HWSW: Jön az olcsóbb reklámmentes Facebook

  • Írta: szlav
  • 2024. november 14.
  • Hír
Link másolása
Jelentősen csökkenti a közösségi óriás a hirdetésmentességet kínáló előfizetések árát, emellett egy új opciót is bevezet az EU-ban, az ingyenes, ám kevésbé személyre szabott hirdetésekkel való hozzáférést - írja a HWSW.

A Meta tavaly októberben jelentette be, hogy az Európai Unióban, az Európai Gazdasági Térség tagállamaiban, valamint a Svájcban élő felhasználók reklámok nélkül is használhatják a Facebookot és az Instagramot előfizetéses modellben. A megoldást november óta számos támadás érte már mind jogvédők mind fogyasztóvédők részéről, kereszttűzbe került többek közt a reklámmentesség borsos ára. 

A Meta az év elején nyújtotta be a csökkentett díjra vonatkozó ajánlatot a szabályozó hatóságoknak, majd az adatvédelmi hatóságokkal folytatott tárgyalásokat az ügyben. Ezt követően a közösségi óriás ügyvédje idén márciusban közölte az Európai Bizottsággal, hogy a cég a DMA-nak való megfelelés érdekében felajánlja az előfizetési költségek csökkentését, aminek mostanra lesz eredménye a gyakorlatban is.

A közösségi óriás bejelentése alapján már hivatalos, hogy 40 százalékkal csökkenti a Facebook és az Instagram hirdetésmentes előfizetéses verzióinak árát az európai uniós felhasználók számára, hogy megfeleljenek a régió szabályozási követelményeinek, ez már mostantól érvényes. Így a havi szinten az eddigi 9,99 euró (kb. 4000 forint) helyett „csak” 5,99 eurót (kb. 2500 forint) kell fizetni az asztali számítógépek, illetve 12,99 euró (kb. 5300 forint) helyett 7,99 eurót (kb. 3300 forint) az iOS-es és androidos eszközöket használók számára. A cég szerint a bejelentett változtatások nem csak az EU-s követelményeknek felelnek meg, de túlmutatnak az uniós jog által előírtakon.

Amennyiben a felhasználók a kevésbé személyre szabott, de még mindig ingyenes lehetőséget választják a közösségi oldalakhoz való hozzáféréshez, akkor olyan hirdetéseket fognak látni, amelyek „kevésbé relevánsak az adott személy érdeklődési köre szempontjából” – tette hozzé a Meta. Ebben az esetben minimális mennyiségű adatpontból dolgozik a reklámokat ajánló algoritmus, ám el kell viselni az átugorhatatlan hirdetések kényelmetlenségét.

A Meta globális politikai igazgatója szerint bár az uniós szabályozók megnehezítik az online reklámokon alapuló cégek működését a régióban - részletek a HWSW-n.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...