Mégis hasznos lehet a kalózkodás?

  • Írta: InGen
  • 2011. október 3.
  • Érdekesség
Link másolása
A játékipar véleménye általában egyöntetű a kalózkodás kérdésében: ki kell irtani, el kell pusztítani, tűzzel-vassal harcolni kell ellene. Elvégre gyakorlatilag lopásról van szó, azt pedig senki nem szereti, ha ellopják azt, amin hosszú ideig dolgozott. Arról már kevesebbet hallunk, hogy ennek lehetnek pozitív hatásai is.

Pedig a UNITY játékfejlesztő eszközökért felelős Unity Technologies ázsiai vezetője, John Goodale pont erről beszélt a minap San Franciscóban. Szerinte a cégének kifejezetten előnyére vált a kalózkodás, főleg a Kínában történő terjeszkedés során. Az emberek ugyanis ezen keresztül ismerhetik meg azokat a programokat vagy játékokat, amiket aztán később megvásárolnak, ha arra érdemesnek találják.


Goodale a saját fiatalkori tapasztalataiból indult ki, amikor alkalmanként még ő is élt a kalózkodás lehetőségeivel. Szerinte nem ellenségesen kell kezelni a témát, hanem inkább felhasználni, például arra, hogy "elültessék a magvakat" a piacon, amik aztán később ki tudnak kelni.

Az úriember azt hozta fel példának, amikor még a DOS-os időkben főként a Lotus 123 néven futó táblázatkezelő programot használta, mikor hallott arról, hogy létezik egy olyan szoftver, hogy Excel: "Nem tudtam elképzelni, hogy leváltsam a Lotus 123-at, hiszen ezt a programot ismertem. Aztán valaki adott nekem egy illegális másolatot az Excelből, megszerettem, s azóta mindig meg is vásároltam."

29.
29.
Vopesz
#23: Nem is szeretnék ráolvasni senki fejére, ezért emeltem ki azt, hogy "tényleg nincs pénze". Mert sajnos nagyon sok olyan warezhuszár van (akár 15 évesen is), aki simán megengedhetné magának, de csak azért sem teszi, mert az pénzkidobás, és amúgy is menő röhögni azon, hogy ők mennyire fasza csávók, mert nem fizettek érte, más meg igen. Ez itt már intelligencia kérdése, nem anyagi.
28.
28.
Lordnekroseth
Ennyi, valaki végre képes a rózsaszín felhők közt ülő eltéved cégekeket irányító marketingeseknek megmondani hogy működik a világ.....és hogy nem mindig a pénzügyi, eladási grafikonokból kell kiindulni....met a piackutatás azért nem az egész világmindenség..ahogy azt ök képzelik az elmúlt 30-40 évben.
27.
27.
Extol
Sok játékos még az igazi klasszikusokat vagy sikercímeket sem ismeri, ha nem lenne warez még ennyi sikere sem lenne jó néhány alkotásnak.
26.
26.
adamsfamily
#25: Nem ingyen dolgozik persze,de ha jobban keresnének ebben az országban az emberek akkor többen megvennék a játékokat.De nem hiszem,hogy piciny hazánk kalózkodó fiataljain fognak csődbe menni ezek a kiadók.Főleg ha azt nézzük,hogy néhány országban egy-egy városban laknak majdnem annyian mint amennyi nálunk az egész ország lakossága.
25.
25.
Aggressive
#24: Gondolom nem ingyen dolgozik hónapokon vagy éveken keresztül egy programozó, fejlesztő sem, meg az egyéb kiadások. Bár 12-13k-ért tényleg sok egy fémdobozért.
24.
24.
Gubi
#23: Magyarázzák már meg mi kerül egy játékon 12-13 000 Ft-ba. Nem tudom mekkora költségekkel jár egy játék elkészítése, biztosan nem olcsó, de ha 10 000 játékos megveszi a játékot, már az 130 000 000 forint.

