
Heroes of Might & Magic V: Hammers of Fate
- Írta: Mast3rmind
- 2007. január 31.
Link másolása
Értékelés
6.5
Néhány évvel ezelőtt, a fanatikus körökre osztott stratégia rajongók azon aggódtak, hogy a Heroes of Might & Magic sorozat teljesen meghalt a 3DO. Ez az előtt volt, hogy a Nival és az Ubisoft felélesztette a játék sorozatot a Heroes of Might & Magic V-tel. Most, hogy bebizonyítsák a játék folyamatos sikerét, egy új kiegészítővel leptek meg minket, amiben egy vadonat új játszható oldalt kapunk, egy új kampánnyal és sok extra kis dolgokkal, amik az eredi játékból kimaradtak hely- és időhiány miatt.
Az új népet, amit Fortress-nek hívnak (itt inkább a Törpe szót használnám rájuk) egy igazán felüdítő oldal a régi népekhez képest. A Törpe sereget hosszú szakállas baltával vagy kalapáccsal felszerelt kis emberek alkotják, néhány Törpe egység pedig igazán erősre sikeredett kis alkata ellenére. A medve lovasok jó példák erre, simán felöklelhetik ellenfeleiket, így elkerülhetik az esetleges ellentámadásokat. A pengeforgató, kötényt viselő Berserker-k is könnyedén elkerülhetik az ellentámadást ha alkalmazzák különleges képességüket.

De a számomra legtetszetősebb egység mégis a Warlord lett. Ezek a masszív törpök a bal kezükben baltát tartanak, míg a jobb kezükből varázslatokkal támadhatnak ellenfeleikre nagy távolságra. És ami a legjobb, hogy teleportálhatják magukat a csatatéren, amely által a sereg egyik leggyorsabb egységére tehetünk így szert. Már csak pár villám varázs ellenállás elleni tárgyakat kell aggatnunk lényeinkre és olyan csapatot kapunk, aminek semmi se állhat az útjába.

Összefoglalva az idáig hangzottakat, a törpök tökéletesen passzolnak a játék világba. Egy kicsit keményebbek, egy kicsit lassúak és nem is olyan jók távolsági harcban, mint más népek harcosai, de ez könnyen orvosolható megfelelő taktikával, sőt a játék végére ez előnyt kovácsolhat számunkra.

A törpöknek saját varázs rendszerük van, mely rúnák használatára épül. Nem úgy mint más fajok, a törpök mana helyett nyersanyagot használnak föl, hogy bonuszokkal lássák el egységeiket. Mint a többi nép varázslatainál, a hős képességeinek az adott irányba való fejlesztése esetén természetesen csökkenek az elhasznált rúnák száma. Sajnos, semmi igazán újat nem kapott a többi nép. Persze, vannak új tárgyak és új hősök, de nincsenek új egységek, illetve új képességek, amelyek feldobnák a többieket.

Sajnos, a Végzet Pörölyének hadjárata kicsit béna lett. A kampány három fejezetre van felosztva, amelyek mindegyike öt-öt küldetést tartalmaz. Az első fejezetben igazán nem is próbálhatod ki az új népet. Hanem megint órákon keresztül a már előző részekben is halálra unt Renegád Menedék Seregeivel (emberek) lehet haladni. Mi értelme volt akkor kiegészítőt készíteni, ha már a játékos ki sem próbálhatja azonnal az új félt? Persze megérteném ezt ha lenne pár emberi küldetés, amely újra bevezet a játékba és lezárja az előző rész eseményeit, de hogy öt küldetés erejéig ismét az ő oldalukon harcoljunk az már egy kicsit sok volt.

Nem meglepő, hogy ezeknek a küldetéseknek a nagy részehosszú és unalmas. Sajnos a játékos még nem is fedezheti föl a tájat és saját taktikájával győzze le ellenfelét, mert a program ezt is szűk keretek közé zárja a Végzet Pörölyében. A játék hadjárat módban ezekből a lépésekből áll: felfedezed az egész térképet és legyőző minden ellenséges népet, amíg nincs vége a játéknak. Emiatt a hadjárat inkább fárasztó, mintsem szórakoztatóra sikerült.

Ugyan ez mondható el az AI olykor-olykor „lyukacsos agyára". Az ellenfelek általában passzívak, még a legnehezebb fokozaton is. Tehát nem meglepő, hogy olyan jelenségekkel találkoztam, mint hogy a gép egy várat egy darab paraszttal őrizetet, illetve, hogy őrizetlen területek mellet halad el, semmiféle terület foglalási szándékkal. Sajnos az események általában annyira sriptelve vannak a hadjáratban, hogy a gépi ellenfél általában idegesítőbb, mintsem kihívást nyújtó.

