezett a Nintendo és az A.I. kapcsolatáról. A cégvezető elismerte a generatív mesterséges intelligenciák hasznát egy olyan kreatív területen, mint a videójáték-ipar, ugyanakkor meglátása szerint amennyire hasznos, annyira problémás is lehet a szerzői jogok miatt (a Nintendo kapcsán pedig ez kifejezetten komoly ellenért az A.I.-val szemben).
A számítógépes algoritmusok helyett továbbra is a több évtizednyi tudásra és tapasztalatra támaszkodnak a jövőben is, hisz Furukawa szerint ezek nélkül nem lehet élvezetes játékokat készíteni, ami a sikerük és a Nintendos minőség egyik kulcsa. Ez szöges ellentétben áll a Ubisoft, az EA és az Embracer törekvéseivel, akik egyre nagyobb hangsúlyt akarnak fektetni a játékkészítés során a generatív A.I.-nak.
Ubisoft a középszerűt gyártja folyamatosan, valószínűleg már rég rengeteg AI-t használ hozzá, az EA a fejősteheneiből él, ahol szerencséjükre nincs/kevés a konkurencia (sport, sims) és az Embracer meg esztelenül felvásárolt mindent, most pedig próbálnak nem csődbe menni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.