Feltárta rejtekeit a Crysis 3 nyílt bétatesztje. 2013. január 29. és február 12. között bárki kipróbálhatja, hogy milyen egy Hunter bőrébe bújni, az ingyenes mészárlás a három platformon egyszerre vette kezdetét, két játékmóddal, két pályával, és limitált lehetőségekkel. Ha téged is csábít a háború, ha alig várod, hogy Manhattan városát romokban lásd, ha már nem bírod cérnával a megjelenésig, akkor itt az idő, izzítsd a letöltést, nem fogod megbánni.
Vér fröccsen a burjánzó aljnövényzetre, a Crysis 3 többjátékos bétáját tolhatjuk privát, vagy nyílt szerveren, hívjuk össze a haverokat egy kis közös gyilkolásra, vagy csatlakozzunk az olvasztótégelyhez, mindkét helyen ugyanaz vár ránk. Háború. A Manhattan belvárosába elkalauzoló Museum pálya igazi világvége hangulatot áraszt magából, hosszú idő telt el New York bukása óta, az amerikai történelem dicső éveit megörökítő tárlat a múlté már rég. Az utcákat mocsaras láp tette járhatatlanná, a múzeum falai is ledőltek rég, tákolt pallók segítik a közlekedést ezen a rémálomszerű helyen, a sötét hangulatot az esti órák ködje fokozza, de a másik helyszín se sokkal hívogatóbb.
Az üzleti negyed szélén elterülő Airport pálya egy nappali, napsütéses helyszín ugyan, de a pusztítás itt is szívbe markoló. Lezuhant repülők, összedőlt terminálok, és mindent elborító növények kísérnek minket utunkon, hamarosan vérontás lesz, a béta első napjaiban járunk, talán még nem ismerte ki mindenki a pályák részleteit. Járjuk be a rejtett zugokat, találjuk meg a leggyorsabb levágásokat, a legjobb kemperhelyeket, és ismerkedjünk meg a környezettel, a teljes játékban tizenkét helyszín vár ránk, ezekben már most profik lehetünk.
Az első játékmód, melyet kipróbáltunk, a Crash Site volt. A régi és jól ismert King of the Hill szabályaira épülő lehetőség rengeteg izgalmat kínál, idegen űrhajók mentőegységei érkeznek benne a Földre, a feladat ezek megszerzése, és őrzése. A kapszulák véletlenszerű helyeken zuhannak le, egyszerre mindig csak egy érkezik, a pálya méterszámlálója pedig már mutatja is, hogy hol találjuk meg őt. Játsszunk bármelyik oldalon, gyalogosan, vagy óriás lépegetőbe ülve meg kell rohamozni a célpontot, majd őrizni azt egy néhány méter sugarú körben. Így válik az egyik csapatból támadó, a másikból pedig védekező. Minél több ideig vagyunk a pod mellett, a csapatunk annál több pontot kap, a végső értékelésnél pedig ezek döntik majd el, hogy győztesként, vagy vesztesként nyúlhatunk a sörünkért.
Ha szerencsénk van, akkor társaink ismerik a szabályokat, és igyekeznek taktikusan, megfontoltan támadni. Nem ritka persze, hogy páran a térkép túloldalán játszanak éppen TDM-et a másik csapat hasonló értelmi képességű hülyéivel, törődni viszont nem kell velük, ha minden igaz, akkor később azonos szintű emberekkel rak össze minket a játék, magunk mögött hagyhatjuk a noobokat, s kezdődhet az igazi csata.
Harc közben minden apróság tapasztalatpontot ér, kapunk XP-t minden egyes fragért, assistért, headshotért, és persze mellékfeladatért is, utóbbi nagy újdonsága a Crysis 3-nak. A játék teljesítményünk alapján összeállít nekünk különböző kihívásokat, vannak egyszerű és bonyolultabb küldetések is, jelentéktelennek tűnő, apró újításról van szó, az eredménye viszont annál elképesztőbb. A multiplayer kalandok valóban izgalmasabbá, változatosabbá tudnak válni tőle, immáron nem csak a csapatért, de egyéni céljainkért is dolgozunk.
