A Bigben Interactive és a Kylotonn Racing Games idén is elhozta nekünk a Nemzetközi Automobil Szövetség rali-világbajnokságának hivatalos játékát. A 2017-es szezon a való életben is rengeteg újdonságot vonultat fel, változott a versenynaptár, módosítottak az útvonalakon, de ami ennél is fontosabb, hogy teljesen megváltoztatták az autók technikai paramétereit. Háromszáz helyett immár 380 lóerős autók állhatnak rajthoz, növeltek a turbó méretén, és nem kevesebb, mint 25 kilót csökkentettek az önsúlyon is - új élményt, új kihívásokat hozva a sportágba. És mindezt a játék is átvette!
A WRC 7 rendelkezik a FIA World Rally Championship minden jogával. Ennek megfelelően benne van az összes idei csapat, autó, sofőr és helyszín - tizenhárom bajnokságon és ötvenkét állomáson át versenyezhetünk a világ legjobb pilótáinak bőrébe bújva, a WRC, a WRC 2 és a WRC Junior kategóriák mindegyikében. A játék több fontos változáson is átesett idén, szebb lett a kinézete, újraprogramozták benne a teljes fizikai motort, javult a vezetési élmény, és nem utolsó sorban megjöttek hozzá az új autók is. A 2017-es Ford Fiesta RS, az új C3-as, az Hyundai i20 Coupe, és a legfrissebb Toyota Yaris, mint nagy visszatérő - hogy az előrendelőknek járó Porsche 911 GT3 RS RGT-ről ne is beszéljek.
A játékélmény a WRC 5-höz és 6-hoz képest látványos fejlődést mutat. Az egész sokkal nehezebb lett, már annyira sem lehet benne az úton tartani az autót, mint korábban, azt pedig mindenki végleg elfelejtheti, hogy kontrollert használva, full gázzal nyomja végig az állomásokat. A játék rendkívüli kitartást és koncentrációt igényel, minden kanyarnál le fogunk benne izzadni, visszapörgetés nincs, az útról lecsúszásért pedig időbüntetés jár - úgyhogy nyugodtan kijelenthetjük, ember legyen a talpán, aki egy 15 perces stage-et értékelhető időn belül elsőre teljesíteni tud. A játék ennek köszönhetően is szuper eSport-alapanyag, és ezt a készítők is tudják - nem véletlenül szenteltek neki külön menüpontot, külön közösséget a játékban, és azon túl is.
A WRC 7-et indítva vár ránk egy hosszú és kihívásokkal teli karriermód, de van lehetőségünk kötöttségek nélkül is versenyezni, személyre szabott beállításokkal és finomhangolásokkal, aztán a menüben találunk még multiplayer módot is hotseat és split screen lehetőségekkel, illetve mindig vannak benne eventek, meg weekly challenge-ek is, így fenntartva hosszú időn át az érdeklődésünket. A karriermód nem hoz sok újdonságot, nagyjából ugyanolyan, mint tavaly volt, nagyon izgalmas viszont, hogy autónk ezúttal is a legapróbb részletekig beállítható, gyakorlatilag tényleg mindenhez hozzá tudunk nyúlni benne. De érdekesség még, hogy a bajnokság futamai között nekünk kell javítgatnunk is, ami kifejezetten jó és élvezetes lett - bár nyilván ez nem újdonság az ilyen játékokban.
A WRC 7 azoknak fog tetszeni, akik szeretik a kihívásokat. Míg a DiRT és a DiRT Rally inkább egy szórakoztató játék volt, a Sébastien Loeb Rally EVO pedig szimplán rossz, addig a WRC-sorozat igyekezett mindig megtalálni a középutat a videojátékok és a szimulátorok között. Most ez egy kicsit az utóbbi irányba tolódott el, a játék megpróbál lemodellezni mindent, ami egy igazi autóban is vár ránk, a vezetési élmény kormánnyal lesz teljes, a tökéletes időeredmény pedig komoly kitartást és átlagon felüli reakciókat igényel. Persze nincs szó most sem igazi szimulációról, sőt a kezdő játékosok inkább fogják nehezen irányíthatónak, csúszósnak érezni az autót - de órák, napok alatt megszokható ez, onnantól kezdve pedig nem számít már más, csak a stopperóra. Profinak kell lennünk, ezt várja el tőlünk a játék.