Amin még jókat röhögök, hogy már ugyebár egyre több a gyors netkapcsolat, hamar átjön nagy adatmennyiség is, megjelentek a digitális verziók. A vicc viszont az, hogy azok - néha - drágábbak mint a dobozos verzió :D
23.
23.
adamsfamily
#19: Szerintem egy 15 éves gyereknek kár a fejére olvasni azért,mert nem vesz eredeti játékot.Ismerek olyat aki mai napig letölti a játékokat de amelyik tetszik neki azt megveszi,de ez nem volt nála se mindig így.Nyilván egy gyerek nincs annyira elengedve anyagilag,hogy az összes pénzét ilyenekre költse,mert ha megnézed egy játék negyed annyiba kerül mint maga a gép.
22.
22.
adamsfamily
#20: Azért hisztiznek,mert kapzsik.
21.
21.
TrojaiPF
#20: És nem szoktam letölteni.
20.
20.
TrojaiPF
Mivel valóban sok vásárlás születik az ilyen kipróbálásokból, nem értem miért hisztiznek a nagy kiadók, mintha nem lenne elég pénzük akármire is...
19.
19.
Vopesz
#12: Habár tisztában vagyok a magyarországi keresetekkel, és ezért nem ítélem el azokat, akiknek TÉNYLEG nincs játékokra pénze, ez nem jó példa. Hiszen ha nincs rá pénzed, válassz másik hobbit. Én például imádok vitorlázni, de nincs pénzem egy vitorlásra. Viszont nem is kötök el egy vitorlást sem a kikötőből akár csak pár órára sem. Minden szolgáltatás és hobbi pénzbe kerül. Azt viszont nem ítélem el, ha kipróbálás miatt töltik le, majd megveszik a felhasználók, ha tetszik.
18.
18.
LtK
#17: Így van, nem a torrentet kéne szídni hanem szétnézni, hogy mit is csinálnak. Demot 20ból 3 ad ki, ebből 2 jóval a játék megjelenése után jelenik meg. Nem a sok szar fejlesztői videókat meg CGI-t kell az arcunkba nyomni mert az csak parasztvakítás. Régen 20ból 3 nem adott ki demot.Nem vagyok nagy programozó de szerintem nem sokból tartana kivágni egy kis részt, hogy kitudja próbálni az ember.
17.
17.
Mortis
Erre találták ki a demókat és a béta-teszteket. Talán gondolni kellene ilyesmikre manapság is a kiadóknak, nem csak kis millióból egynek...
A pozitívum ezzel kilőve, marad a lopás és a pofátlanok, akik 'csakazértsem' vásárolják meg.
16.
16.
Skyer
#15: Olyat nem tudnak csinálni, hogy nem törik fel.
RELOADED, Razor, Skidrow és a többi csapat simán fel szokta nyomni a legjobb védelmeket is, nem lenne akadály egy ilyen "80%-os állásnál lenne benne egy olyan bug, amitől a befejezés lehetetlen lesz..." megváltoztatása sem..
15.
15.
Dercsi
Akkor tartanám jónak a warezt ha mondjuk 80%-os állásnál lenne benne egy olyan bug, amitől a befejezés lehetetlen lesz...
Ameddig "zsákbamacska" előfordul a nagy címeknél is, az ember szeretné megnézni mit is kap a pénzéért...Nevezhetjük próbakörnek, sajnos pont a warez miatt egyre kevesebb a játékok demója, de sokszor még egy demóból sem jön le hogy jó e a gém. Ha jó a gém és nem tudod a warezos bug miatt befejezni, és igazi játékos vagy, úgyis megveszed. Én a Darksidersel voltam úgy hogy na egye fene ránézünk...Egy hét múlva megvolt a hellbook edition kiadása...Mert megérdemelte! A NAGY GÉMEK FOGYNAK PC-N IS!!!!!
14.
14.
Aggressive
#12: Nincs rá pénzed? Akkor meg miért veszed igénybe? Jól néznénk ki ha minden szolgáltatás, jelen esetben egy játék ingyen lenne :D
13.
13.
adamsfamily
