Total War: Warhammer III - Forge of the Chaos Dwarfs teszt

Link másolása
A gigászira nőtt fantasy stratégia megkapta az első valódi tartalommal bíró, fizetős kiegészítő pakkját a vegyes fogadtatású Champions of Chaos után.

Az elmúlt egy évben akárcsak az előző játék, a harmadik felvonás is megkapta az ingyenes kiegészítést (Immortal Empires), amely egyetlen térképre tereli a sorozat játszható népeit, illetve a káosztörpökkel együtt érkezik és kiegészül a szintén mindenki számára elérhető Mirrors of Madness-szel, ami két új érdekes játékmódot is hoz a palettára. Engedjük viszont, hogy a műsor fókuszába most a sötét Hashut istenségért rajongó, kisebb termetű gazfickók kerüljenek – bár értük most fizetnünk kell, cserébe tényleges újdonságokat is kapunk, amelyek feldobják az egyébként sem unalmas kampányt.

Ezek a törpök sötét és korrupt változatai nyugati kuzinjaiknak, a törp nemzet lelkének és természetének legsötétebb elemeinek megtestesítői – gyűlölettel teliek, erőszakosak, kapzsiságuk határtalan, gonoszság lakik a szívükben. Elfordultak az ősi istenektől és átadták magukat Hashutnak a lángok, zsarnokság és mohóság káoszistenének, és felépítették a Régi Világ legfejlettebb iparára épülő birodalmukat messze keleten.

Az ég nem látszik már, hisz a kopár, rémálomszerű tájat tarkító pokoli gyárak kéményei teleokádták koromfekete füstfelhővel a levegőt, a manufaktúrák ontják magukból a démonokkal fuzionált gépezeteket, a pusztító fegyverzeteket és varázslatos páncélokat. Pótolható és eldobható goblin, ork és más rabszolgák görbe hátára épül mindez, miközben a romlott törp lordok Zharr Tornyából uralkodnak és vívják belső, politikai csatáikat.

A káosztörpök célja a Realms of Chaos kampányban természetesen nem Ursushoz kapcsolódik, saját győzelmi feltételt és mechanikát kaptak. Ez a csoportosulás szeretné még feljebb pörgetni a fordulatot, és sötét istenségük, Hashut Vérére pályázik. Ehhez meg kell építeniük Hashut Hatalmas Fúróját™, ami képes átütni a valóság szövetét, hogy találkozhassanak istenükkel, nem mellesleg leigázhassák alsó hangon az Ismert Világot. A fúró építéséhez szükséges néhány épület megléte, illetve a fő attrakció négy tiszta törp ereklye korrumpálásáról szól. Ezeket kell megszerezniük haragtartó nyugati rokonaiktól, majd démonokat kötni hozzájuk és beépíteni a szerkezetbe.

A célok eléréséhez három lordot választhatunk, Astragoth Ironhand főpap, Drazhoath the Ashen főmágus, és Zhatan the Black, Zharr Tornyának parancsnoka képében. Astragoth sokkal nagyobb befolyásra tehet szert a Torony politikai életében, továbbá vegyesen a tűz és Hashut-specifikus mágia szakértője. Mivel lassan kővé válna és veszít erejéből, egy remek minilépegetővel szeli át a csatateret, állig páncélban.

Drazhoath hasonlóan talpig vasba öltözött, egyformán jól bánik Hashut mágiájával erővel, mint a fejszével, repülő hátasával komoly károkat okozhatunk ellenségeinknek. Emellett kiváló ismerője a pokoli gépezeteknek, így a kampánytérképen elsősorban ipari bónuszokkal, fegyvergyártással gazdagodunk őt választva.

Zhatan ezzel szemben igazi gyilkos hajcsár és hatékonyságra épít – véráldozattal és munkaerővel látja el a törpök sötét Tornyát. Ha közelharci lorddal vágnánk bele ebbe a démoni ipari forradalomba, akkor Zhatannal érdemes indulnunk, hiszen képességei és öltözete lehetővé teszik, hogy a legsűrűbb csatában is helytálljon, különböző hátasokkal különböző irányba specializálva őt. Mindhármuk segítségére lesz a zöldbőrű egységeket tápoló hobgoblin hős, farkason lovagló legendás törzsfő, Gorduz Backstabber.

A sötét törpök gazdasági mechanikájába látszólag igen tetemes energia ment bele, rengeteg fogaskereke van a gépezetnek, és oda kell figyelnünk, hogy minden olajozottan és a lehető leghatékonyabban működhessen. Egy területen háromféle településtípusunk lehet: a torony szokásos provinciaszékhelyként funkcionál, az előőrsök felelnek a nyersanyag termelésért, ezek gyakorlatilag bányák, harmadik pedig a gyár, itt arany vagy fegyverzet állítható elő. Egy-egy település elfoglalásakor eldönthetjük, hogy melyik típust szeretnénk faragni belőle, illetve saját városainkat is átkonvertálhatjuk súlyos árat megfizetve.