Ugyan ez igaz a töménytelen mennyiségű barikádra és várkapura a térképeken. Hogy olyan területektől távol maradj, melyeket nem szabadna felfedezned, a fejlesztők szerint az volt a legjobb megoldás, hogy pár ezer fős szörny sereget dobtak a várkapuba védelem képpen. Amilyen makacs voltam, átküzdöttem magam pár ilyen kapun és ezek után teljesen bebizonyosodtam afelől, hogy ezek a kapuk tényleg csak azért voltak kihelyezve, hogy az üres területeket „eltakarják" a játékos szemei elől...mondhatom szép.

A karavánok megjelenése kellemesen érintett. A Heroes V-ben, a játékosnak hősöket kellet kiküldenie, hogy azok összegyűjtsék a seregeket a legeldugottabb seregtoborzó helyekről, majd egy helyen csoportosítsák erőiket. Ezt anno egérrel nem volt nehéz megoldani, de mégis csak idő pazarlás volt és, hogy megvalljam az igazat kicsit idegesítő. Most már a játékos képes a seregeket az állomásokról egy helyre irányítani és könnyedén összevonni őket. Amint megvásároltuk a sereget, azok maguktól pár kör leforgása alatt az adott várba érkeznek és őrségbe állnak. A játékosok nyomon követhetik a vagonok mozgását a térképen és a városban megtudhatják azok érkezését.

A Végzet Pörölye engedélyezi a "folyamatos" internetes játékot. A játék körökre osztott marad, ám a játékosok egyszerre mozognak. Ám amint a két játékos „lőtávba" kerül egymással a játék vissza áll a régi módszer szerint. Miközben tényleg felgyorsítja a játék első köreit ez a mód, sajnos ez sem adja meg a lehetőséget a körökre osztottság nélküli játékhoz. Érdekesség, hogy a játék egy véletlenszerű pályakészítővel is rendelkezik. A pályaszerkesztő tényleg tud érdekes pályákat készíteni, de sajnos nem lehet eléggé szabályozni, csak az eredeti pályaszerkesztővel. A méret, szörny szint és az alagút rendszeren kívül nagyon semmit nem tudsz beállítani. Legalább egy olyan választható opciót szívesen láthattam volna, amiben, kiválaszthatom a pályán játszható fajokat és terep fajtáját.

A Végzet Pörölye nagy változásokat nem eszközölt grafika és hangok terén. A megjelenítés még minid csinos és a Törpök kinézete és animációi tökéletesen passzolnak a játékstílusához.. A Törp várost kellemes hangulatat járja át és van benne olyan fantörpikus érzés is (bocs ezt a poént el kellet lőnöm ). Sajnos, a játékban megmaradtak a gyenge és ronda átvezetők, melyeket a játékmotorja kelt életre.

A Heroes of Might & Magic rajongókat biztosan nem fogja eltántorítani ez a sok negatív, melyeket feljebb írtam. Az egy új néppel és a játékmenetben tett apróbb változtatásokkal, a Végzet Pörölye sokkal inkább hasonlít egy küldetés kiegészítő csomagra, mintsem egy teljes nagy játékdobozos kiegészítőre. Kapsz egy jó 15-20 órányi kikapcsolódást cserébe, egy nem túl izgalmas hadjárattal karöltve.

De a számomra legtetszetősebb egység mégis a Warlord lett. Ezek a masszív törpök a bal kezükben baltát tartanak, míg a jobb kezükből varázslatokkal támadhatnak ellenfeleikre nagy távolságra. És ami a legjobb, hogy teleportálhatják magukat a csatatéren, amely által a sereg egyik leggyorsabb egységére tehetünk így szert. Már csak pár villám varázs ellenállás elleni tárgyakat kell aggatnunk lényeinkre és olyan csapatot kapunk, aminek semmi se állhat az útjába.

Összefoglalva az idáig hangzottakat, a törpök tökéletesen passzolnak a játék világba. Egy kicsit keményebbek, egy kicsit lassúak és nem is olyan jók távolsági harcban, mint más népek harcosai, de ez könnyen orvosolható megfelelő taktikával, sőt a játék végére ez előnyt kovácsolhat számunkra.

A törpöknek saját varázs rendszerük van, mely rúnák használatára épül. Nem úgy mint más fajok, a törpök mana helyett nyersanyagot használnak föl, hogy bonuszokkal lássák el egységeiket. Mint a többi nép varázslatainál, a hős képességeinek az adott irányba való fejlesztése esetén természetesen csökkenek az elhasznált rúnák száma. Sajnos, semmi igazán újat nem kapott a többi nép. Persze, vannak új tárgyak és új hősök, de nincsenek új egységek, illetve új képességek, amelyek feldobnák a többieket.