A látvány nem lett rossz. A WRC-sorozat sosem volt igazán szép, de az új részen kitartóan reszeltek a készítők, hogy elfogadható legyen a végeredmény, és ennek meg is lett az eredménye. A motorháztető rendesen tükröződik, a fények és a tájak szépek, szuper a draw distance, és nincs több screen tearing sem, csak a konzolos 30fps sebességgel nem voltam megelégedve. PC-n nyilván nincs ilyen gond, és maga az összkép is szebb, úgyhogy rajongóknak inkább a számítógépes változatot ajánlom, közös negatívum viszont, hogy a közönség mindkét verzióban csak bambul maga elé, és a faágakon átszűrődő, ablakon megcsillanó fények is rettenetesen idejétmúltak még mindig.
A kocsik törésmodellje rendben van. Nem fogunk nagyon látványos totálkárokat látni, de ahogy kezdjük leamortizálni a vasat, úgy horpad a kasztni, esik le a lökhárító és nyílik a motorháztető is, szóval ez rendben van. Csak úgy, mint a koszolódás. Szépen be tudjuk teríteni dzsuvával az autónkat, és most először a kocsi is be tudja koszolni a pályát - a sárból kimászva, ahogy megérkezünk az aszfaltra, autónk máris szép traktornyomokat hagy maga után, szuper kis apróság ez. De jók a napszakok és az időjárások is, vannak reggeli, napközbeni és éjszakai futamok, esőben, hóban, szárazságban, ahogy annak lennie kell.
A pályák a WRC 6-ból lettek áthúzva, de a készítők javítottak mindegyiken. A növényzet, az utat szegélyező sziklák, és más elemek sokkal részletesebbek, gazdagabbak lettek, és még olyan dolgokra is figyeltek, hogy fékünk terhelés alatt narancssárgán kezdjen izzani, mint egy komoly és nagy játékban. A félszimulátor stílushoz tartozik többféle belső nézet is, rendes cockpit kamerával, raliélményünket csak a copilot rontja el, meg a béna irányjelző ikon. Társunk hihetetlenül bénán mondja be, hogy mi fog következni, egy csomó kisebb kanyarnál nem is szól, vagy a következőt mondja be, ami meg nyilván ellenkező irányú, mi meg csak pislogunk, hogy mi történik, miért szálltunk be a fák közé. De ugyanígy nem lehet számítani a felül megjelenő irányjelző ikonra sem, ami ráadásul még túl kicsi is, és kiesik a látóterünkből.
A készítők teljesen az alapoktól programozták újra a fizikai motort, amire részben azért volt szükség, mert a korábbi verzió tényleg nagyon idejétmúlt volt már, részben pedig azért, hogy a játék jobban illeszkedjen az új, erősebb és gyorsabb autókhoz. A WRC 7-ben sokkal jobban lehet már érezni a sebességet, az autó reszponzívabb minden korábbinál, és összességében maga a handling is csak pozitív változásokon esett át. Nagy kár, hogy vannak itt is hatalmas bugok. Velem történt olyan például, hogy lecsúsztam az útról, az autó pedig beleütközött egy kőbe, amitől felrepült az égnek, és egy jó hatot szaltózott is, mire újra földet ért - de legalább járt érte egy achievement, hát az is valami.