Ebből már nagyjából körvonalazódik is, milyen elemekből épül fel a gazdaság: az épületek egy részének fejlesztéséhez és a fegyverzetek előállításához nyersanyag szükséges, a nyersanyag kitermeléséhez pedig munkaerő. Munkaerőt hódítással szerezhetünk, vesztes ellenfeleinket sötét bányáink mélyére száműzve, illetve hadikonvolyokat küldhetünk a szélrózsa minden irányába cserekereskedelmet folytatva. Ez utóbbi szinte olyan, mint Cathay karavánjai. A befolyó munkaerőt szétoszthatjuk a provinciák közt, illetve átcsoportosíthatjuk is ezeket, ha a szükség úgy kívánja – 100% termelési hatékonyság, Hashut nevében!

A káosztörpök seregei alapvetően háromféle őstípust foglalnak magukban. Zöldbőrűek, azaz orkok, goblinok és hobgoblinok alkotják a haderő alacsonyabb szintű törzsét, ezeket szinte korlátlanul toborozhatjuk. A keménykötésű törp egységek és Hashut tüzes szörnyetegeiből egyszerre azonban csak korlátozott számú lehet a seregeinkben.

Ez utóbbit orvosolja a fegyverzet, mint erőforrás, ugyanis ebből kell költenünk, ha szeretnénk több káosztörpöt vagy démont a csapatainkban tudni, illetve a meglévő egységeinket stat és képesség szinten is tápolhatjuk: ezek fixen lekötnek egy adott mennyiségű fegyverzetet körönként, cserébe pompás bónuszokkal látnak el minket a csatamezőn. Ebből is látszik, hogy brutál egyensúlyra kell törekednünk, ha fenn akarjuk tartani a pokoli hadigépezetet, és ésszel kell hozzányúlni minden településhez és fejlesztéshez.

Minden körben kapunk Konkávé-pontokat is, amelyekkel Zharr Tornyában növelhetjük befolyásunkat a többi káosztörp csoportosulás kárára/mellett székeket vásárolva. Ezek a tanácsbéli helyek különböző bónuszokkal látnak el minket, és minél feljebb törünk a toronyban, annál nagyobb jutalmakkal jár egy-egy tanácsbéli szék – a torony tetején egyébként a többi sötét törp annektálása található. A székeket kicsit drágábban ellophatjuk társainktól, akik vissza is rabolhatják őket, azonban valamennyire kooperatív is a téma, hiszen, ha egy szekcióból minden székben ül valaki, további bónuszt kap az összes törp alfrakció is… ez remekül tud működni multiplayerben is egyébként.

A káosztörpök remek szórakozást nyújtanak, és amíg rá nem érez az ember, kellően gondolkodós a gazdasági mechanikájuk, valamint elképesztően erősek és szívósak az egységeik. Egy gombnyomásra megsürgethetjük az épületeink elkészültét némi áldozatért cserébe, de ugyanígy megtolhatjuk a hadiipart fegyverzetekkel, vagy szorosabbra vonhatjuk szorításunkat a birodalmon, ezzel ideiglenesen felborítva a gazdasági egyensúlyt, de nagy segítséget adva az éppen aktuális kihíváshoz.

A rémálomszerű iparvidék, a Hashut biztosította tűzegységek, a démoni ostromgépek, ágyúk megvalósítása lenyűgöző és a Total War skálán látni ezeket fantasztikus. A Champions of Chaos után elégedettek lehetünk, ez igazi tartalom, ráadásul a gonosz törp tesók messze nem kaptak elég szeretetet mostanában a wargaming szcénában sem, ha más nem itt virtuálisan pótolhatják a rajongók ezt. Azért egy dolgot megemlítenék, ami igen keserű számomra, hogy ezt az egész munkaerő-termelés-rabszolga-mechanika tökéletesen passzol a sötételfekhez, akiknél a korábbi kicsit egyszerűbb rendszert átalakították/megszüntették a TW3 kapcsán. Szerintem ilyennek kellene lennie az ő működésüknek is, mint ami most a káosztörpökkel “totál újdonságként” érkezett. Őszintén remélem, hogy ebből az újragondolásból majd szárba szökken a többi nép mechanikájának fejlesztése is…

A Creative Assembly Warhammer-trilógiája gyakorlatilag egy tisztelgés és emlékmű egyben a régi-Warhammer Fantasy univerzumnak, és őrzi meg annak esszenciáját digitális formában az utókor számára. Ez a gigász nem tökéletes, akadnak bakik, tele van játékegyensúlybéli problémákkal, azonban annyi egyedi ötlet, tartalom található meg ebben a sokrétű sandboxban, hogy továbbra is Total War és a Warhammer rajongók virtuális polcán a helye. Ezt bővíti csak tovább a Forge of the Chaos Dwarfs. Ha érdekel téged a korrupt törpök közgazdaságtana, rajongsz a nehéziparért, esetleg kohó volt a jeled az oviban, akkor határozottan ajánlom neked ezt a DLC-t.

 A Total War: Warhammer III és kiegészítői PC-n érhetőek el.

Kapcsolódó cikkek

1.
1.
Deadpool
Talán ettől a DLC-től népszerűbbek lesznek és többet fognak szerepelni a loreban is, sőt, talán új miniket is kapnak. Még a fekete orkokat is nekik lehet köszönni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...