A gondolat, hogy soha többet nem kell a PC hardverét fejleszteni és a konzolparkunkat lecserélni ahhoz, hogy a legújabb játékokkal játszhassunk, mindenképpen hívogató. A játékok folyamatos fejlődése egyelőre rendszeres kiadásokat követel meg a játékosoktól, azonban az OnLive nem mást ígér, minthogy ezt a problémát átugorva akár egy gyenge netbookon is játszhatunk az aktuális slágercímekkel, ha az internetkapcsolatunk sávszélessége elég nagy. A szolgáltatással szemben ugyan sokan szkeptikusak, a rendszerben rejlő lehetőségekről bárki meggyőződhet, ha letölti az ingyenes próbaverziót - mi is így tettünk.
Bár a felhőrendszereket eddig is nyomon érhettük a gamer világban - a Steam például régóta a Valve szerverein tárolja a játékok mentéseit -, az OnLive maga a cloud gaming, a felhasználóknak még csak le sem kell tölteniük a játékot, a program a szolgáltató szerverein fut, a játékos pedig az interneten keresztül kapja az “adást”. Az elképzelésnek több előnye is van: nem vagyunk hardverhez kötve, hiszen a számítási feladatokat a távoli szerverek veszik a vállukra; azonnal indíthatjuk a megvásárolt játékot, nem kell telepítéssel és letöltéssel szöszölni; ráadásul az egyes platformok közötti különbségeket is könnyedén áthidalhatjuk.
A tesztnek még koránt sincs vége, a teljes cikket a HWSW-n olvashatjátok el!
Amúgyis hamár olyan gyors és akadásmentes net kell hozzá akkor mi az a negyedóra amit a letöltésre kell szánni... Részemről inkább várok egy kicsit míg lejön a játék mintsem hogy a lassú szerverek illetve a netántán belassuló netek miatt sokszorta negyedórát kellene átlaggolnom.
Ha lesz is belőle valami én tuti nem fogom használni, digitális téren maradok a Steam-nél ott még telepíteni sem kell. Lehet a jövőben a jó gép presztízs dolog lesz de nem bánom.
Ja és a moddolás nem oldható meg, tudom. Hogy a későbbiekben lehet-e az kiderül.
Meg úgy személyesebb is .
Másrészről szerintem az OnLive nak semmi köze ahhoz hogy a nyomorult magyar szolgáltatók hogy basszák át a népet és verik át a vevőiket a beigért sávszélességük helyett egész mást szolgáltatva.
Az hogy egy Net Speed Meter (azaz NSM) mit mutat az semmit sem számít. Tudom...ezzel foglalkoztam. Az egy pár mp-s cscsforgalom optimális esetben, amit talán EGYSZER fogsz egy hónapban látni ha pl Wowozol és közben Fb-zzel ,meg megy egy két letöltés...amit egy 120 megásnak SIMÁN fel kéne zabálnia keresztbe kasul, mert kb az 1/3 adát eszi...ha nem ilyen 40 gigás filmeket töltesz 10 esével csúcssebességgel.
Az pedig hogy van egy 5 megás net és ebből 3 at szolgáltatnak, de ha letöltesz 300kb/secnél jobban nemmegy az szánalom és a szolgáltatókat és a vevőket is minősíti: mert avevők buták és nemértenek hozzá, hogy nem azt kapják amiért fizetnek, meg a szolgáltatót hogy megengedi magának hogy SZÁZEZRÉVEL verje át az embereket.....Welcome to Magdzsalolszág. ahogy kínai barátaim mondják.
Egyébként ez az egész játékiparnak hihetetlen dobás, minden téren hihetetlen fogyasztás várható. Az hogy 2-3 napra elő tudsz fizetni és nemkell azért aggódnod hogy jaj nemfog xy játék futni a gépemen extrém business. É ha azt képzelitek, hogy a vid kártya gyártól meg egyebek nemhagyják, tévedtek, mert ugyanazt eladják akkor a szolgáltatónak. És Pc-t nemcsak játszani veszel amúgy sem. Egy grafikus aki azon dolgozik tesz arra hogy OnLive on gyorsan megy a játék....
A játékkészítők is elengedhetik magukat végre renszerkövetelményileg kicsit jobban és az hogy az egész Online megy nagy lökést fog adni a multiplayer játékoknak valamint a multiplatform alapja lessz. Nelessz xbox meg ps...lesz egy Pc szerű valamid amin ez megy hibátlanul és kész....mert a szerveren megy minden platform.
A kérdés, hogy a kiadók (a kicsik biztos nem, de az igazán nagyok) vajon szembe mernek-e menni mondjuk a két nagy multival ?! Bennük van annyi erő és potenciál talán, hogy megtegyék, persze ez ellen ott vannak a szankciók lehetősége és az exkluzív tartalmak, ami lássuk be eddig is igen szépen tolta a Sony szekerét és mostanság SAJNOS az MS is megtanult ezzel élni :((( "Mi vagyunk az epic (fail) és minden játékunk megjelenik pc-re". ))):
Az EA például elindult valami hasonló irányba az Originnel, amitől nincs olyan messze a saját szolgáltatás. Ki tudja a Valve nyilatkozatai is igen sejtelmesek. Bár ez is csak azt látszik igazolni, hogy a konzolok (akármilyenek is lesznek majd) mellett és talán a pc helyett (ez kérdéses) lehet harmadik / negyedik az onlive. Nem több és nem is kevesebb...
