Újra a Hot Coffee kísérti a Rockstart?

  • Írta: fojesz
  • 2021. november 14.
  • Hír
Link másolása
Noha a Rockstar Games Launcher már elérhető, a Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition PC-s változata továbbra sem játszható - a Rockstar szerint ki kell szedni belőle néhány fájlt, aminek nem lenne helye a játékban.

Ahogy arról pénteken beszámoltunk, óriási a felfordulás a Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition PC-s változata körül: a Rockstar Games Launcher durván másfél napra leállt, ami miatt a számítógépesek nem fértek hozzá a Rockstar-játékaikhoz és így a GTA-trilógia újrázásához sem, aminek az árusítását le is állították a platformon.

Kiderült azonban, hogy a két dolog elválik egymástól, erről árulkodik legalábbis, hogy bár a launcher tegnap óta üzemel, a GTA-kollekció továbbra sem vásárolható meg, illetve azok sem játszhatják, akiknek már sikerült lecsapniuk rá. A Rockstar magyarázata szerint el kell távolítaniuk néhány fájlt az új kiadásból, amelyeknek nincs keresnivalója a végleges változatban, és bár nem árulták el, hogy konkrétan milyen fájlokról van szó, az adatbányászok munkássága kapcsán lehet némi fogalmunk erről.

Az első számú ludas a zenei anyag lehet: noha a Rockstar jogi okokból frissítette a játékok rádióit, egyes beszámolók szerint ténylegesen nem távolította el a kivágott zenéket a telepített fájlok közül, csupán letiltotta azokat. Mások azt mondják, a játékok fájljai a Szent Grált jelentik a kulisszák mögötti anyagokért turkáló érdeklődőknek: kivágott tartalmakat és azokhoz kapcsolódó fejlesztői kommentárokat is találunk közöttük.

A legdurvább viszont az (és nem vennénk rá mérget, hogy ez nem trollkodás), hogy állítólag a Hot Coffee kódja is elérhető a csomagban: aki nem emlékezne, a Hot Coffee egy szexelős minijáték volt a San Andreasban, amit papíron ugyan kivágtak a programból, a gyakorlatban viszont egy moddal helyre tudtak állítani. Ez óriási botrányt okozott annak idején, sok helyen újra kellett értékelni a játék korhatár-besorolását, a boltok polcairól pedig vissza kellett hívni a címet, hogy ténylegesen is kivághassák belőle ezt a részt. A Take-Two még egy csoportos keresettel is kénytelen volt szembenézni, ami végül 20 millió dollárjába került.

Ahogy említettük, a fejlesztők egyelőre nem erősítették meg, hogy pontosan milyen fájlokat kell kiszedni a csomagból, így érdemes fenntartásokkal kezelni a fentieket, az ugyanakkor biztos, hogy a játékosoknak elegük van a helyzetből: sokan (még a konzolosok is) szeretnék visszakapni a pénzüket, és egy review bombing is utolérte már a céget a Metacriticen.

3.
3.
xanatos0911
Még nem jött rá senki, hogy mi ez? Ez az egyik leghatásosabb modern marketingfogás a jelenlegi kis világunkban. Ezek a cégek mind látják a statisztikákat, ami nagyjából azt mutatja, hogy aki nem bír magával az úgyis megveszi, főleg most, hogy egy csomó embert kíváncsivá tettek, de BAMM, megvonták a játék beszerzésének lehetőségét… ahogy újra elérhető lesz, venni fogják, mint a cukrot. Szar az optimalizálás? “Na majd az én agyontuningolt erőművem megmutatja!!44”

Szinte semmit sem költöttek a marketingre, ebből is látszik, hogy most van folyamatban. Így aztán mindenen tudtak spórolni… Groove Street Games? Mobil port átültetése UE4-be? Kókler, olcsó banda. Ebben kb zéró munka van és az is ami jó lett benne az az UE4 adottságainak köszönhető, nem pedig a fejlesztésbe vetett időé/pénzé/tehetségé.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...