A dragon age 2 az egyik ékes példa arra,hogy látatlanban nem szabad meg venni semmit,mert akármilyen jónak tűnik előzetes alapján,a végén kiderülhet,hogy egy összegányolt sz*r.De akadnak még bőven ilyen játékok.
12.
12.
RECh
Abba nem gondoltak még bele, hogyha úgy töltesz le egy játékot/filmet, hogy nincs rá pénzed, akkor nem lopás, mert igyse-úgyse tudnád megvenni, vagyis pénzt nem vettél el tőlük..
11.
11.
Az biztos, hogy számolni kell vele, és akinek van egy kis esze, az valahogy kihasználja a jelenséget. Kiírtani úgysem lehet, amíg létezik internet :)
10.
10.
Skyer
Mielőtt megveszek valamit, mindig letöltöm és csak aztán döntöm el, hogy érdemes-e rá pénzt adni. Ilyen szempontból tökéletes, hogy van warez. Egyébként ilyet csak multiplayerek esetében csinálok, single playeres játékokra (általában RPG) nem adok pénzt, mivel annak korlátozott a játékideje tulajdonképpen. Multikkal pedig azért jó ideig el lehet lenni (lásd CoD2 vagy WoW, AvP stb.)
9.
9.
Extol
Én jártam már úgy, hogy megvettem egy játékot aztán kiderült hogy nem is működik a gépemen és sajnos már nem minden játékhoz van demó, egyre ritkább, így ha valami drágább dolgot céloz meg az ember körültekintőnek kell lenni mielőtt belevág. Persze konzolosokra ez nem vonatkozik.
8.
8.
shooter1234
Én is osztom a kalózkodásnak a plusz pontot ebből a szemszögből nézve.
Elgondolkodtam azon hogy mi is lenne, ha esetleg nem lenne erre lehetőség. Voltam már úgy én is hogy unalomból letöltöttem, egy-két "noname" játékot, (alig hallottam róluk valamit, a nagyobb gamer site -ok is alig közöltek róla le infókat) és még is vétel lett belőle, és azóta sem bántam meg. De szerintem a legtöbben még mindig multy miatt vesznek játékot, akik allergiásak a sok cheaterre, azok mindenképp áldoznak egy kis pénzt a megfelelő rendszerre, ahol ellenőrzés alatt tartják a játékokat és bannolják a csalással élők accountjait.
7.
7.
Speper
Ezzel én is így vagyok.. először letöltöm, megnézem érdemes e pénzt áldozni rá, majd megveszem ha tetszik. Pl WoW-ot először leszedtem, tört... de nagyon megtetszett, érdekelt milyen az eredeti, és azóta is ott vagyok...
6.
6.
Pozitív? Mindenképp, ugyanis van lehetőségem kipróbálni a játékot mielőtt megvenném. Így lett például, eredeti bolti: Crysis 1-2, No One Lifes Forever 1-2, Torchlight, Farcry, Mass Effect 1-2... stb. ...stb.-m és ezért lesz Witcher 1-2-m és Bulletstormom ! De vissza is üt a dolog: soha a büdös életbe nem lesz viszont F1-2010-em, talán majd a 2011-es, de nagyon szigorú rosta után :)

Negatív? Mindenképp ! A túlzó kínálat és a tucatszám játszott játékok olyan csömört váltanak ki az emberben, hogy egy kevéssé kiemelkedő játékot mindenki gondolkodás nélkül szaroz és fostalicskáz le kevesebb idő alatt, mint az agya felfogná egyáltalán mit lát ... :((( Ezért van az, hogy marketinggel sokkal könnyebb "sikerterméket nevelni", mint egyszerűen kreatív, innovatív, tartalmas játékot csinálni.
5.
5.
Teuton
Igazából ez annyira evidens hogy az ember el se tudja gondolni miért harcoknak ellene ilyen hévvel, már az államokat is igába hajtják a kiadók (lsd: 3 csapás törvény és társai).

Jövőre már jönnek az első szerzőjogvédelmi-kommandósok
http://www.tensionnot.com/images/images/Terrorism505.jpg
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...