Pedig a UNITY játékfejlesztő eszközökért felelős Unity Technologies ázsiai vezetője, John Goodale pont erről beszélt a minap San Franciscóban. Szerinte a cégének kifejezetten előnyére vált a kalózkodás, főleg a Kínában történő terjeszkedés során. Az emberek ugyanis ezen keresztül ismerhetik meg azokat a programokat vagy játékokat, amiket aztán később megvásárolnak, ha arra érdemesnek találják.
Goodale a saját fiatalkori tapasztalataiból indult ki, amikor alkalmanként még ő is élt a kalózkodás lehetőségeivel. Szerinte nem ellenségesen kell kezelni a témát, hanem inkább felhasználni, például arra, hogy "elültessék a magvakat" a piacon, amik aztán később ki tudnak kelni.
Az úriember azt hozta fel példának, amikor még a DOS-os időkben főként a Lotus 123 néven futó táblázatkezelő programot használta, mikor hallott arról, hogy létezik egy olyan szoftver, hogy Excel: "Nem tudtam elképzelni, hogy leváltsam a Lotus 123-at, hiszen ezt a programot ismertem. Aztán valaki adott nekem egy illegális másolatot az Excelből, megszerettem, s azóta mindig meg is vásároltam."
A játékipar véleménye általában egyöntetű a kalózkodás kérdésében: ki kell irtani, el kell pusztítani, tűzzel-vassal harcolni kell ellene. Elvégre gyakorlatilag lopásról van szó, azt pedig senki nem szereti, ha ellopják azt, amin hosszú ideig dolgozott. Arról már kevesebbet hallunk, hogy ennek lehetnek pozitív hatásai is.
Amin még jókat röhögök, hogy már ugyebár egyre több a gyors netkapcsolat, hamar átjön nagy adatmennyiség is, megjelentek a digitális verziók. A vicc viszont az, hogy azok - néha - drágábbak mint a dobozos verzió :D
A pozitívum ezzel kilőve, marad a lopás és a pofátlanok, akik 'csakazértsem' vásárolják meg.
RELOADED, Razor, Skidrow és a többi csapat simán fel szokta nyomni a legjobb védelmeket is, nem lenne akadály egy ilyen "80%-os állásnál lenne benne egy olyan bug, amitől a befejezés lehetetlen lesz..." megváltoztatása sem..
Ameddig "zsákbamacska" előfordul a nagy címeknél is, az ember szeretné megnézni mit is kap a pénzéért...Nevezhetjük próbakörnek, sajnos pont a warez miatt egyre kevesebb a játékok demója, de sokszor még egy demóból sem jön le hogy jó e a gém. Ha jó a gém és nem tudod a warezos bug miatt befejezni, és igazi játékos vagy, úgyis megveszed. Én a Darksidersel voltam úgy hogy na egye fene ránézünk...Egy hét múlva megvolt a hellbook edition kiadása...Mert megérdemelte! A NAGY GÉMEK FOGYNAK PC-N IS!!!!!
Elgondolkodtam azon hogy mi is lenne, ha esetleg nem lenne erre lehetőség. Voltam már úgy én is hogy unalomból letöltöttem, egy-két "noname" játékot, (alig hallottam róluk valamit, a nagyobb gamer site -ok is alig közöltek róla le infókat) és még is vétel lett belőle, és azóta sem bántam meg. De szerintem a legtöbben még mindig multy miatt vesznek játékot, akik allergiásak a sok cheaterre, azok mindenképp áldoznak egy kis pénzt a megfelelő rendszerre, ahol ellenőrzés alatt tartják a játékokat és bannolják a csalással élők accountjait.
Negatív? Mindenképp ! A túlzó kínálat és a tucatszám játszott játékok olyan csömört váltanak ki az emberben, hogy egy kevéssé kiemelkedő játékot mindenki gondolkodás nélkül szaroz és fostalicskáz le kevesebb idő alatt, mint az agya felfogná egyáltalán mit lát ... :((( Ezért van az, hogy marketinggel sokkal könnyebb "sikerterméket nevelni", mint egyszerűen kreatív, innovatív, tartalmas játékot csinálni.
Jövőre már jönnek az első szerzőjogvédelmi-kommandósok
http://www.tensionnot.com/images/images/Terrorism505.jpg
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.