Csak a dokkolóban teljesedik ki a Nintendo Switch

  • Írta: fojesz
  • 2016. december 20.
  • Hardver
Link másolása
A Digital Foundry jelentése szerint a Nintendo Switch-ben ketyegő rendszerchip GPU-ja lényegesen alacsonyabb órajel mellett működik, ha a dokkoló nélkül használjuk a konzolt. Ilyenkor az akkumulátor üzemideje kerül előtérbe.

Habár a Nintendo Switch specifikációiról csak január közepén hull majd le a lepel, a kiotóiaknak sem megy úgy a titoktartás, ahogy szeretnék. Egyre több részlet derül ki az új hibrid hardveréről, a minap például a konzolban muzsikáló rendszerchip órajeleiről jelentett a Digital Foundry.

A korábbi és azóta többször megerősített értesülések szerint a Switch-ben a második generációs Maxwell-architektúrára épülő NVIDIA Tegra X1 egy módosított változata ketyeg majd. Hogy milyen Switch-exkluzív változtatásokat kapott a lapka, az még nem derült ki, de a Digital Foundry cikke alapján a teljesítménye elmarad majd a Shield mikrokonzolba épített testvérétől.

Fontos részlet, hogy a Switch teljesítménye attól függően változik, hogy kézikonzolként vagy a dokkolóval együtt, tévére kikötve használjuk. A dokkolóban a korábbi találgatásokkal ellentétben nincs plusz hardver, ami lendítene a masinán, a Nintendo és az NVIDIA az órajeleken keresztül szabályozza a teljesítményt, hogy kímélje az akkumulátort.

A számok a következőképpen alakulnak:

  • A CPU órajele mindkét esetben 1020 MHz.
  • A memóriavezérlő órajele dokkolva 1600 MHz, önállóan használva pedig 1331 MHz alapjáraton, de utóbbi esetében a fejlesztők eltérhetnek a korlátozástól.
  • A GPU esete a legérdekesebb: dokkolva 768 MHz az órajel, hordozható formában viszont 307,2 MHz mindössze. Az X1 egyébként 1 GHz-es órajellel működne alapjáraton.


Itt egyébként érdemes azt is megjegyezni, hogy a korábbi pletykák szerint a Switch egy 720p-s érintőkijelzővel érkezik: a Digital Foundry szerint a fenti különbségek lehetővé teszik, hogy a hordozható formában 720p mellett futó játékok a dokkolóban 1080p felbontáson jelenjenek meg - az persze más kérdés, hogy milyen minőségben.

15.
15.
Csoki80
#2: Nehogymá, van benne energia :-)
14.
14.
Naridar
"A teljesítménye elmarad majd a Shield mikrokonzolba épített testvérétől"

Innentől kezdve bukás az egész, megint nem lesznek rá third-party játékok, mivel a (nála erősebb) Shield-re is csak előző generációs portok jelennek meg. (Borderlands Pre-sequel, Crysis 3, stb.) Még egy Snapdragon 820/821 alapú architektúrára is több értelme lenne építeni, mert egy hajszállal ugyan, de magasabb grafikus teljesítményre képes, mint a Tegra (512 vs 519,2 GFLOPS), ezzel éppen, hogy erősebb, mint a PS3-é (400 GFLOPS) és messze elmarad a PS4 és X1 grafikus teljesítményétől (1,84, illetve 1,31 TFLOPS).

A Nintendo szerintem még mindig nem értette meg, hogy az a fogyasztói csoport, akik annak idején az egekbe repítették a Wii-t (alkalmi játékosok, idősebbek és kisgyerekesek), azok mára a multimédiás funkciók miatt már inkább az okostelevíziókat, okostelefonokat/tableteket vagy esetleg az újgenerációs PS/Xboxokat választják. Azok, akiknek kifejezetten játékra kell a konzol, valószínűleg szívesebben fizetnének még 100 dollárt és kapnának ezért a pénzért a többi gyártóéhoz hasonló teljesítményű gépet, aminek valószínűleg hasonlóan hosszú ideig lesz third-party támogatottsága. Vagy megtehetnék, hogy nem adnak ki saját konzolt, létrehoznak egy multiplatform játéktárat és kiadnak hozzá való kiegészítőket (pl mozgásérzékelős irányító, multiplatform kontroller), ami több célcsoportot is lefed (alkalmi játékosoknak okostelevíziós felhőalapú streamelés és telefonos/tabletes játékok, mozgásértékelés, hardcore játékosoknak a klasszius játéksorozatok PC-k erejét kihasználó változatai egy Uplay/Origin szerű rendszerben forgalmazva)
12.
12.
bszunyoghy
Valami szerintem itt az adatokkal nem stimmel, ennél a specifikációnál a már több mint egy éves Nvidia Shield is jobb volt. (1080p kijelző- 2,2 GHz 4 magos CPU stb..) nem hiszem el hogy azóta a fejlesztések visszafelé mennének hardverügyben. Pláne annak függvényében hogy az akkori Kepler-Maxvell vonalat a mai GPU család jóval felülmúlja.
11.
11.
Cipo3
Legyen inkább a neve Wii U redesigned version.

8.
8.
DON GONDOCS
#6: Titkon bíztam benne hogy nem így lesz. Azért siklottam el a dokkoló rész felett. Bizakodó voltam én a WiiU-nál a kinektnél, mert a játékos látja mire lehetne őket használni, de mintha szándékosan kiherélnék az új gépek lehetőségeit. Végül úgyis a játékkínálat lesz a döntő. ahogy írtad.
7.
7.
mestermagyar
#4: De van értelme. Sokkal praktikusabb és ezerszer támogatottabb processzort kapott.
6.
6.
Yanez
#4: Szomorú, hogy erre csak most jöttél rá. Nemhiába nevezik a konzolt "WiiU2"-nek. Ám én még mindig reménykedem, mert sok mindent nem tudunk még a masinériáról, és amúgyis a kínálattól fog függni a sorsa. Elvégre a 3DS is messzire vitte, pedig ott végképp nem a hardver volt a főkolompos. Ha viszont WiiU-hoz hasonló kínálattal és szegényes gépben rejlő lehetőségek kihasználásával indít a Switch, akkor hajajj!
5.
5.
daenath
#4: Dehogy nem...egyszeruen haromba vagtak a Wii-U kotrolleret es...tadaaaaa...kesz a Switch, szerintem a N a Sega sorsara jut, de ne legyen igazam.
4.
4.
DON GONDOCS
Ez a hír egyszerűen nem lehet igaz, ha mégis akkor MEGINT csináltak egy Wii-U-t csak mostmár szédszedhető és hordozható, ennek semmi értelme.
3.
3.
kopic
2.
2.
fojesz
#1: Épp az a lényeg, hogy a dokkoló semmilyen erőforrással nem bír.
1.
1.
DON GONDOCS
Ez eddig is nyilvánvaló volt hogy a dokkoló a gép szerves része ami jelentős erőforrással bír.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...