Sajnos, a Végzet Pörölyének hadjárata kicsit béna lett. A kampány három fejezetre van felosztva, amelyek mindegyike öt-öt küldetést tartalmaz. Az első fejezetben igazán nem is próbálhatod ki az új népet. Hanem megint órákon keresztül a már előző részekben is halálra unt Renegád Menedék Seregeivel (emberek) lehet haladni. Mi értelme volt akkor kiegészítőt készíteni, ha már a játékos ki sem próbálhatja azonnal az új félt? Persze megérteném ezt ha lenne pár emberi küldetés, amely újra bevezet a játékba és lezárja az előző rész eseményeit, de hogy öt küldetés erejéig ismét az ő oldalukon harcoljunk az már egy kicsit sok volt.

Nem meglepő, hogy ezeknek a küldetéseknek a nagy részehosszú és unalmas. Sajnos a játékos még nem is fedezheti föl a tájat és saját taktikájával győzze le ellenfelét, mert a program ezt is szűk keretek közé zárja a Végzet Pörölyében. A játék hadjárat módban ezekből a lépésekből áll: felfedezed az egész térképet és legyőző minden ellenséges népet, amíg nincs vége a játéknak. Emiatt a hadjárat inkább fárasztó, mintsem szórakoztatóra sikerült.

Ugyan ez mondható el az AI olykor-olykor „lyukacsos agyára". Az ellenfelek általában passzívak, még a legnehezebb fokozaton is. Tehát nem meglepő, hogy olyan jelenségekkel találkoztam, mint hogy a gép egy várat egy darab paraszttal őrizetet, illetve, hogy őrizetlen területek mellet halad el, semmiféle terület foglalási szándékkal. Sajnos az események általában annyira sriptelve vannak a hadjáratban, hogy a gépi ellenfél általában idegesítőbb, mintsem kihívást nyújtó.

Ugyan ez igaz a töménytelen mennyiségű barikádra és várkapura a térképeken. Hogy olyan területektől távol maradj, melyeket nem szabadna felfedezned, a fejlesztők szerint az volt a legjobb megoldás, hogy pár ezer fős szörny sereget dobtak a várkapuba védelem képpen. Amilyen makacs voltam, átküzdöttem magam pár ilyen kapun és ezek után teljesen bebizonyosodtam afelől, hogy ezek a kapuk tényleg csak azért voltak kihelyezve, hogy az üres területeket „eltakarják" a játékos szemei elől...mondhatom szép.

A karavánok megjelenése kellemesen érintett. A Heroes V-ben, a játékosnak hősöket kellet kiküldenie, hogy azok összegyűjtsék a seregeket a legeldugottabb seregtoborzó helyekről, majd egy helyen csoportosítsák erőiket. Ezt anno egérrel nem volt nehéz megoldani, de mégis csak idő pazarlás volt és, hogy megvalljam az igazat kicsit idegesítő. Most már a játékos képes a seregeket az állomásokról egy helyre irányítani és könnyedén összevonni őket. Amint megvásároltuk a sereget, azok maguktól pár kör leforgása alatt az adott várba érkeznek és őrségbe állnak. A játékosok nyomon követhetik a vagonok mozgását a térképen és a városban megtudhatják azok érkezését.

A Végzet Pörölye engedélyezi a "folyamatos" internetes játékot. A játék körökre osztott marad, ám a játékosok egyszerre mozognak. Ám amint a két játékos „lőtávba" kerül egymással a játék vissza áll a régi módszer szerint. Miközben tényleg felgyorsítja a játék első köreit ez a mód, sajnos ez sem adja meg a lehetőséget a körökre osztottság nélküli játékhoz. Érdekesség, hogy a játék egy véletlenszerű pályakészítővel is rendelkezik. A pályaszerkesztő tényleg tud érdekes pályákat készíteni, de sajnos nem lehet eléggé szabályozni, csak az eredeti pályaszerkesztővel. A méret, szörny szint és az alagút rendszeren kívül nagyon semmit nem tudsz beállítani. Legalább egy olyan választható opciót szívesen láthattam volna, amiben, kiválaszthatom a pályán játszható fajokat és terep fajtáját.

A Végzet Pörölye nagy változásokat nem eszközölt grafika és hangok terén. A megjelenítés még minid csinos és a Törpök kinézete és animációi tökéletesen passzolnak a játékstílusához.. A Törp várost kellemes hangulatat járja át és van benne olyan fantörpikus érzés is (bocs ezt a poént el kellet lőnöm ). Sajnos, a játékban megmaradtak a gyenge és ronda átvezetők, melyeket a játékmotorja kelt életre.

Nem tud vki egy oldalt,vagy elküldeni????
Mert sehol se találom
Előre is kösz
az szójjon msn:repatrik97@hotmail.com
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.