De csapnivaló a replay is. Én szeretem visszanézni a versenyeimet, hogy gyönyörködjek egy kicsit az autóban, meg hogy milyen szépen vettem a kanyarokat, az egész kamerakezelése viszont olyan, mintha a készítők egy percig nem tesztelték volna. Van nézet az anyósülésből, csak épp a copilotot felejtették el kivenni hozzá, akinek a feje így folyamatosan belelóg a képbe, eltakarva az utat, ami pedig még ennél is rosszabb, az a helikopteres közvetítés. Fentről látjuk az autónkat, szépen követ is minket, aztán a kamera egyszer csak belemegy a hegyekbe, mi pedig csak nagy barna meg fekete elemeket látunk egymásba csúszni - a játéknak fogalma sincs róla, hogy nem látunk amúgy semmit.
A hangok megfelelőek. A road noise-ok jók, az alvázon szépen kopognak a kavicsok, kapcsolgat a turbó, és pattog a kipufogó, csak ütközésnél béna az egész, a horpadó kasztninak nincs semmi komoly, hangos zaja, de ez mondjuk elmondható a legjobb játékokra is. Zene nincs a játékban, így ezt ugorjuk is túl, amit pedig még megemlítenék, az a kormánytámogatás. A játék három márkával dolgozik együtt, a Logitech, a Thrustmaster és a Fanatec kiegészítői futnak vele, ha neked is ilyen van, akkor nem kell aggódnod - de a készítők a biztonság kedvéért azért feltöltöttek egy listát a honlapra is, hogy mindenki ellenőrizhesse a maga setupját.
A WRC 7 sokat fejlődött idén. Még mindig vannak hibái és hiányosságai, még mindig nem olyan szép és részletes, mint mondjuk egy Codemasters-autóverseny, de a stílus rajongóinak így is érdemes kipróbálniuk. Rétegjáték lesz, nem fog mindenkinek tetszeni, főleg nem annak, aki mondjuk a DiRT Rally élményeit keresi benne, más kategória ez, máshogy is kell rá nézni. De aki teheti, próbálja ki!
A WRC 7: FIA World Rally Championship PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi ez utóbbin teszteltük.
sajnos nehéz labdába rúgni a nagy címek ellen ahol a tényleges fejlesztési költség sokszorosát költik marketingre és a tényleges tartalom nincs benne de még így is jó évvolt a wrc 7 és a project cars 2 minden várakozásomat felülmúlták és nem fog a kormányom porosodni :)
Én ugyanezt érzem és mondom
10 pontos!!!
közel másfél éve szimulátorozom de ezen a játékon nagyon meglepődtem
ez a játék annak ellenére amit idén felmutat egy csökkentet áru játék a többi játékkal ellentétben 14 ezer forint az első napon is l!!!!
hihetetlen jó kormánnyal nyomni ekkora fejlődést nem láttam még a részek közt mindent helyre raktak !
a grafika egy generációnyit fejlődőt megjelentek a fény effektek
az irányítás nagyon élvezetes és élethű lett kormánnyal játszva
belső nézetből nyomom azt is megcsinálták végre rendesen
igen a dirt rally nagyon jó szimulátor benne is van 100+ órám de ez a játék olyat tud ami se az se semmi más játék nem tudót felmututani ebben a generációban mégpedig van benne használható multipayer 52 rally szakaszon lehet egymás ellen menni és nem arról szol hogy az első féktávon belémjőnnek 200 al
számomra 10/10 es lett és számomra az év játéka
Ugye tudjátok, hogy a Dirt4 60 FPS-el megy? Míg ez a csodaszép valami csak 30-al. Így naná, hogy szebb az utóbbi...
Szóval bőven nem trágya az a Dirt4, nem is állna 84%-on metacriticen ha az lenne...
De könyörgöm, 2017-ben, pláne aki ennyit rallyizott már el lehetne érni végre arra a szintre, hogy tisztában legyünk egy játék erényeivel, képességeivel is...
Lehet fikázni ott a grafikát, de akkor én még jövök, én elkezdem itt ezt osztani, deszar, 30 FPS, szánalmas, 2017-ben...
Ez se tokeletes(de kapott par napja egy patch-t) viszont van benne kihivas es rengeteg palya. A latvany nekem megfelel szerintem szep.:)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.