A hivatalos E3-as bejelentés után a Ninja Theory stúdió rögtön közzétett egy videót, melyben megmagyarázzák, hogy mi állt a Microsofttal való társulás hátterében. Tisztában voltak azzal, hogy a csapattól rengeteg fan fog elfordulni, ám reményeik szerint később be fog igazolódni, hogy a helyes utat választották.
„Az, hogy a Microsoft felkeresett bennünket, teljesen váratlan volt, nem valami olyasmi, amire előre számíthattunk” – nyilatkozta a kreatív vezető Tameem Antoniades. „Akárhogy is, a lényeg, hogy arról kérdeztek, hogy stúdióként mik lennének az ambícióink és céljaink egy ideális világban, amire mi azt válaszoltuk, hogy szeretnénk szabadok lenni az AAA-s kötöttségektől, és inkább a játékélményre fókuszálnánk, mintsem a monetizációra.”
„Nagyobb kockázatot szeretnénk vállalni a kreativitást és a játékaink műfaját illetően, ám úgy, hogy közben ne kelljen állandó veszélyben működnünk. A saját játékainkat a saját módszereink szerint akarjuk készíteni, nem úgy, hogy előre megmondják azt, hogy mit és hogyan csináljunk; a legfontosabb, hogy megvédjük a csapatunkat, a kultúránkat és az identitásunkat, mert ez adja a Ninja Theory lényegét is.”
Körülbelül négy évvel ezelőtt a Ninja Theory a csőd szélén állt, ám a 20 állandó taggal rendelkező csapatnak sikerült egy igazán erőteljes, AAA-kategóriás független játékot, vagyis a Hellblade-et elkészíteniük, ami méltán emelte őket a legnagyobb stúdiók szintjére.
A siker utáni első tervek alapján a Ninja Theory több, 5-8 éves lefutású kisebb, ámde független projekten kezdett gondolkodni, melyet azonban a Microsoft ajánlata miatt drasztikusan megváltoztattak.
Ahogy Antondeias fogalmazott „ez egy komoly lehetőség a számunkra, hogy magasabbra ugorjunk, mint amiről eddig csak álmodozni mertünk, hogy valójában szárnyalhassunk a zuhanástól való félelem nélkül, mely félelem korábban sokszor fogott minket vissza."
A Microsoft szavatolta a stúdió teljes kreatív szabadságát, sőt, a Ninja Theory szabhatja meg a jövőben is a platformmarketinget, a kutatási irányokat, a támogatást és a technológiai csapatot.
„A Hellblade egy kis csapat fejlesztése volt, csupán 20 fővel és extrém módon limitált erőforrásokkal” - mondta a vezető, Dom Matthews. „Képzeljétek el, hogy mit fogunk tudni elérni most, hogy a csapatunk 100 főre bővült, és a Microsoft áll mögöttünk kizárólag a Ninja Theory vízióira fókuszálva.”
Vagy akár ott a Lionhead, a Fable Legends kukázása után kijelentették hogy nem szerettek rajta dolgozni, és egyáltalán nem is tudták hogy hogyan kellene egy ilyen multis címet összerakni.
Csak hát, ez veszélyekkel is jár, mint hogy a Microsoft beleszól hogy mit csináljanak, a Microsoft mondja meg hogy mit csináljanak, túlzott exkluzivitást, stb.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.