Percekkel ezelőtt pörgött le előttem a Bioshock Infinite Burial at Sea Episode 2 stáblistája és végig azon gondolkodtam, hogy tényleg ennyi lett volna Bioshock? Tényleg lezárult az előző generáció egyik legmeghatározóbb szériája? Hetekkel ezelőtt tudtuk meg, hogy a Burial at Sea második része az Irrational Games hattyúdala lesz és bizony ez a játékon erősen meglátszik. No, nem minőségbeli problémákra kell gondolni, hanem arra, hogy a játék története keretet ad a Bioshock-sorozatnak, és olyan kérdésekre is választ kapunk, amiket még valahol 2007-ben, az első rész végigjátszása után tettünk fel.
A Burial at Sea első epizódja kissé középszerűre sikerült, annak ellenére, hogy az első Bioshock helyszínét, Rapture-t visszahozta egy kis nosztalgiázásra, és mellé a történet is tartogatott pár meglepő pillanatot. A Burial at Sea EP2 közvetlenül az előző epizód végén látott cliffhanger után nyit, de ennek ellenére a történet teljesen más úton folytatódik, mint arra számítani lehetne. Kezdjük azzal, hogy egy új főszereplőt irányíthatunk, ő pedig nem más, mint a Bioshock Infinite-ben szemünk előtt nővé cseperedő Elizabeth. Karaktere az alapjátékban is szimpatikus volt, így jó ötlet volt ezúttal köré építeni a sztorit. Ezen kívül a történetről nagyon nehéz spoilermentesen írni, legyen annyi elég, hogy a Bioshock-széria szinte összes fontosabb szereplőjével találkozni fogunk utunk során, és olyan kérdésekre fogunk válaszokat kapni, amikre nem is gondolnánk. A DLC rövidsége nagy előnyt jelent ebből a szempontból, hisz az Irrational Games így szinte folyamatosan kényeztetni tudja a Bioshock iránt egy kicsit is érdeklődő játékosokat.
Új főhősnőnk mellé új játékmenet is dukál, amit a készítők történeti háttérrel is megtámogattak, hiszen Elizabeth nem akar olyan gyilkológéppé válni, mint Booker volt az alapjátékban. Emiatt előtérbe kerül a lopakodás, ami új elem a szériában, hiszen az előző részekben inkább csak a meglepetésszerű támadásokra használhattuk a bujkálást. A rendszer nyomokban a Dishonoredre emlékeztet, de azért annyira nem dolgozták ki részletesen, viszont itt is kapunk egy számszeríjat (többféle tölténnyel) és képességeink is segítségünkre lehetnek, ráadásul a zárnyitós minijáték is visszatér. A játék egésze alatt kénytelenek leszünk sunnyogni, mivel szinte folyamatosan töltény- és pénzhiányban fogunk szenvedni, érdemes kitapasztalni a rendszer működését, ami nagy általánosságban problémamentes és sosem fogunk frusztráltak lenni a hibák miatt. Mert azért akadnak gondok, például nem igazán értettem, mikor is látnak az ellenfelek, a fejük fölé helyezett kijelző ellenére sem, és a játék végéig sem tudtam rájönni, hogy most akkor a sötétben észrevesznek-e vagy sem.
A játékidő egyik részét teszi csak ki a lopakodás, a maradék időben felfedezni fogunk és átvezetőket bámulunk. A rengeteg utalást, magyarázatot csak úgy lehetett kiemelni, hogy hagyták a készítők, hogy a játékos fedezze fel őket. Ezek a Burial at Sea második epizódjának legérdekesebb részei, ahol távol az „akciótól” nézelődünk és sokadszorra is rácsodálkozunk a Bioshock csodálatos világára. Azonban azt is meg kell hagyni, hogy ezek a részek az érdemi játékmenetből vesznek el, és mikor a sztori végére érünk, nagyon kevésnek fogjuk érezni azt a 3-4 órás játékidőt. Ennek ellenére is hosszabbnak és az újdonságok miatt tartalmasabbnak fogjuk érezni a második epizódot az elsőhöz képest.
A Burial at Sea EP2 nagyon jól összefogja a Bioshock-szériát. Sok kérdésre választ kapunk, rengeteg érdekességet tudunk meg a sorozat világáról, keretbe foglalja az Bioshock 1-et és az Infinite-et. Akinek megvan az alapjáték, annak kötelező vétel a Burial at Sea két része, a sorozat rajongóinak pedig nem hiszem, hogy ajánlani kellene, hisz nagy eséllyel már végig is játszották. Az Irrational Games nem fog már Bioshock-játékot készíteni és remélem, a kiadó nem adja illetéktelenek kezébe a sorozatot, hiszen a Burial az Sea-vel kerek a történet, és talán jobb lenne hagyni, hogy így maradjon meg a széria az emlékeinkben.
Kapcsolódó cikkek
már csak az vigasztal hogy kirúgtak mindenkit aki ezt a borzalmat elkövetni merészelte :)
A storihoz kapcsolodo jatekvezetes lapos.
Nincs ami miatt alig lehet abbahagyni.
Nem azt mondom, hogy rossz, de a jo nem ilyen.
Az elso bioshock egesz jo volt, a masodik kimaradt.
Az infinite viszont olyan semmilyen.
Szep az a meseszeru grafika, de valahogy lapos az egesz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.