A bétában kipróbálható második játékmód a Hunter. Ezt választva kétperces körök várnak ránk, CELL katonaként a túlélésért kell küzdenünk, Hunterként pedig ellenségeinket kell levadásznunk, nem egyszerű Team Deathmatch ez azonban. Az utóbbiak ugyanis különleges felszereléssel indulnak csatába, láthatatlanok, íjuk csendes gyilkosként, egy lövéssel öl, térképük pedig folyamatosan mutatja az ellenség pozícióját, CELL katonaként szinte esélytelen ellenük harcolni. Ráadásul ha CELL-ként meghalunk, akkor Hunterként születünk újjá, így lesz a vörös csapat egyre kisebb, a kék pedig nagyobb, fantasztikus az egész.
Karakterünket előre beállított sémákból választhatjuk ki. Az egyik oldalon a ranger, a sniper és a close quarter, míg a másik oldalon az assault, a scout, a sniper és a gunner a klasszikus támadó, támogató, mesterlövés és nehéztüzér osztályoknak felel meg, de lehetőség van custom classokat is létrehozni. Az elsődleges fegyverhez, és a pisztolyhoz is egyaránt három-három kiegészítő választható, ezen kívül válogathatunk a gránátok, és a suite modulok között is. Ennél szintén hármat használhatunk, található a felhozatalban gyorsabb újratöltés, ellenség közelségét jelző hang, automatikusan aktiválódó armor, katonák pozícióját mutató térkép, gyorsabb mozgás, hangtalan lépés, és még vagy egy tucat fejlesztés, mindegyiket három szinten érhetjük el, minél magasabbat szerzünk meg, a hatás annál nagyobb lesz.
Rég volt már, hogy a második rész többjátékos módját utoljára bekapcsoltam, de az biztos, hogy a Crysis 3 az elődre szégyent nem fog hozni. A bétát Playstation 3-on, Xbox 360-on és PC-n egyaránt ki lehet próbálni, konzolon tizenketten, míg számítógépen tizenhatan esve egymásnak, a minőségért aggódni pedig nem kell. A multiplayer kiegyensúlyozott és izgalmas, rengeteg lehetőség és taktika van benne, még laggol egy kicsit, de hamarosan javítják azt is, érdemes lesz várni a várni a megjelenésre, év játéka gyanús cuccal van dolgunk!
Kapcsolódó cikk
Nagyon népszerű a mai napig a CoD. A régiek. Kalóz szerveren is csalómentes tud lenni. Figyelnek rá, nem hiába él mai napig. Több tucat embert ismerek, akik nem egy baráti társaságban CoD-oznak évek óta. Valami csak van benne akkor. (és nem a gépigény miatt nem Crysis-oznak, némelyiknek többet ér a pc-je, mint a kocsija)
Az miért van, hogy miközben a Fraps-el néztem az fps számot a Beta alatt, 28-30-at mutat folyamatosan, 30 fölé sosem megy, csak 1-2-vel alá, de amikor a mérés eredményét megnézem a mappájában, akkor jóval magasabbat mutat. Pl: Avg: 55.063 - Min: 44 - Max: 61)
Minden HIGH-on, 1920x1080, vsync, MSAA medium 4x-es beállítás mellett.
Az előbb leírt konfigom procija 3,7 Ghz-re van húzva és vettem egy MSI HD7870 2 GB OC Ghz Edition vga-t.
Be van kapcsolva valahol egy 30 fps-es lock-olás???
Nem egyszer fordult már elő, hogy a bétát megjelenés előtt nem sokkal dobták ki és mégis Klasszisokkal jobb volt a kiadott változat. Ha a végleges verzió enne, akkor nem lenne béta a neve ;)
ami felesleges,mert hogy sztem nem nagyon van különbség a 2 és a 3 között,ergo ezt se fogják sokáig tolni...ilyen hibákkal meg plána!
nagyon sokszor laggol a szerver,a fegyverek néha eltűnnek,a hangok beakadnak,a Kill Cam-ot meg 1az1ben kiszedném,mert borzalmasra sikerült!
amikor meg a múzeumos pályán ki akartam vkit ütni egy autóval,hát az meg egy vicc: megüti a taxit,már rég lement a mozdulat és utána egyszercsak kilövi az autót kilóméterekre!hát én ott elröhögtem magam xD
viszont a Hunter mód az tetszett,bár véleményem szerint azért 3 perces is lehetne egy menet,mert ez a 2 perc gyakran kevés!van amikor még tök sokan élnek...
Sikerült ez volt a probléma :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.