Az Nvidia-val közösen készít MI-vezérelt csapattársakat a PUBG fejlesztője
- Írta: zoenn
- 14 órája
A CES 2025 apropóján jelentették be, hogy az Nvidia és a Krafton összeborult, és ennek gyümölcseként olyan MI-alapú csapattársakat prezentáltak, akik segíthetnek minket a PUBG-ben.
Ezek a gépi karaktereket CPC-knek, azaz kooperatív karaktereknek hívják, akik mesterséges intelligenciát használva harcolnak mellettünk. A PUGB-ben ezt a funkciót Ally-nak hívják, és a gépi társak elég okosak ahhoz, hogy úgy játszanak, mint egy ember. Például utasíthatjuk őket, hogy egy bizonyos fajta mellényt vagy lőszert keressenek nekünk a térképen, de képesek észlelni az ellenséget és fedezettüzet is adhatnak. Megtalálhatják a közeli járműveket és egészen emberi módon cseveghetünk velük.
Érdemes megjegyezni, hogy az Ally-funkció még nem kapott zöld utat a játékban, és könnyen lehet, hogy nem is lesz belőle semmi.
A Krafton egy másik játéka, a The Simsre hajazó inZOI is használja az új CPC-funkciót, illetve a Naraka: Bladepoint mobilos portja is.
Úgy tűnik, nagy vonalakban belekóstolhatunk, hogy mi vár ránk a jövőben a gépi társak terén. A cég vezérigazgatója, CH Kim szerint mindez "forradalmasítani fogja a játékipart", míg az Nvidia fejese, Keita Iida is hasonlóképpen nyilatkozott: "Az MI megváltoztatja a játékok létrehozásának módját és a játékélményt".
Az MI azonban továbbra is kétélű fegyver, sokan szkeptikusak maradnak a témában. Lehetséges, hogy a jövőben egy PUGB-meccshez nem szükséges meghívunk a barátainkat, bőven megfelel majd a gépi társ is?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.