Kettő: Azért azt TE sem gondolhatod komolyan, hogy az MS és a SONY majd hátratett kézzel szomorkodik az "elmaradt hasznon" (mert nem kell hozzá egyetemi diploma, hogy kitaláld, ezt nem másként fogják felfogni.).
A kérdés csupán annyi, megy-e a szekér annyira, hogy rámozduljanak. Gondold csak el: azért képesek pereskedni a multik és egymást próbálják ellehetetleníteni a legkicsinyesebb és piszkosabb eszközökkel, hogy a másik nehogy több bevételt szerezzen egy látszólag hasonló (!!!) készülékkel (és ez miatt szabadalmi háború indul, na vajon kire gondolok :) akkor egy milliárdos üzletet hagynának kicsúszni a kezükből ? Ugyan már !
Az ms ráadásul évek óta azon görcsöl, hogyan tehetné a pc-s játékipart is olyan számára jövedelmező üzletággá, mint a box. Nem tudom hallottál-e a w7 előtti zseniális TC-s terveikről, a szoftver licence díjról, amit a fejlesztő fizet, csak, hogy fusson a programja natív környezetben windows-on (mondjuk már a .NET sem az, de ezt ők másképp látják :), különben csak egy emulált layeren (boxnál ugye ez lenne az xna: limitált hardware hozzáféréssel !!!)
Ilyen jövőkép mellett leginkább a tartalommal lehet leginkább probléma az onlive-on (vagy játszol flashes, webgl-es játékokkal, amihez meg amúgy is elég lenne a netbook :)))))))
Eddig 3 szolgáltatónál voltam (T-com, UPC, Digi), de mindegyik biztosította az igért sávszélességet, sose esett vissza a garantáltra.
Minél népszerűbb lesz, olyan hatványozottan fog megnőni az erőforrás igénye, hogy azt egyszerűen fizikailag (internet és szerverpark) nem lesz képes kiszolgálni --> egyre többe kerül fenntartani és romlik a szolgáltatás színvonala. Valamint egyre nagyobb tüske lesz az ISP-k, MS és a Sony szemében.
Amikor pedig már zavarni fogja őket, egyszerűen letiltják a tartalmaikat róla, vagy csak ellehetetlenítik, olyan díjjakkal szerződnek velük... Valamint ez az ISP-ket is "felesleges" fejlesztésbe hajszolja (profitot von el !!!) ráadásul a kisbetűs részben minden "korlátlan" szolgáltatás licencében ott van a limit amikortól mégis korlátozni fognak (különben beledöglenek). Súgok: UPC Fiberpower 120 --> 300GByte. Nem nehéz kiszámolni, hogy NAPI 10GB adatforgalom után le fognak csapni pár tíz KILOBIT sávszélre. :))) Most akkor gondoljatok bele, mi van hogy ha minden tartalom, Filmek, tv, cloud adatok neten jönnek-mennek ! :O
Nem vagyok cloud ellenes, jó dolognak tartom, mindaddig amíg én döntöm el, hogy milyen adatot tartok meg privátnak és mit teszek fel cloudba ! Persze az emberek döntő többsége ostoba birka, pláne nagy tömegben (lásd, értelmező kéziszótár: facebook, apple, divat és egyéb címszó alatt :)))
és szerintem nincs olyan sok gamer pl pesten főleg olyan aki ezzel játszana,hogy leterhelné annyira szerintem.na meg a szolgáltatónak legalábbis az igényesebbeknek muszáj állandó sávszélességet biztosítaniuk.
ahhoz,hogy elinduljon 3 mb/s-es net kell.igaz ilyennel gyengébb felbontásban fut,de 5 mb/s-es nettel már HD-ban kellene mennie.szerinted MO-n és más EU országokban nincs 5 mb/s-es net?már több éve.sőt már vannak 100 mb/s-es netek is városban...
viszont amikor utoljára próbálni akartam nála már nem ment:S azt írta,hogy nem érhető el az országban amit nem értek mert előtte 1-2 hónappal meg gond nélkül ment...
am mindenképpen van jövője.főleg így,hogy teljesen ingyenes csak a játékot kell megvenni meg főleg.
A moddolás megoldható, de jelenleg nyilván nem az elsődleges szempont, mert még kísérleti szinten van a projekt. Más kérdés, hogy a kiadók többsége nem szereti a modokat, ma már kifejezetten rontják a DLC-bizniszt - aki akar, így is ki tud adni egy szerkesztőprogramot.
Ez pedig már személyes vélemény, de sosem értettem azokat, akik azért panaszkodnak a digitális terjesztésre, mert vásárlás után nincs meg lemezen nekik a játék, és az milyen rossz. Érdekes módon a felhasználók 99 százaléka rendelkezik egy raklapnyi MP3-fájllal, és ott meg sem zavarja őket, hogy nincsenek meg az eredeti CD-k.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.