Hazudott a tévék képfrissítéséről a gyártó, most 3 millió dollárt fizet
- Írta: aronsz
- 2024. január 3.
A Vizio által reklámozott „black frame insertion technology” (fekete képkocka beillesztési technológia), állításuk szerint megduplázza a televízióik tényleges képfrissítését. Azaz a 60Hz-es tévék valójában 120Hz-el, a 120Hz-esek pedig 240Hz-el működnek – legalábbis a vállalat szerint. Az állítás azonban hamis volt, ezért most a cégnek fizetnie kell – számolt be róla a The Verge.
A vállalat természetesen mindent tagad, a jövőben azonban nem fogja az eszközeinek „valós képfrissítését” reklámozni. A döntés értelmében bárki, aki Kaliforniában, 2014 áprilisa után Vizio televíziót vásárolt most 17 és 50 dollár közötti kártérítésre számíthat, az igénylők számától függően.
A károsultak szempontjából ez az összeg nem tűnik világmegváltónak, azonban talán abban lehet reménykedni, hogy a döntés precedenst teremt és segít kicsit tisztítani a képfrissítések körüli szürkezónákat. Korábban az LG és a TCL is hasonló vádakkal nézett szembe, utóbbit el is marasztalták.
Mindig népszerű vita, hogy a magasabb képfrissítés számít-e vagy sem, a marketing azonban rendszerint az utóbbira szavaz. A televízió, illetve monitor gyártók előszeretettel emelik ki a magas képfrissítést, így előfordulhat, hogy kicsit kozmetikázzák a számokat. Az ehhez hasonló döntések talán segítenek segítenek megszüntetni a hasonló gyakorlatokat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.