Ahogy arról pénteken beszámoltunk, óriási a felfordulás a Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition PC-s változata körül: a Rockstar Games Launcher durván másfél napra leállt, ami miatt a számítógépesek nem fértek hozzá a Rockstar-játékaikhoz és így a GTA-trilógia újrázásához sem, aminek az árusítását le is állították a platformon.
Kiderült azonban, hogy a két dolog elválik egymástól, erről árulkodik legalábbis, hogy bár a launcher tegnap óta üzemel, a GTA-kollekció továbbra sem vásárolható meg, illetve azok sem játszhatják, akiknek már sikerült lecsapniuk rá. A Rockstar magyarázata szerint el kell távolítaniuk néhány fájlt az új kiadásból, amelyeknek nincs keresnivalója a végleges változatban, és bár nem árulták el, hogy konkrétan milyen fájlokról van szó, az adatbányászok munkássága kapcsán lehet némi fogalmunk erről.
Az első számú ludas a zenei anyag lehet: noha a Rockstar jogi okokból frissítette a játékok rádióit, egyes beszámolók szerint ténylegesen nem távolította el a kivágott zenéket a telepített fájlok közül, csupán letiltotta azokat. Mások azt mondják, a játékok fájljai a Szent Grált jelentik a kulisszák mögötti anyagokért turkáló érdeklődőknek: kivágott tartalmakat és azokhoz kapcsolódó fejlesztői kommentárokat is találunk közöttük.
A legdurvább viszont az (és nem vennénk rá mérget, hogy ez nem trollkodás), hogy állítólag a Hot Coffee kódja is elérhető a csomagban: aki nem emlékezne, a Hot Coffee egy szexelős minijáték volt a San Andreasban, amit papíron ugyan kivágtak a programból, a gyakorlatban viszont egy moddal helyre tudtak állítani. Ez óriási botrányt okozott annak idején, sok helyen újra kellett értékelni a játék korhatár-besorolását, a boltok polcairól pedig vissza kellett hívni a címet, hogy ténylegesen is kivághassák belőle ezt a részt. A Take-Two még egy csoportos keresettel is kénytelen volt szembenézni, ami végül 20 millió dollárjába került.
Ahogy említettük, a fejlesztők egyelőre nem erősítették meg, hogy pontosan milyen fájlokat kell kiszedni a csomagból, így érdemes fenntartásokkal kezelni a fentieket, az ugyanakkor biztos, hogy a játékosoknak elegük van a helyzetből: sokan (még a konzolosok is) szeretnék visszakapni a pénzüket, és egy review bombing is utolérte már a céget a Metacriticen.
Szinte semmit sem költöttek a marketingre, ebből is látszik, hogy most van folyamatban. Így aztán mindenen tudtak spórolni… Groove Street Games? Mobil port átültetése UE4-be? Kókler, olcsó banda. Ebben kb zéró munka van és az is ami jó lett benne az az UE4 adottságainak köszönhető, nem pedig a fejlesztésbe vetett időé/pénzé/tehetségé.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.